تجدید چاپ کتاب آموزش فلسفه، تألیف مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی


تجدید چاپ کتاب آموزش فلسفه، تألیف مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی

نوزدهمین چاپ کتاب «آموزش فلسفه» که از کتاب‌های مهم و ماندگار مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی به شمار می‌رود، در ایام اولین سالگرد ارتحال ایشان روانه بازار شد.

خبرگزاری شبستان، گروه اندیشه: پس از انقلاب اسلامی، روحانیت که تجربه تلخ انقلاب مشروطه را پشت سر می‌گذاشت، تلاش کرد تا در جهت دفاع از مواظع نظری و عملی اسلام و بهتر شناساندن حقایق آن قدم بردارد. اما بسیاری از نیروهای مهم و تاثیرگذار، به جای حضور در محافل علمی و و رفع کمبودهای حوزه‌ها و بسط و گسترش امکانات تحصیل علوم دینی، به دستگاه‌های قضایی و اجرایی رفتند تا انقلاب اسلامی از مسیر خود خارج نشود. به همین منظور ضرورت بازنگری و اجرای برنامه‌هایی برای تربیت نسل جوان برای فراگیری علوم اسلامی و از جمله فلسفه الهی که با تقاضای این نسل همراه بود، دیده شد.

با توجه به شرایط پیشین آموزش فلسفه، که در اثر برداشت‌های غلط، رجحانش مورد تردید قرار گرفت، روح نقادی از این علم از میان رفته، جزم‌گرایی بر آن غالب شده و کتب فلسف، آکنده از اصطلاحاتی شده بود که فهم صحیح آن برای دانشجویان سال‌های اول کمتر ممکن بود، حضور عالمان اسلامی مسلط بر فلسفه در این عرصه، ضروری می‌نمود.

مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی تلاش نمود با مطالعه و تحقیق در زمینه آموزش فلسفه الهی، با بنیه استدلالی و فکری، تکیه‌گاهی علمی در سطح دانشگاهی، برای دانش‌پژوهان باشد. کتاب «آموزش فلسفه» ایشان مشتمل بر سه مبحث: مقدماتی، شناخت‌شناسی و هستی‌شناسی است. البته همانطور که مؤلف نیز در مقدمه به آن اشاره می‌کند، مباحث مورد بحث محافل غربی در این اثر مطرح نشده و پاسخ‌گوی شبهات جدید آنان نیست؛ بلکه این کتاب، قدمی است در جهت تحول بنیادین آموزش علوم اسلامی و فلسفه اسلامی.

چاپ نوزدهم جلد اول «آموزش فلسفه» نوشته مرحوم آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی، با قیمت 74 هزار تومان به‌تازگی توسط شرکت چاپ و نشر بین‌الملل، منتشر گردیده‌است.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول