پای این کشور هم به بازار رمز ارز باز شد


پای این کشور هم به بازار رمز ارز باز شد

بر اساس سندی که توسط یک هیئت مشاور سیاست گذاری پاکستان تهیه شده است، این کشور احتمالاً میلیاردها دلار از دارندگان دارایی های رمزنگاری شده به دست خواهد آورد.

بر اساس سندی که توسط یک هیئت مشاور سیاست گذاری پاکستان تهیه شده است، این کشور احتمالاً میلیاردها دلار از دارندگان دارایی های رمزنگاری شده به دست خواهد آورد؛ با این حال، برای اینکه این اتفاق بیفتد، پاکستان ابتدا باید چارچوب نظارتی مناسبی برای دارایی‌های کریپتو ایجاد کند.

در یک سند سیاسی که توسط فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت پاکستان تهیه شده است گفته شده است که پاکستان ممکن است به طور بالقوه میلیاردها دلار از دارایی‌های رمزنگاری شده توسط اتباع خود یا ساکنان دارای تابعیت دوگانه جذب کند.

بر اساس گزارشی در The Business Recorder، سند با عنوان «چشم انداز ارزهای دیجیتال: زمینه ای از مختصر سیاست پاکستان» تاکید می کند که پاکستان نیز می تواند از دارایی های رمزنگاری شده برای کمک به افزایش ذخایر کشور استفاده کند.

با این حال، قبل از اینکه پاکستان توصیه‌های سند سیاست را بپذیرد، باید یک چارچوب نظارتی و همچنین یک استراتژی ملی ارزهای دیجیتال ایجاد کند. بر اساس این گزارش، این امر باید به منظور حفظ منافع اقتصادی کشور انجام شود.

در این سند خط مشی گزارش شده است که رمزارزها باید به عنوان یک طبقه دارایی به رسمیت شناخته شوند؛ علاوه بر این، این گزارش توضیح می‌دهد که چگونه صندوق‌های قابل معامله در مبادلات ارزهای دیجیتال (ETF) احتمالاً سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را جذب می‌کنند. ETF کریپتو ظاهراً می تواند به بورس اوراق بهادار پاکستان کمک کند تا موقعیت خود را در بین اقتصادهای نوظهور بازیابد.

از سوی دیگر، این گزارش استدلال می‌کند که شکست پاکستان در پذیرش رمزارز می‌تواند منجر به انتقال دارایی‌های دارندگان ارزهای دیجیتال به کشورهایی شود که نسبت به ارزهای دیجیتال دیدگاه دوستانه‌تری دارند.

گزارش Business Recorder نشان می‌دهد که گروه ویژه اقدام مالی (FATF) به طور مشابه از مقامات پاکستانی خواسته است تا مقررات ارزهای دیجیتال را در نظر بگیرند.

منبع: همشهری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403