جاجرم خراسان شمالی، تنها شهرستان پرخطر کرونایی کشور اعلام شد


جاجرم خراسان شمالی، تنها شهرستان پرخطر کرونایی کشور اعلام شد

بجنورد- ایرنا- براساس آخرین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جاجرم خراسان شمالی با تغییر رنگ به وضعیت نارنجی کرونایی به عنوان تنها شهرستان پرخطر کرونایی کشور اعلام شد.

به گزارش ایرنا، طبق تازه ترین ارزیابی سامانه ماسک مربوط به وزارت بهداشت، هم اینک از هشت شهرستان استانٰ خراسان شمالی، ۴ شهرستان در وضعیت زردٰ، سه شهرستان در وضعیت آبی و یک شهرستان نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد.

براساس این ارزیابیٰ، شهرستان جاجرم که در وضعیت زرد کرونایی قرار داشت به وضعیت نارنجی و شهرستان های شیروان، فاروج، گرمه که پیش از این در رنگبندی آبی قرار داشت در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت.

همچنین شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان و رازوجرگلان نیز در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد.

شهرستان اسفراین نیز بدون تغییر رنگ کرونایی همچنان در وضعیت خطر متوسط کرونایی یا زرد قرار داد.

در این میان مسوولان حوزه سلامت خراسان شمالی بویژه در روزهای اخیر با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در کنار واکسیناسیون از عادی انگاری مردم ابراز نگرانی می کنند.

رنگ نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است یعنی آمار روزانه بستری بیشتر از ۶ نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت آن منطقه را در وضعیت نارنجی تعریف می کند. همچنین رنگ قرمز هم که از مدتی پیش از ایران رخت بربسته است، وضعیت کرونایی بسیار پرخطر محسوب می شود.

رنگ زرد هم به معنای خطر متوسط محسوب می شود یعنی مناطقی که بیشتر از بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند با وضعیت زرد تعریف می شوند.

رنگ آبی در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به معنی خطر کم و ۲ بیمار بستری به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت را نشان می دهد.

براساس اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲ هزار و ۸۷ نفر در استان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند که بیشترین آمار فوتی هشت ماه امسال بوده است.

هم اینک بیش از ۹۰ درصد جمعیت استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در برابر کرونا واکسینه شده اند و ۶۲ هزار نفر نیز در این خطه دُز سوم واکسن را تزریق کرده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...