تردد مسافر از پایانه های مرزی آذربایجان غربی حدود 3 برابر شد


تردد مسافر از پایانه های مرزی آذربایجان غربی حدود 3 برابر شد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: تردد مسافر از پایانه های مرزی استان طی 9 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 2.9 برابر شده که بیشتر به علت رفع محدودیت های کرونایی بوده است.

ارسلان شکری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با این میزان رشد تعداد مسافرانی که از مرزهای آذربایجان غربی در ۹ ماه امسال تردد کرده اند، به بیش از ۵۲۰ هزار نفر رسیده است.

وی اضافه کرد: این رقم در مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۷۷ هزار نفر بود.

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: در ابتدای سال جاری نیز نظیر سال قبل با توجه به محدودیت های کرونایی تردد مسافر از پایانه های مرزی استان به صورت محدود و با شرایط خاص از جمله لزوم داشتن حق اقامت در کشور مقابل انجام می‌گرفت که هم اکنون با رفع این محدودیت ها با توجه واکسیناسیون گسترده در طی ۹ ماه گذشته میزان ترددها روند صعودی دارد.

شکری گفت: بیشترین میزان افزایش در تردد مسافر طی سال جاری نسبت به سال گذشته مربوط به مرزهای بازرگان، تمرچین و رازی بوده است.

به گزارش ایرنا، میزان تردد سالانه در آذربایجان غربی به میلیون ها نفر می رسید ولی با شیوع کرونا، این رقم به شدت کاهش یافت.

آذربایجان غربی پنج پایانه مرزی دارد که شامل بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، تمرچین پیرانشهر در مرز شمال عراق و پلدشت در مرز نخجوان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق