مقایسه دو گجت پوشیدنی اپل و سامسونگ


مقایسه دو گجت پوشیدنی اپل و سامسونگ

در این خبر مقایسه دو ساعت هوشمند متعلق به برندهای سامسونگ و اپل آورده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - دو ساعت گلکسی واچ ۴ و اپل واچ ۷ پیشرفته‌ترین و معروف‌ترین گجت‌های هوشمند در میان کاربران بوده؛ اما ممکن است این سوال ایجاد شود کدام ساعت قدرتمند‌تر و پیشرفته‌تر است.

طرح ساعت‌ها

براساس گزارش‌ها، گلکسی واچ ۴ بسیار شبیه ساعت‌های مچی بوده و دارای فرم گرد و یک قاب چرخشی است. این ساعت از اپل واچ سری ۷ کوچیکتر بوده، اما از کیفت بالایی برخوردار است. گلکسی واچ تا عمق ۵۰ متری ضد آب بوده و گواهینامه نظامی (MIL-STD-۸۱۰G) دارد. این گواهینامه مقاومت ساعت در برابر گرد و غبار و موارد دیگر را نیز نشان می‌دهد.

اگر می‌خواهید ساعت هوشمندی با صفحه‌ نمایش عریض‌تر داشته باشید که استفاده از آن راحت‌تر باشد، باید اپل واچ سری ۷ را انتخاب کنید. این ساعت یک صفحه نمایش گسترده‌ برای تجربه کاربری بهتر دارد. اپل واچ سری ۷ کیفیت بهتری را ارائه می‌دهد، زیرا با مواد محکم‌تر ساخته شده است.همچنین این ساعت دارای پشتی کریستالی سرامیکی و قاب فولادی ضد زنگ و آب بوده و گفته شده این پوشیدنی هوشمند دارای گواهی IP۶X و ضد گرد و غبار است.

مقایسه دو گجت پوشیدنی اپل و سامسونگ

صفحه نمایشگر

پیشرفته‌ترین صفحه نمایش متعلق به اپل واچ سری ۷ است. این صفحه نمایش مستطیلی قطر ۱.۹ اینچ، وضوح بالاتری از Samsung Galaxy Watch ۴ (۴۸۴ x ۳۹۶ پیکسل و تراکم پیکسلی ۳۲۶ ppi) دارد. هر دو نمایشگر از حالت Always On Display و صفحه نمایش طبیعی لمسی پشتیبانی می‌کنند، اما Samsung Galaxy Watch ۴ با یک قاب چرخان نیز عرضه می‌شود. مزیت خوب گلکسی واچ ۴ سامسونگ، قطر کوچکتر آن بوده که ساعت را فشرده‌تر از رقیب خود می‌کند، اما اپل واچ به نمایشگر بهتری مجهز است.

مقایسه دو گجت پوشیدنی اپل و سامسونگ

مشخصات و نرم افزار

هر دو ساعت مجهز به پردازنده‌های پرچمدار هستند، اما اپل واچ سری ۷، عملکرد بالاتری را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، اپل واچ سری ۷ دارای حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت است. گلکسی واچ ۴ اولین ساعت هوشمند سامسونگ است که از سیستم عامل Wear OS استفاده می‌کند و از برنامه‌های اندروید نیز پشتیبانی می‌کند، در حالی که اپل واچ سری ۷ دارای watchOS است که در حال حاضر پیشرفته‌ترین سیستم عامل برای دستگاه‌های پوشیدنی است.

مقایسه دو گجت پوشیدنی اپل و سامسونگ

سنسور و اتصالات

اپل واچ سری ۷ و سامسونگ گلکسی واچ ۴ به سنسور‌های زیادی مجهز هستند. Samsung Galaxy Watch ۴ ویژگی اصلی مانند تشخیص فشار خون را ارائه می‌دهد، اما این بدان معنا نیست که ردیاب تناسب اندام و ردیاب سلامتی است. اپل واچ سری ۷ دارای ارتفاع سنج بوده و می‌تواند پارامتر VO۲max را ردیابی کند.این ساعت‌ها همچنین دارای سنسور ECG، سنسور SpO۲، سنسور ضربان قلب، فشارسنج و ... هستند.

این دو پوشیدنی هوشمند از اتصالات Wi Fi و بلوتوث پشتیبانی می‌کنند. گفته شده کاربران می‌توانند از گلکسی و اپل واچ به عنوان دستگاه‌های مستقل با کمک پشتیبانی از سیم کارت استفاده کنند. علاوه بر این، آن‌ها از NFC برای پرداخت‌های بدون تماس در سراسر جهان پشتیبانی می‌کنند.

مقایسه دو گجت پوشیدنی اپل و سامسونگ

بیشتر بخوانید

سنسور و اتصالات گلکسی واچ و اپل واچ

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا