نیکی هیلی برجام را «آرزوی مرگ اسرائیل» خواند!


نیکی هیلی برجام را «آرزوی مرگ اسرائیل» خواند!

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل از تداوم مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین انتقاد و ادعا کرد برجام توافقی بسیار خطرناک است.

باشگاه خبرنگاران جوان- «نیکی هیلی» سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل در دولت «دونالد ترامپ» در مصاحبه‌ای از مذاکرات ۴+۱ با ایران در وین برای برداشتن تحریم‌های کشورمان انتقاد کرد و جو بایدن را به دلیل آنچه که او نادیده گرفتن درخواست‌های کنگره برای پاسخگویی کامل در مورد چگونگی کاهش تحریم‌های ایران مطرح می کند، مورد هجمه قرار داد.

نیکی هیلی که از طرفداران سیاست شکست‌خورده فشار حداکثری علیه ایران بود در مصاحبه با «واشنگتن تایمز» ادعا کرد برجام توافقی بسیار خطرناک و «آرزوی مرگ اسرائیل» است با این وجود بایدن با صرف انرژی بسیاری خواستار بازگشت به برجام است.

هیلی درحالی این لفاظی‌ها را مطرح کرد که بنابر اعلام هیئت‌های روسی و فرانسوی مذاکرات جاری در وین میان ایران و کشور‌های ۴+۱ با پیشرفت روبروست و در همین راستا ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه، گفت: «پیشرفت‌هایی حاصل شده و من معتقد هستم که می‌توانیم به توافق برسیم.»

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز اوایل این هفته گذشته ادعا کرد که مذاکرات توافق هسته‌ای با ایران در وین پیشرفت اندکی را نشان می‌دهد و واشنگتن امیدوار است که بر روی پیشرفت‌هایی که به دست آمده است، تمرکز کند.

دور هشتم مذاکرات وین از ۶ دی آغاز شده است. گفتگو‌ها طی روز‌های گذشته با برگزاری دیدار‌های دو و چندجانبه میان هیئت‌های شرکت‌کننده در مذاکرات ادامه یافت و علی باقری، مذاکره کننده ارشد ایران با انریکه مورا، مذاکره کنندگان ارشد روسیه و چین و همچنین نمایندگان سه کشور اروپایی به طور جداگانه دیدار کرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس