اهدای تابلو تمبر یادبود جهان پهلوان تختی به موزه ملی ارتباطات


اهدای تابلو تمبر یادبود جهان پهلوان تختی به موزه ملی ارتباطات

مراسم اهدای تابلو تمبر یادبود جهان پهلوان تختی به موزه ملی ارتباطات به مناسبت بزرگداشت پنجاه و چهارمین سالگرد درگذشت این اسطوره برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، دبیر فدراسیون کشتی در این مراسم گفت: بعد از ۵۴ سال در مکتب کشتی، هنوز ابعاد تازه‌ای از جهان پهلوان تختی گشوده می‌شود که نشان می‌دهد غلامرضا تختی شخصیتی است که قدیمی نمی‌شود و آن چیزی که باعث مشهور شدن پهلوان تختی شد رفتار‌های برآمده از اعتقاداتش و قلبش بود که امیدوارم بتوانیم رفتار و منش وی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
علی اکبر حیدری دارنده مدال برنز المپیک نیز در این مراسم گفت: ابعاد شخصیتی شادروان غلامرضا تختی را نباید در مدال هایش ارزیابی کرد. اگر بخواهیم شخصیت وجودی غلامرضا تختی از جمله جوانمردی و مرام پهلوانی و مردم داری وی را مطرح کنیم، کتابی به قطر شاهنامه می‌شود.

هادی عامل پیشکسوت کشتی با تشکر از برگزار کنندگان این مراسم گفت: معنویت و صفای این مجلس کاملا ملموس است و کشتی جایگاه بسیار بالایی دارد و همه باید از این ورزش ملی حمایت کنند.
وی ادامه داد: کار زیبای شرکت ملی پست، چاپ تمبر با نام جهان پهلوان تختی بود و این نوعی احترام به پهلوانان و منش‌های آنان است و اهدای این تابلو به موزه نیز بسیار کار شایسته‌ای بود.
در این مراسم عمیدی مدیر موزه ملی ارتباطات و پست گفت: از نگاه رسانه‌ای به موضوع، جهان پهلوان تختی علاوه بر اینکه ورزشکار و قهرمان ارزشمندی بود، رسانه‌ای خوب و گویا بود برای اینکه فرهنگ پهلوانی و فرهنگ انسانیت ایرانی‌ها را به همه دنیا نشان دهد.
در مراسم اهدای تابلو تمبر یادبود جهان پهلوان تختی به موزه ملی ارتباطات ابراهیم مهربان دبیر فدراسیون کشتی، علی اکبر حیدری دارنده مدال برنز المپیک توکیو و هم دوره جهان پهلوان تختی، هادی عامل پیشکسوت کشتی، گزارشگر و کارشناس پیشکسوت کشتی، پژمان پشتام دارنده مدال برنز کشتی فرنگی جهان، آقای عمیدی مدیر موزه ملی ارتباطات، آقای امیرحسین کریمی رئیس شورای فرهنگی و مدیرکل بازرسی شرکت ملی پست و سایر مسئولان موزه و شورای فرهنگی ملی ارتباطات و پست حضور داشتند.
مسئولان شرکت ملی پست در این مراسم از علی اکبر حیدری، هادی عامل و پژمان پشتام تقدیرکردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ omîd resûlpûr saqî derwêşan ساقی درویشان امید رسول پور