تعیین تکلیف طرح صیانت به بعد از نوروز موکول شد


تعیین تکلیف طرح صیانت به بعد از نوروز موکول شد

دبیر کمیسیون مشترک حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی خاطر نشان کرد: در حال حاضر نمایندگان مجلس درگیر تصویب بودجه هستند و پیش‌بینی می‌شود که طرح صیانت با آغاز سال جدید تصویب شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، مهرداد ویس‌کرمی با اشاره به بررسی طرح صیانت در مجلس، گفت: طرح صیانت در حال بررسی بیشتر است و ما هیچگاه با تصویب این طرح به دنبال محدود کردن استفاده کاربران از فضای مجازی به هر قیمتی نبودیم. طرح صیانت را به‌عنوان برچیدین فضای مجازی معرفی کردند و ذهن‌ها را نسبت به اجرای آن منحرف کردند.

نماینده مردم لرستان با بیان اینکه مخالفان طرح صیانت در معرفی آن انحراف ایجاد کردند، افزود: بحث این است که قوانینی وجود داشته باشد که تکلیف ما در زمان بروز مشکلات مشخص باشد. پیشرفت تکنولوژی نیز مانند هر پدیده جدیدی دو سویه تهدید و فرصت دارد. ما با این طرح می‌خواهیم تهدید‌ها را کاهش و فرصت‌های آن را ارتقا بدهیم.

ویس کرمی با اشاره به مشکلات کاربران در فضای مجازی، خاطر نشان کرد: شکایت‌هایی زیادی در زمینه کسب‌وکارهای اینترنتی به‌دست ما رسیده است ما تلاش داریم با تصویب قانون میزان کلاهبرداری‌ها در این بخش را کاهش بدهیم. متاسفانه این خلا قانونی در قوه قضاییه بسیار احساس می‌شود و ما در این بخش عقب مانده هستیم این در حالیست که سرعت تحولات در فضای مجازی بالاست.

وی با اشاره به لزوم بالا بردن فرهنگ رسانه‌ای ‌در کشور، تصریح کرد: طرح صیانت به‌دنبال محدود کردن مردم نیست و اگر چنین اهدافی داشته باشد عملی نیست چراکه تکنولوژی را نمی‌توان با قانون مهار کرد.

این نماینده مجلس در پاسخ به این پرسش که اختلافات نظر مجلس با مرکز پژوهش‌های مجلس برای اصلاح طرح صیانت به کجا رسید؟ ادامه داد: مرکز پژوهش‌های مجلس 2 مرتبه بر روی پیش‌نویس کمیسیون فرهنگی اظهارنظر کرده است. این دغدغه‌ و نگرانی‌ وجود دارد که با تصویب این طرح برای کسب‌وکارهای مردم در فضای مجازی چالش‌های ایجاد شود ما تلاش داریم که این مشکلات را به حداقل برسانیم.

وی با بیان اینکه اختلافات اساسی بین مرکز پژوهش‌ها و مجلس وجود ندارد، تصریح کرد: مرکز نقطه نظرات را به صورت شفاف بیان نکرد و اظهار نظر آنها کلی بوده است این در حالیست که نمایندگان از مرکز درخواست داشتند که دیدگاه‌های خود را به‌صورت مصداقی روی بندهای طرح بیان کند و بیان کند با اجرای این طرح کسب‌وکارهای مجازی چه پیامدهای روی کسب‌وکارهای مجازی ایجاد می‌کند.

به گفته نماینده لرستان، اصل بر تصویب طرح است اما احتمال تغییرات در پیش‌نویس محتمل است.

ویس کرمی با بیان اینکه نمایندگان درگیر تصویب بودجه هستند، افزود: تکلیف طرح صیانت بعد از نوروز 1401 مشخص و اگر پیش‌نویس قوی باشد در چند جلسه تصویب خواهد شد.

دبیر کمیسیون مشترک حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی در پاسخ به این پرسش که چه تمهیداتی برای محدود نکردن فضای مجازی برای کسب‌وکارهای اینترنتی در نظر گرفته شده است؟ افزود: در مجلس قانون بهبود فضای کسب و کار برای خدمت به مردم تصویب شده است چگونه ممکن است با تصویب قانونی دیگر آن را محدود و نقض کنیم. ما استفاده کاربران در فضای مجازی را نظام‌مند می‌کنیم و یکسری ضوابط در این زمینه حاکم ‌می‌شود.

منبع: ایلنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها