بزرگترین مشکل سامسونگ S21 FE 5G چیست و چرا نباید فعلاً سراغ خرید آن رفت؟


بزرگترین مشکل سامسونگ S21 FE 5G چیست و چرا نباید فعلاً سراغ خرید آن رفت؟

سامسونگ هفته گذشته گوشی گلکسی اس 21 اف ای را پس از ماه‌‎ها انتظار به صورت رسمی معرفی کرد. این گوشی که از تراشه پرچمدار سال گذشته استفاده کرده و از بسیاری جهات یک محصول قدرتمند است ولی شاید تنها ایراد بزرگ، قیمت 700 دلاری آن باشد؛ قیمتی که برای یک محصول میان رده رو به بالا به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

سامسونگ هفته گذشته گوشی گلکسی اس 21 اف ای را پس از ماه‌ها انتظار به صورت رسمی معرفی کرد. این گوشی که از تراشه پرچمدار سال گذشته استفاده کرده و از بسیاری جهات یک محصول قدرتمند است ولی شاید تنها ایراد بزرگ، قیمت 700 دلاری آن باشد؛ قیمتی که برای یک محصول میان رده رو به بالا به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

یازده ماه از زمان رونمایی از سری گوشیهای گلکسی اس 21 میگذرد و انتظار این بود که حداکثر پس از گذشت مدت زمان پنج تا شش ماهه، سامسونگ نسخه FE آن را معرفی کند. در واقع بسیاری از کاربران با تجربه خوبی که از نسخه Galaxy S20 FE به دست آمده بود، امید زیادی به نسخه 21 این گوشی داشتند ولی با تأخیرهای فراوان پی در پی که دلیل آنها بحران کمبود تراشه اعلام شد، این رونمایی به تناوب به تعویق افتاد.

اما همانطور که می‌دانید چند روز پیش و قبل از شروع رسمی نمایشگاه CES 2022 سامسونگ از گلکسی اس 21 اف ای به صورت رسمی رونمایی کرد. گوشی که مشخصات جذابی مانند تراشه پردازشی Snapdragon 888 یا Exynos 2100، هشت گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی به همراه بدنه فلزی و دوربین سه گانه‌ای شبیه به ترکیب مورد استفاده در گلکسی اس 20 و اندروید 12 با رابط کاربری One UI 4 دارد.

در مورد این گوشی اما مهمترین بخش قیمت آن است. برای اینکه تمایز قیمت این گوشی با دیگر محصولات همگروهش در خانواده سامسونگ مشخص شود، در ادامه قیمت منطقهای چهار گوشی زیر را مقایسه کنید:

قیمت شروع Galaxy S21 FE 5G: 699 دلار / 699 پوند / 999 دلار استرالیا قیمت شروع Galaxy S21: 799 دلار / 769 پوند / 1249 دلار استرالیا قیمت شروع Galaxy S20 FE: 699 دلار / 699 پوند / 1149 دلار استرالیا قیمت شروع Galaxy S20: 999 دلار / 899 پوند / 1499 دلار استرالیا

همانطور که مشاهده می‌کنید این گوشی با نسخه پیشرفته و پرچمدار سال گذشته، اختلافی 100 دلاری دارد. تصور کنید که این دو گوشی به فاصله تقریباً یک ساله از هم معرفی شدهاند و این بدان معناست که همین حالا نیز می‌توانید گلکسی اس 21 را با قیمتی حوالی آنچه برای S21 FE در نظر گرفته شده در بازار یافته و خریداری کنید.

بزرگترین مشکل سامسونگ S21 FE 5G چیست و چرا نباید فعلاً سراغ خرید آن رفت؟

با این وجود علت انتخاب چنین قیمتی برای گلکسی اس 21 اف ای چیست؟

در واقع باید اینطور گفت که به عنوان یک محصول تازه معرفی شده، به هیچ وجه نمی‌توان ارزش خرید بالایی برای گلکسی اس 21 اف ای متصور شد.

در مقام مقایسه می‌توان ده‌ها گوشی از برندهای دیگر با سخت‌افزار مشابه یا حتی بالاتر در بازار پیدا کرد که قیمت‌هایی به مراتب کمتر از S21 FE دارند. حالا وقت پرسش این سوال از کره‌ای‌هاست که با چه متر و معیاری گوشی که از سخت‌افزار سال گذشته استفاده می‌کند، باید از پرچمدار فعلی دیگر برندها (حتی بیش از 200 دلار در برخی برندها) گرانتر باشد؟

آیا گلکسی اس 22 یک نجات دهنده خواهد بود؟

اگر به یاد داشته یا به قیمت‌های عنوان شده در بالا توجه کنید متوجه این تغییر می‌شوید که سامسونگ بعد از معرفی گوشی گلکسی اس 21 به قیمت 799 دلار، کاهش قابل توجه 200 دلاری نسبت به گلکسی اس 20 را برای عرضه اولیه این محصول در نظر گرفت.

این سیاست به خودی خود موجب جذب تعداد کاربران بیشتر به سمت این گوشی و استقبال نسبی بهتری در مقایسه با Galaxy S20 از این گوشی شد. اما تصور کنید که مطابق آنچه تا به امروز از برنامه سامسونگ لو رفته، قیمت سری گلکسی اس 22 نیز از 799 دلار شروع شود. با این شرایط آیا پرداخت 100 دلار کمتر برای خرید Galaxy S21 FE توجیهی نخواهد داشت.

در این حالت به نظر سامسونگ دست به الگوی تخفیف محصولات قبلی خواهد زد. به بیان ساده، در این شرایط شرکتها قیمت محصول قدیمی‌تر را به نسبت مشخصی کاهش می‌دهند تا توجهات بیشتر به سمت محصول جدیدتر معطوف شود.

با این اوصاف می‌توان امیدوار بود تا پس از معرفی سری گلکسی اس 22، قیمت گلکسی اس 21 اف ای و متعاقب آن دیگر محصولات مانند اس 21 و اس 20 اف ای نیز کاهش یابد.

رقبای خوش قیمت و سرسخت

در نظر داشته باشید که همین حالا نیز محصولات بسیار خوش قیمتی در بازار وجود دارند که در مقایسه با گلکسی اس 21 اف ای، ارزش خرید بسیار بالاتری را به خود اختصاص داده‌اند. از میان این محصولات می‌توان Xiaomi 12, OnePlus 9RT, Oppo Find X4و Realme GT 2 اشاره کرد که به جرأت بسیار بهتر و جذاب‌تر از گلکسی اس 21 اف ای هستند.

در نهایت باید گفت که شاید بهترین کار دست نگه داشتن و اندکی صبر برای معرفی سری گلکسی اس 22 باشد تا شاید به عنوان قهرمانی تازه نفس وارد شده و این قیمت نه چندان معقول برای Galaxy S21 FE 5G را بشکند. شاید آن موقع یا چند ماه پس از آن باشد که بتوانید این گوشی را به عنوان یک محصول جذاب در لیست بهترین گوشی‌های پیشنهادی سایت ما پیدا کنید!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت