جشنواره بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان در اصفهان برگزار می‌شود


جشنواره بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان  در اصفهان برگزار می‌شود

اصفهان - ایرنا - نخستین جشنواره بین المللی نقاشی کودکان و نوجوانان امسال با موضوع «شهر من؛ شهر زندگی» در اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان روز شنبه به نقل از مدیر اجرایی برگزاری جشنواره بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان افزود: این جشنواره در رده سنی ۴ تا ۱۸سال و باهدف ارزیابی نگاه کودکان به شهر و تقویت حس تعلق و هویت شهری خواهد بود.
زهرا کاظمی بابیان اینکه کودکان کشورهای همسایه و شهرهای خواهرخوانده در این دوره از جشنواره نقاشی کودکان و نوجوان شرکت خواهند کرد، ادامه داد: متقاضیان از اول بهمن‌ می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند که جزییات آن از طریق سایت جشنواره اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه آثار در گروه‌های ۴تا۶سال، ۷تا ۱۲ سال و ۱۳ تا ۱۸ سال مورد داوری قرار می‌گیرد، تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره دستیابی به نگاه کودکان به شهر است تا از دریچه نگاه کودکان بتوانیم هویت شهری را موردبررسی قرار دهیم.

کاظمی با تأکید بر تقویت حس تعلق و هویت شهری از دوران کودکی، بیان کرد: نقاشی بهترین ابزار برای بیان احساسات کودکان است و از این طریق می‌توان اهمیت شهر را در کودکان و نوجوانان نهادینه کرد.
مسئول خانه کودک اصفهان با اشاره به اینکه هر کودک و نوجوان مجاز به ارسال یک اثر است، ادامه داد: طبق جدول زمان‌بندی‌شده جشنواره نقاشی کودکان و نوجوانان، آثار در نیمه اول اسفندماه داوری می‌شود و نتایج داوری تا پایان سال به اطلاع عموم خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه "پوپک"، نماد امسال جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان است، تصریح کرد: "پوپک" نام دیگر هدهد یا شانه‌به‌سر است و در ادبیات، داستان‌ها و تاریخ جهان به‌ویژه در ایران جایگاه ویژه‌ای دارد و کودکان با همذات‌پنداری با این پرنده می‌توانند احساس تعلق به خانه و کاشانه خود را در نقاشی‌ بروز دهند.
به گفته کاظمی علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از جشنواره بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان می‌توانند به دبیرخانه جشنواره واقع در خانه کودک و نوجوان اصفهان(بوستان ملت، حدفاصل سی‌وسه‌پل و پل آذر) مراجعه کرده و یا با شماره ۳۶۲۷۵۰۴۰ تماس حاصل کنند.

جشنواره بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان ۲ سال گذشته با عنوان «کمانک» در اصفهان برگزار شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!