ابتلای کودکان به آسم با هوای آلوده شهر


ابتلای کودکان به آسم با هوای آلوده شهر

نتایج یک مطالعه جدید در سراسر جهان نشان می دهد که اگر آلودگی جاده ای کمتری وجود داشته باشد، کودکان بسیار کمتری ممکن است به آسم مبتلا شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر؛ مدیسن نت نوشت، «سوزان آننبرگ»، نویسنده این مطالعه از دانشگاه جورج واشنگتن، گفت: «مطالعه ما نشان داد که دی اکسید نیتروژن کودکان را در معرض خطر ابتلا به آسم قرار می دهد و این مشکل به ویژه در مناطق شهری حاد است.»

وی در ادامه افزود: «یافته‌ها نشان می‌دهد که هوای پاک باید بخش مهمی از راهکارهایی باشد که با هدف حفظ سلامت کودکان انجام می‌شود.»

طبق این مطالعه، سالانه دو میلیون مورد جدید ابتلا به بیماری آسم در دوران کودکی در سراسر جهان ممکن است ناشی از دی اکسید نیتروژن یا NO۲ باشد.

محققان غلظت‌های NO۲، آلاینده‌ای که از وسایل نقلیه موتوری، نیروگاه‌ها و سایت‌های صنعتی منتشر می‌شود را در ۱۳۰۰۰ شهر مطالعه کردند.

آنها همچنین موارد جدید ابتلا به بیماری آسم در دوران کودکی را بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۹ ردیابی کردند. بیماری آسم یک بیماری مزمن است که باعث التهاب راه‌های هوایی ریه می‌شود.

این تیم ۱.۸۵ میلیون مورد جدید ابتلا به آسم در کودکان در سراسر جهان را به NO۲ در سال ۲۰۱۹ نسبت دادند. حدود دو سوم در مناطق شهری بودند.

در حالی که سطح NO۲ در ایالات متحده و اروپا بهبود یافته است، این آلودگی در جنوب آسیا، جنوب صحرای آفریقا و خاورمیانه افزایش داشته است. طبق این مطالعه، موارد ابتلا به آسم کودکان مرتبط با آلودگی NO۲، بار سلامت عمومی زیادی را بر جنوب آسیا و جنوب صحرای آفریقا تحمیل می کند.

محققان تاکید می کنند که باید اقدامات بیشتری برای محدود کردن انتشار گازهای مضر از وسایل نقلیه و سایر منابع NO۲ انجام شود.

منبع: مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس