فرمانده قرارگاه زینب (س) در سوریه: هراس دشمن از سردار سلیمانی پس از شهادت بیشتر شد


فرمانده قرارگاه زینب (س) در سوریه: هراس دشمن از سردار سلیمانی پس از شهادت بیشتر شد

مشهد- ایرنا- فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) در سوریه گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی متعلق به یک شهر و کشور خاص نیست بلکه شخصیتی جهان‌شمول است و امروز شاهد هستیم که قدرت شهید سلیمانی از سردار سلیمانی برای دشمن رعب‌آورتر است.

به گزارش روز شنبه آستان قدس رضوی، سردار رحیم نوعی‌اقدم در نشست علمی «نگاهی راهبردی به اندیشه‌ها و الگوهای تربیتی و کادرسازی سردار سلیمانی و آیت الله مصباح یزدی» اظهار داشت: خط مقدم هر جبهه‌ به عقبه‌اش برمی‌گردد و عقبه خط مقدم مالک اشتر زمان، شهید حاج قاسم سلیمانی، عمار انقلاب آیت الله مصباح یزدی بود.

وی ادامه داد: اینکه رهبر معظم انقلاب از روش و منش این شهید والامقام به عنوان مکتب سلیمانی یاد می‌کنند به این معناست که وی دارای گفتمان است و گفتمان هم مخاطب دارد و چون مخاطب در خط مقدم است پس دارای روحی حماسی است؛ اما ما متاسفانه نتوانسته‌ایم مولفه‌های مکتب شهید سلیمانی را به درستی درک و دریافت کنیم.

فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) در سوریه گفت: مکتب سلیمانی یک مکتب کامل و جامع در سه حوزه مدیریتی، مقاومتی و تربیتی است.

وی در تشریح مولفه‌های مکتب شهید سلیمانی افزود: این شهید بزرگوار، خداوند را از صحیح‌ترین، عالی‌ترین و رساترین مسیر، که مسیر اهل بیت(ع) است، دنبال کرد؛ از این رو ضرورت دارد تا جامعه را از مسیر و ریل ائمه اطهار(ع) به خداوند نزدیک و متصل کنیم.

سردار نوعی اقدم با اشاره به انواع اعتقادپذیری در افراد، ادامه داد: شهید سلیمانی ولایت پذیری اعتقادی داشت. این شهید والامقام همچنین در تمامی سطوح شناخت عمیقی از دشمن داشت؛ به طوری که از گفتمان‌‎های سیاسی اتفاقات آینده را استنباط می‌کرد.

وی، با اشاره به روحیه انسجام و وحدت بخشی این سردار رشید اسلام، گفت: سردار سلیمانی دارای قدرت انسجام و وحدت بخشی ممتازی بود و همه افراد را، با اعتقادات و مذاهب و ملیت های مختلف، چنان سازماندهی می کرد که در میدان جنگ، که عرصه مرگ و حیات انسان است، با تمام قوا حضور یافته و از دشمن هراسی نداشتند.

فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) در سوریه با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی دارای تفکر راهبردی در پیشبرد امور بود، تصریح کرد: سردار سلیمانی فوق راهبردی به مسایل نگاه می‌کرد، راهبردی طرح‌ریزی می‌کرد و تاکتیکی عمل می کرد.

سردار نوعی اقدم افزود: سردار سلیمانی در طرح‌‍ریزی‌های میدانی هم راهبردی عمل می‌کرد، به طوری که در درگیری‌ها ابتدا عقبه دشمن را نشانه می‌گرفت، سپس حمله را آغاز می‌نمود.

آیت الله مصباح یزدی و شهید سلیمانی؛ تربیت یافتگان مکتب تربیتی اسلام

نماینده سابق رهبر انقلاب در سوریه نیز در این نشست با بیان اینکه اسلام علاوه بر اینکه مکتبی توحیدی و دینی است، یک مدرسه تربیتی است، گفت: سردار شهید سلیمانی و آیت الله مصباح یزدی تربیت یافتگان مکتب تربیتی اسلام هستند که در دوران انقلاب اسلامی برای تحقق بخشیدن به اهداف اسلام و انقلاب خود را فدا کردند.

حجت‌الاسلام ابوالفضل طباطبایی اشکذری با بیان اینکه در یک مدرسه تربیتی، اولویت تربیت کادر و نیروهای زبده و انقلابی است، اظهار کرد: اصحاب اهل بیت(ع) و شایستگان تاریخ اسلام، تربیت یافتگان مدرسه اسلام، نبوت و ولایت هستند و اسلام به خودی خود اهدافش پیش برده نخواهد شد زیرا خداوند متعال اراده کرده است که نیروها و تربیت یافتگان مکتب اسلام این اهداف را پیش ببرند.

وی با اشاره به ویژگی‌های مشترک آیت الله مصباح یزدی و سردار سلیمانی، عنوان کرد: خودساختگی و تهذیب نفس، ولایتمداری، انقلاب محوری، بصیرت، داشتن اعتقاد جهانی و جهانی اندیشیدن، مردمی و مرد میدان بودن از جمله ویژگی‌های مشترک این دو شخصیت تاثیرگذار است.

شهید سلیمانی و آیت الله مصباح یزدی؛ سرمایه های تمدنی تاریخ اسلام

مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی نیز در این نشست از سردار شهید سلیمانی و آیت الله مصباح یزدی به عنوان سرمایه‌های تمدنی تاریخ اسلام یاد کرد و گفت: دو شخصیت والامقام حتی با مرور زمان از حافظه تاریخی جهان اسلام حذف نخواهند شد.

دکتر احد فرامرز قراملکی افزود: سردار شهید سلیمانی با وجود آن که در قله شجاعت و فرمانده نبرد نابرابر با تمام قدرت‌های طاغوتی و استکبار جهانی بود و آیت الله مصباح یزدی نیز با وجود آنکه در قله بالای معرفت و دانش قرار داشت، اما شخصیت‌هایی فروتن بودند.

این نشست علمی با حضور خانواده معزز شهدا، خانواده آیت الله مصباح یزدی و جمعی از دانشجویان در سالن همایش‌های سردار شهید سلیمانی واحد خواهران دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته