هوای تهران؛ ناسالم برای همه / درخواست تشکیل جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا


هوای تهران؛ ناسالم برای همه / درخواست تشکیل جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با اعلام وضعیت ناسالم هوا برای همه گروه‌ها در 16 ایستگاه کیفیت هوا در تهران، گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به نمایندگی وزارت بهداشت درخواست تشکیل کمیته اضطرار در تهران کرده است.

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر عباس شاهسونی گفت: ۱۶ ایستگاه در تهران در وضعیت «ناسالم برای همه گروه‌ها» قرار دارند و این مناطق با شاخص بالای ١۵٠ در وضعیت اضطرار هستند.

وی افزود: با توجه به پایداری هوا تا روز دوشنبه و کیفیت هوا در ایستگاه‌های سنجش، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به نمایندگی وزارت بهداشت درخواست تشکیل کمیته اضطرار در تهران کرده است.

شاهسونی ادامه داد: گروه‌های حساس، سالمندان، بیماران تنفسی و قلبی، زنان باردار و کودکان تا حد امکان در سطح شهر تردد نکنند؛ همچنین ورزشکاران از ورزش در فضای باز پرهیز کنند و افرادی که باید در محل کار حاضر شوند، کمتر در فضای باز حضور داشته باشند.

وی هشدار داد: در این شرایط افزایش بیماری‌های قلبی یا ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان و افزایش علائم تنفسی در کل جمعیت وجود دارد.

شاهسونی ادامه داد: مقایسه شاخص کیفیت هوا در ۹ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ نسبت به ۱۳۹۹ نشان دهنده کاهش تعداد روزهای با هوای قابل قبول، افزایش تعداد روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس، ناسالم برای همه گروه‌ها است و در نتیجه کاهش کیفیت هوا نسبت به سال گذشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟