گزیده‌ای از خبرهای چهارمحال و بختیاری در هفته گذشته


گزیده‌ای از خبرهای چهارمحال و بختیاری در هفته گذشته

شهرکرد - ایرنا - تاکید استاندار بر بهره‌گیری از نظر نخبگان برای توسعه استان، اعلام زمان پایان عملیات لوله‌گذاری طرح آبرسانی بن به بروجن و افزایش ارتفاع برف در کوهرنگ از جمله مهم‌ترین سرخط‌های خبری چهارمحال‌ و بختیاری در هفته گذشته است.

در هفته‌ای که گذشت، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای حضور در آیین معارفه رییس جدید دانشگاه شهرکرد به چهارمحال و بختیاری سفر کرد و در جمع خبرنگاران از افزایش ۳۰ درصدی اعتبارات دانشگاه‌ها در لایحه بودجه سال آینده خبر داد.وی همچنین در این برنامه به طراحی نظام ایده‌ها و نیازها برای ثبت تمامی درخواست‌ها و نیازهای حوزه صنعت اشاره کرد و گفت: طراحی این نظام به ساماندهی تحقیقات دانشگاهی کمک می‌کند.

سردار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین نیز این هفته در سفری به شهرکرد، بن و جونقان در یادواره‌های شهدا حضور یافت و از ۲ طرح محله اسلامی در شهرکرد نیز بازدید کرد. وی در این سفر با اشاره به ضرورت فراهم کردن بستر لازم برای حضور مردم در تحقق دولت اسلامی گفت: به همین منظور تلاش می‌شود تا پایان سال آینده طرح محله اسلامی به عنوان یک چشم‌انداز در حدود ۱۱ هزار محله کشور اجرایی شود.

همچنین در ادامه سفرهای شهرستانی استاندار چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری آخر این هفته به همراه جمعی از مسوولان در شهرستان بن حاضر شد و نشست شورای اداری استان را در این شهرستان تشکیل داد.

استاندار در این نشست بر لزوم برنامه‌ریزی برای رفع موانع موجود فراوری طرح‌ها تاکید کرد و آن را لازمه جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات دانست. وی اعتبار طرح آب‌رسانی بن به بروجن را نیز ۴۰۰ میلیارد اعلام کرد و گفت: این اعتبار تا پایان سال ۱۴۰۱ برای این طرح دیده شده است.

از دیگر رویدادهای مهم این هفته در چهارمحال و بختیاری می‌توان به تشییع و خاکسپاری هشت شهید گمنام اشاره کرد. عاشقان اهل‌بیت (ع) در این مراسم علاوه بر بدرقه پیکر مطهر شهیدان را از محل مصلای امام خمینی(ره) تا میدان قمر بنی‌هاشم(ع) در شهرکرد، انزجار خود را از هتاکی به تمثال سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اعلام کردند. از مجموع شهدای گمنامی که وارد استان شدند، ۲ شهید در شهر آلونی مرکز شهرستان خانمیرزا، ۲ شهید در شهر ناغان شهرستان کیار، سه شهید در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس شهرکرد و یک شهید در حوزه علمیه خواهران خاک‌سپاری شدند.

توزیع ۱۲ هزار بسته معیشتی به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و سالروز شهادت حضرت زهرا (س) و دهه بصیرت، برگزاری یادواره شهدای شهرستان بن، شهرهای جونقان و دستناء و یادواره شهدای تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش چهارمحال و بختیاری و همچنین برپایی اجتماعات فاطمی از دیگر رویدادهای این هفته در استان به شمار می‌رود.

مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز در این هفته در نشست‌های شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، شورای سیاست‌گذاری امر به معروف و نهی از منکر، ستاد ساماندهی امور جوانان و نشست ستاد استانی مقابله با کرونا به بررسی مسائل مربوطه پرداختند و تصمیماتی را برای اجرای برنامه‌ها اتخاذ کردند.

در حوزه برنامه‌های فرهنگی حوزه کودک و نوجوانان نیز در این هفته، آیین اختتامیه دومین مهرواره ملی شاهنامه‌خوانی با داوری ۸۲۲ اثر از سراسر کشور در شهرکرد برگزار شد و برگزیدگان سه بخش شاهنامه‌خوانی، نقالی و پادکست معرفی شدند.

برای توسعه استان از نظر همه نخبگان بهره‌گیری می‌شود

استاندار چهارمحال و بختیاری در این هفته در نشست با جوانان مطالبه گر و انقلابی استان توسعه جهشی را از مهم‌ترین برنامه‌های خود برای آبادانی استان برشمرد و گفت: این برنامه دارای سه ضلع دولت، بخش خصوصی و ظرفیت بنیادهای ملی است.

غلام علی حیدری، خروج استان از بن‌بست را از دیگر برنامه‌های خود عنوان و تصریح کرد: توسعه راه‌های ارتباطی، شکل‌گیری حمل‌ونقل ریلی و توسعه حمل‌ونقل هوایی در همین راستا با جدیت پیگیری می‌شود.

وی پیگیری مجدانه تحقق برنامه ۱۴۰۰ و جذب اعتبارات تخصیصی به استان را از دیگر برنامه‌های خود یادآور شد و افزود: در همین رابطه سفرهای شهرستانی برای نظارت بر روند پیشرفت این برنامه در نظر گرفته شده است.

موانع اجرای طرح "محله پیشران، شهر پیشرفته" رفع شود

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام‌جمعه شهرکرد با اشاره به اجرای موفق طرح "محله پیشران، شهر پیشرفته" در استان گفت: موانع اجرای این طرح هر چه سریع‌تر رفع شود تا بتوان اجرای این طرح را در سطح استان با قوت بیشتر ادامه داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام بر برگزاری جلسات هم‌اندیشی بین اعضای طرح مسجد و محله‌محوری تاکید کرد و افزود: هم‌اکنون در برگزاری و اجرای این طرح بین گروه‌های مختلف برخی تضادها، تعارض‌ها و همپوشانی برنامه احساس می‌شود که باید با برگزاری جلسات هم‌اندیشی، تقسیم کار مشخصی برای اجرای این طرح اجرا شود تا بتوان اجرای این در تمام استان توسعه داد.

لوله‌گذاری طرح آب‌رسانی بن به بروجن ۲ ماه دیگر تکمیل می‌شود

مدیرکل آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری، طول خط لوله طرح آب‌رسانی بن به بروجن را ۱۱۷ کیلومتر اعلام کرد و گفت: لوله‌گذاری خط اصلی طرح در کمتر از ۲ ماه دیگر به پایان می‌رسد.

فردوس کریمی با بیان اینکه مطالعات این طرح از سال ۸۵ آغاز و عملیات اجرایی آن از سال ۸۹ شروع شده است، افزود: در سال ۱۴۰۰ حدود ۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح دیده شد که در نهایت با پیگیری‌های فراوان ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز در نظر گرفته شد.

وی تصریح کرد: تصفیه‌خانه طرح نیز شامل ۲ بخش ابنیه و تجهیزات مکانیکی است که قسمت ابنیه آن در کمتر از ۲ ماه دیگر تکمیل می‌شود.

۹۷.۶۵ درصد واجدین شرایط در چهارمحال و بختیاری کارت هوشمند ملی دریافت کردند

مدیرکل ثبت‌احوال چهارمحال و بختیاری با اشاره به روند صدور کارت هوشمند ملی گفت: ۷۶۷ هزار و ۹۹ نفر از افراد بالای ۱۵ سال در این استان واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند که از این تعداد تاکنون ۷۴۹ هزار و ۸۶ نفر درخواست خود را برای دریافت این کارت به ثبت‌احوال ارائه داده‌اند.

عبدالرضا کریمی تصریح کرد: هم‌اکنون پنج هزار و ۸۳۱ کارت هوشمند ملی صادر شده برای متقاضیان واجد شرایط این استان در ادارات ثبت‌احوال سطح استان موجود است.

ارتفاع برف کوهرنگ به ۳۵ سانتی‌متر رسید

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارش ۲۹ سانتی‌متر برف در ایستگاه کوهرنگ در ۱۳ دی گفت: با احتساب بارش‌های قبل ارتفاع برف در این ایستگاه به ۳۵ سانتی‌متر رسید.

معصومه نوروزی افزود: ارتفاع برف دوره مشابه میانگین بلندمدت در ایستگاه کوهرنگ ۶۲ سانتی‌متر بوده است که بر این اساس برف فعلی در این ایستگاه ۲۷ سانتی‌متر کسری دارد.

وی تصریح کرد: همچنین بارش‌ها در کوهرنگ نسبت به دوره مشابه میانگین بلندمدت هفت درصد کاهش دارد و میانگین بارش‌های استان نسبت به میانگین بلندمدت با یک درصد کاهش مواجه است.

میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چهارمحال و بختیاری ۵۸ درصد است

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان را ۵۸ درصد اعلام کرد و گفت: این شاخص باید دست‌کم به ۸۰ درصد افزایش پیدا کند.

سید راشد جزایری افزود: برای مهار سویه اومیکرون که به سویه غالب در استان تبدیل می‌شود باید ایمنی جمعی را افزایش دهیم از همین ضروری است تا درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه روند شیوع کرونا در استان را کاهشی باثبات ارزیابی کرد و گفت: هنوز علائمی از شکل‌گیری موج ششم در استان مشاهده نمی‌شود، تصریح کرد: دوری از حضور در تجمعات عامل مهمی برای مهار شیوع ویروس به ویژه سویه اومیکرون است چرا که قدرت سرایت ویروس ۶۰ برابر بیشتر از سایر سویه‌ها است از همین رو یک فرد آلوده در یک جمع افراد زیادی را مبتلا می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !