کالای دیجیتال در فروشگاه اینترنتی کامپیوتر سورس


کالای دیجیتال در فروشگاه اینترنتی کامپیوتر سورس

اگر به‌دنبال ارتقای حافظه دستگاهتان هستید، احتمالا این روزها با دوراهی خرید هارد اکسترنال کامپیوتر یا اینترنال مواجه شده‌اید! هرکدام از این هاردها مزایا و معایب خودشان را دارند.

در‌ادامه برای راحت‌ترشدن انتخاب، به بررسی جداگانه هریک از این هاردها و ویژگی‌هایشان در سایت سورس کامپیوتر می‌پردازیم. هاردهای اینترنال در‌واقع قطعه‌ای سخت‌افزاری هستند که درون لپ‌تاپ، کامپیوتر و به‌طورکلی دستگاه کامپبوتری قرار می‌گیرند و وظیفه حفظ دائمی اطلاعات شما را برعهده دارند. این اطلاعات تا زمانی که آن‌ها را از روی هارد پاک نکنید، باقی خواهند ماند؛ البته ممکن است هرنوع آسیب به هارد، اطلاعات شما را مخدوش کند.

هارد دیسک اینترنال به دو صورت SSD و HDD در بازار موجود هستند. هاردهای SSD نسل جدیدی هستند که چند سالی است به بازار عرضه شده‌اند. تفاوت اصلی هارد SSD در قیاس با هارد HDD، نبود بخش متحرک (دیسک چرخان) در ساختار آن است. این گروه از هاردها طی عملکردی مشابه با انواع مموری، با سرعت درخورتوجهی اطلاعات را می‌خوانند و بدون نیاز به آداپتور برق، می‌توانند آن‌ها را در خود ذخیره کنند. درضمن، به‌خاطر نبود قسمت مکانیکی میزان آسیب‌پذیری هاردهای SSD به‌مراتب کمتر است.

هارد اکسترنال

برخلاف هارد اینترنال که درون دستگاه جای می‌گرفت، محل قرارگیری هارد اکسترنال خارج از دستگاه است. ارتباط بین هارد اکسترنال و دستگاه ازطریق کابل متصل به پورت USB یا اترنت برقرار می‌شود.

این نوع از هاردها برای ذخیره‌سازی اطلاعات و بکاپ‌گیری کاربرد بیشتری دارند و می‌توانید پس از جا‌به‌جایی اطلاعات، هارد را از دستگاهتان جدا کنید و بدون خطر مخدوش‌شدن اطلاعات، آن را به دستگاه دیگری متصل کنید. نکته‌ مهمی که باید به آن توجه کنید، این است از ضربه‌خوردن هاردتان جلوگیری کنید.

هاردهای اکسترنال در دو مدل پاسپورتی (بدون آداپتور) و رومیزی ارائه می‌شوند که بارزترین تفاوت آن‌ها به‌جز ابعادشان، میزان حافظه آن‌ها است. هاردهای رومیزی بزرگ‌تر هستند و می‌توانند اطلاعات بیشتری را در خود ذخیره کنند. چنانچه به جابه‌جایی مداوم هارد خود نیاز ندارید، پیشنهاد ما به شما، هارد رومیزی است.

تفاوت هارد اکسترنال و اینترنال

تفاوت این دو نوع هارد به‌صورت خلاصه عبارت‌اند از:

محل قرارگیری آن‌ها که پیش‌تر به آن اشاره شد.سرعت انتقال داده‌ها که در هارد داخلی بیشتر است.هارد خارجی به‌راحتی قابل‌حمل و استفاده در دستگاه‌های مختلف است.قیمت هارد دیسک اینترنال ارزان‌تر از هارد اکسترنال است. عمده این تفاوت به‌دلیل قابل‌حمل‌بودن هاردهای خارجی است.

نکاتی که باید در خرید هارد به آن توجه کنید

خرید از یکی از برند‌های معتبرظرفیت هارد متناسب با نیازمندی شما (اگر فایل‌های شما، بیشتر word و excel هستند، هاردهایی با ظرفیت ۲۵۰ تا ۳۵۰ گیگابایت برای شما مناسب هستند؛ اما اگر اهل فیلم و موسیقی هستید، پیشنهاد ما به شما خرید هارد اکسترنال کامپیوتر با ظرفیتی بین ۵۰۰ گیگابایت تا ۲ ترابایت است)امنیت درایوقابلیت اتصال به شبکهقیمت مناسبسرعت مناسب

منبع معتبر خرید هاردهای اینترنال و اکسترنال

سورس کامپیوتر با تأمین کالاهای متفاوت به‌عنوان نماینده بسیاری از برندها مانند ایسوس‌، لنوو‌، ایسر‌، ام‌اس‌آی‌، سیلیکون پاور، اچ‌پی، انرجایزر، اپیسر، گیگابایت و... این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا تمام کالاهای الکترونیکی موردنیازتان ازجمله انواع هاردهای اینترنال و اکسترنال با برندها و ویژگی‌های متفاوت را از یک فروشگاه تهیه کنید.

با‌‌‌توجه‌‌به اهیمت قیمت هارد دیسک اینترنال و اکسترنال، می‌توانید محصول مدنظرتان را با مناسب‌ترین هزینه از سورس کامپیوتر تهیه کنید. همچنین سورس کامپیوتر اصالت کالا‌های خود را فارغ از داخلی یا خارجی بودن آن‌ها ضمانت می‌کند و برای اطمینان‌خاطر شما، فرصت ۷ روزه تست محصول را نیز فراهم کرده است.

اگر به‌دنبال خرید هارد اکسترنال کامپیوتر، هارد اینترنال یا سایر محصولا مرتبط هستید، پییشنهاد می‌کنیم حتماً سری به وب سایت سورس کامپیوتر https://source-computer.com/ بزنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کل‌کل مهران مدیری و نیما شعبان‌نژاد با چاشنی بینی!