دیدار روسای جدید هیأت‌های انگلیس و آلمان با علی باقری در وین


دیدار روسای جدید هیأت‌های انگلیس و آلمان با علی باقری در وین

روسای جدید هیأت‌های انگلیس و آلمان با علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در وین دیدار کرده و به گفتگو نشستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، رایزنی های دور هشتم مذاکرات وین بین ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و با حضور هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام به منظور رفع تحریم ها علیه ایران روز شنبه ۱۸ دی ماه نیز در شهر وین در جریان بود.

در همبن راستا در ادامه رایزنی‌های دور هشتم مذاکرات وین، مذاکره‌کنندگان جدید انگلیس و آلمان با علی باقری رییس هیأت ایرانی در هتل کوبورگ دیدار و گفتگو کردند.

لازم به ذکر است تغییر نماینده آلمان به دلیل روی کار آمدن دولت جدید این کشور و تغییر نماینده انگلیس نیز به خاطر بازنشستگی «راب مک ایر» مذاکره ‌کننده پیشین این کشور انجام شده است.

پس از این دیدارها، نشستی نیز با حضور باقری، انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و روسای سه هیات اروپایی (شامل دو‌ مذاکره‌کننده جدید و دو مذاکره‌کننده پیشین انگلیس و آلمان) در هتل کوبورگ شهر وین برگزار شد.

از سوی دیگر پیش از ظهر شنبه نیز کارگروه رفع تحریم ها در سطح کارشناسی تشکیل جلسه داد و همزمان جلسات کارشناسی دو و چندجانبه نیز در موضوعات مختلف برگزار شد.

حسین امیرعبداللهیان رییس دستگاه دیپلماسی عصر شنبه در کفتکوی تلفنی همتای هندی در خصوص مذاکرات رفع تحریم ها در وین با تاکید بر اینکه مذاکرات در مسیر درست جریان دارد، اظهار داشت: ما با حسن نیت، اراده لازم را برای رسیدن به توافق خوب داریم و اگر طرف غربی هم این حسن نیت و اراده را داشته باشد، می‌توانیم به توافق خوب برسیم.

لازم به ذکر است ادامه دور هشتم مذاکرات برای رفع تحریم ها از روز دوشنبه ۱۳ دی ماه در وین در جریان است.

وین پایتخت اتریش در دور هفتم مذاکرات نیز ۱۴ روز میزبان هیأت‌های مذاکره کننده بود. مذاکراتی که هشتم آذر ماه آغاز و ۱۲ آذر برای مشورت‌ طرف‌های اروپایی درباره دو پیشنهاد طرف ایرانی با تنفسی چند روزه متوقف شد و دوباره ۱۸ آذر ماه از سر گرفته شد. نیمه دوم مذاکرات نیز از ۱۸ آذر ماه آغاز و جمعه ۲۶ آذر ماه با برگزاری نشست اختتامیه کمیسیون مشترک برجام پایان یافت و مقرر شد که هیأت‌ها به پایتخت‌ها مراجعت کنند و بزودی به وین بازگردند که این دور از مذاکرات ششم دی ماه شروع و تا نهم دی ماه ادامه یافت و بعد از تنفسی سه روزه به مناسبت سال نو میلادی مجددا روز دوشنبه ۱۳ دی ماه از سر گرفته شد. «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه بعد از این نشست اعلام کرد که در دور هفتم مذاکرات به دو سند جدید مذاکراتی در موضوع تحریم‌ها و هسته‌ای دست یافتیم که اینها دیگر سند پیش نویس مذاکرات ۲۰ ژوئن نخواهند بود، بلکه دو سند جدید است که بر اساس مواضع ایران مبنای مذاکراتی خواهد بود که در آینده نزدیک در وین آغاز می‌شود.

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور