ساخت یک ربات ذهن خوان با دقت 96 درصدی


ساخت یک ربات ذهن خوان با دقت 96 درصدی

دانشمندان چینی در ادامه موفقیت هایشان در زمینه رباتیک، موفق به تولید ربات ذهن خوان با دقت 96 درصد شدند.

به گزارش مشرق، طبق گزارش‌ها دانشمندان چینی رباتی ساخته اند که ذهن را با دقت ۹۶ درصد می‌خواند. کشور چین در سال‌های اخیر جهشی بزرگ در زمینه رباتیک داشته است.

به نقل از wionews، به گزارش روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست چاپ هنگ کنگ، توسعه دهندگان مرکز فناوری دانشگاه چین سه گورگ، این ربات را در یک کارخانه مونتاژ آزمایش کردند. به گفته توسعه دهندگان، این دستگاه برای مونتاژ یک محصول پیچیده به طور یکپارچه عمل کرد. این ربات توانایی تشخیص و خواندن امواج مغزی افراد را بدون گفتن حتی یک کلمه دارد؛ همچنین قابلیت برداشتن یک ابزار و قرار دادن آن روی مکان مشخص شده را نیز دارد. دونگ یوانفا، دانشمند ارشد این پروژه در گفتگو با مجله مهندسی مکانیک چین گفته بود که در تولید صنعتی مدرن، کار مونتاژ ۴۵ درصد از کل حجم کار و ۲۰ تا ۳۰ درصد از هزینه فرآیند تولید را تشکیل می‌دهد.

ربات‌های مشارکتی یا کوبات‌ها سرعت یک خط مونتاژ را تسریع می‌کنند؛ اما کاربرد آن‌ها محدود است. توانایی این نوع از ربات‌ها معمولا در تشخیص نیت انسان اغلب نادرست و ناپایدار است. این ربات صدها ساعت آموزش را پشت سر گذاشته است؛ آموزش‌هایی از جمله کنار هم گذاشتن یک محصول در خط مونتاژ. این ربات در ۷۰ درصد مواقع از دستورات کارگران خط مونتاژ پیروی کرده است. محققان می‌گویند که برای انجام دقیق‌تر آزمایش باید افرادی به شکل داوطلبانه در مقابل ربات قرار گیرند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج