کلاهبردار 16 میلیارد ریالی به دام پلیس فتا خوزستان افتاد


کلاهبردار 16 میلیارد ریالی به دام پلیس فتا خوزستان افتاد

اهواز - ایرنا - رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: فردی که در شبکه اجتماعی تلگرام با ترفند فروش طلا و ارز اقدام به کلاهبرداری به مبلغ 16 میلیارد 970 میلیون ریال کرده بود شناسایی و دستگیر شد.‏

به گزارش یکشنبه ایرنا به نقل از ازپایگاه اطلاع‌ رسانی پلیس فتا سرهنگ کارآگاه علی حسینی در تشریح این خبر اظهار داشت : با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری شخصی ناشناس در پوشش فروش طلا و ارز رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود : در بررسی‌ مقدماتی مشخص شد شاکی با مشاهده آگهی فروش طلا و ارز جعلی با آگهی دهنده ارتباط برقرار کرده و برای خرید طی چند مرحله اقدام به واریز مبلغ خرید به حساب وی می‌کند که پس از چندین مرحله متوجه کلاهبرداری می شود .
رئیس پلیس فتا استان خوزستان ادامه داد: با اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا متهم شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی دستگیر شد.

وی با اشاره به شیوه کلاهبرداری این مجرم گفت: فرد کلاهبردار با ایجاد یک کانال تلگرامی با موضوع فروش طلا و ارز طعمه‌ خود را شناسایی کرده و بعد از واریز وجه از طرف خریدار هیچ‌گونه کالایی برای وی ارسال نمی‌کرد .
سرهنگ حسینی از بازگرداندن وجه شاکی خبر داد و گفت : متهم به همراه پرونده برای ادامه سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.
رئیس پلیس فتا استان خوزستان افزود : برخی کاربران فضای مجازی به صورت هیجانی و به قصد کسب سود بیشتر از طریق کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی اقدام به خرید و فروش ارز و طلا می‌کنند که این کار می‌تواند موجب زیان و ضرر کاربران شود.
وی تاکید کرد : به هیچ عنوان به هویت‌های مطرح شده در شبکه‌های اجتماعی اعتماد نکنید و چنانچه قصد خرید و فروش ارز و طلا را دارید صرفاً از طریق واحدهای صنفی و تخصصی نظیر صرافی‌ و طلافروشی‌ دارای مجوز اقدام نمایید.

سرهنگ حسینی از مردم خواست در صورت مشاهده موارد مشابه و مجرمانه مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش فوریت‌های سایبری به کارشناسان پلیس فتا اطلاع دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت