فرماندار: خسارت‌های سیل در میناب به بیش از10هزارمیلیارد ریال می رسد


فرماندار: خسارت‌های سیل در میناب به بیش از10هزارمیلیارد ریال می رسد

بندرعباس - ایرنا - فرماندار ویژه میناب گفت: میزان خسارت‌ها حدود هفت تا هشت هزارمیلیارد ریال برآورد می‌شد که اکنون باتوجه به بیشتر آشکار شدن حجم خسارت‌ها، احتمال افزایش آن به بالای10هزارمیلیارد ریال دراین شهرستان وجود دارد.

مجید سلحشور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بخش فراوانی از خسارت‌ها این روزها و پس از گذشت چند روز از وقوع بارندگی و سیلاب هفته گذشته درحال آشکار شدن است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال بخش فراوانی از راه‌ها در بخش بندزرک میناب در این بارندگی و سیلاب تخریب شده و نیاز به بازسازی دارند که با گذشت زمان عمق خسارت‌های وارده آشکار می‌شود.

فرماندار ویژه میناب اظهار داشت: آبگرفتگی تعداد فراوانی از خانه‌هایی که در بارندگی و سیلاب هفته گذشته به آن دچار شده بودند برطرف شده و عملیات رفع آبگرفتگی منازل مردم با کمک نیروهای جهادی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروهای جهادی، تیپ عاصف و هلال احمر و سایر نهادها و گروه‌های اجتماعی همچنان ادامه دارد.

سلحشور یاد آور شد: اکنون روستاهای کمتری درگیر مساله آب گرفتگی هستند و روستاهایی مانند مازغ بالا و مازغ پایین به دلیل رها شدن آب پشت سد استقلال میناب و همچنین موقعیت جغرافیایی آنها از نظر ارتفاع، هنوز درگیر این مساله هستند.

وی خاطر نشان کرد: تیپ عاصف، سپاه پاسداران و گروه‌های جهادی و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در منطقه و بین مردم حضور داشته و مشغول امداد رسانی هستند، پتو و لوازم گرم‌کننده هم توزیع شده و همچنین غذای گرم پخت و توزیع می‌شود.

وی ضمن تشکر از مردم بابت همراهی خوبی که در بارندگی و سیلاب هفته گذشته داشته‌اند از آنان خواست همواره هشدارهای صادره از سوی هواشناسی را جدی گرفته و با مسوولان همکاری داشته باشند.

سیل ویرانگر روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری تمام مناطق هرمزگان را در برگرفت و خسارت‌های فراوانی به زیر ساخت‌ها شامل آب برق مخابرات، راه پل‌ها واحدهای مسکونی و کشاورزی وارد کرد و طبق برآورد اولیه استاندار هرمزگان سیلاب ۱۹هزار میلیارد ریال به استان خسارت زد.

براساس اعلام هواشناسی هرمزگان، میناب با ۲۷۲ و رودان با ۱۷۶ میلی‌متر بیشترین بارش ها را داشتند که آسیب بسیاری متحمل شدند و این بارش‌ ها موجب آب گرفتگی و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق شهری و روستایی و خسارت به زیر ساخت های عمومی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | حمله هوایی به گاراژ تانک و مقر فرماندهی زرهی پایگاه کالسو استان بابل عراق