علت مرگ دوقلوهای شگفت انگیز + عکس


علت مرگ دوقلوهای شگفت انگیز + عکس

ستاره‌های جنجالی تلویزیون فرانسه و دوقلوهای معروف - ایگور و گریچکا بوگدانوف - در زندگی و مرگ جدایی ناپذیر بودند. آنها از واکسینه شدن در برابر ویروس کرونا خودداری کرده بودند و معتقد بودند که وضعیت مناسبی دارند، اما ماه گذشته در بیمارستان بستری شدند و تشخیص داده شد که مبتلا به کووید19 هستند.

گریچکا، دوقلوی کوچکتر، ۲۸ دسامبر در بخش مراقبت‌های ویژه درگذشت. ایگور، شش روز بعد در ۳ ژانویه به دنبال او به دیار باقی رفت. آن‌ها ۷۲ ساله بودند.

لوهای بوگدانوف در دهه ۱۹۸۰ در فرانسه ستاره‌های تلویزیونی بودند که به خاطر نمایش‌های علمی پرطرفدار و نامتعارف و ظاهر عحیب‌‌شان - که ضربدر دو ضرب شده بود- شهرت داشتند. آن‌ها جفتی جدایی ناپذیر بودند و در بیشتر دوران بزرگسالی خود در کانون توجه قرار داشتند.

در سال ۱۹۷۹، آنها اولین برنامه تلویزیونی خود را که در مورد داستان‌های علمی تخیلی بود، راه‌اندازی کردند. مسایلی که آن‌ها در برنامه خود مطرح می‌کردند از سوی کارشناسان غیرعلمی تلقی می‌شد و برخی از دانشگاهیان آن‌ها را «بی‌عقلی علمی» متهم کردند اما اتفاقا همین رویکرد بود که این برنامه را در بین مخاطبان خود بسیار محبوب کرده بود.

آنها در ۲۹ اوت ۱۹۴۹ در جنوب غربی فرانسه به دنیا آمدند. آن‌ها که از تبار اشراف آلمانی و اتریشی بودند، توسط مادربزرگشان که یک کنتس بود بزرگ شدند. این دو قبل از اینکه به تلویزیون برسند، ریاضیات کاربردی را مطالعه کردند. آنها بعداً امتیازات کافی برای کسب مدرک دکترا در فیزیک را به دست آوردند، اگرچه بحث و جدل بزرگی پیرامون پایان نامه‌های آنها در مورد تئوری «بیگ بنگ» و پیوندهای «فضا-زمان» وجود داشت. اتهامات سرقت ادبی نیز وجود داشت. تحقیقات داخلی دانشگاه به این نتیجه رسید که کار آن‌ها هیچ ارزش علمی ندارد، اما مدرک دکترایشان پس گرفته نشد. یکی از دانشمندان نوشته این دوقلوها را «ترکیب لذت بخش و بی‌معنی از کلمات کلیدی» نامید، و اظهار نگرانی می‌کرد که با حرف‌های آن‌ها با این وجود جدی گرفته شده باشد.

منبع: بیتوته

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهره‌های هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی