78 مرکز پرستاری منزل در خراسان رضوی فعالیت دارند


78 مرکز پرستاری منزل در خراسان رضوی فعالیت دارند

مشهد- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم‌اینک 78 مرکز پرستاری برای مراقبت بالینی در منزل بیماران در سطح منطقه زیر پوشش این دانشگاه فعال و در حال ارائه خدمت به عموم شهروندان خراسان رضوی هستند.

دکتر شاپور بدیعی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این مراکز خدمات بهداشتی و درمانی شامل ۶۹ مرکز پرستاری و ۹ مرکز مراقبت بالینی فعال در منزل، در حوزه جغرافیایی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد دارای مجوزهای لازم از معاونت درمان وزارت بهداشت هستند.

وی ادامه داد: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در منزل از ابتدای آغاز همه‌گیری کرونا برای مراقبت بالینی و درمان بیماران مبتلا به این ویروس از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دستور کار قرار گرفت.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این اقدام علاوه بر کمک به گسترش چتر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به عموم مردم، حجم مراجعه بیماران به مراکز درمانی و بیمارستانها را نیز کاهش داد.

وی افزود: راه‌اندازی مراکز مراقبت در منزل طرحی ابتکاری از سوی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بود که در حوزه کرونا بسیار موفقیت آمیز و ثمربخش بود، در این طرح مراکز مشاوره پرستاری در منزل با مجوزی که از طریق کمیسیون ماده ۲۰ دانشگاه دریافت می‌کنند به بیماران خدمات ارائه می‌دهند.

دکتر بدیعی همچنین به احتمال شیوع سویه جدید ویروس کرونا موسوم به "اومیکرون" و نقش و اهمیت فعالیت مراکز مراقبت در منزل اشاره و تاکید کرد: اومیکرون شهروندان را بیشتر به صورت سرپایی درگیر می‌کند لذا تلاش بر این است تا شرایطی ایجاد شود که شیوه مراقبت بیمار در منزل گسترش یابد.

وی ادامه داد: گسترش این شیوه نه تنها نیاز به حضور مکرر بیماران را در مراکز درمانی و اورژانس بیمارستانها کاهش می‌دهد بلکه احتمال ازدحام مردم را در این مکانها نیز کم خواهد کرد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار امیدواری کرد که با داشتن آمادگی‌ها، ظرفیت‌ها، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک وارد موج ششم کرونا نشویم.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.

۱۳ هزار پرستار در مراکز درمانی و بیمارستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول