دبیر مجمع پیشکسوتان البرز: مردم به دولت سیزدهم امیدوار هستند


دبیر مجمع پیشکسوتان البرز: مردم به دولت سیزدهم امیدوار هستند

کرج - ایرنا- دبیر دوره ای مجمع پیشکسوتان استان البرز گفت: مردم پس از انتخاب آیت الله سید ابراهیم رییسی به عنوان رییس دولت سیزدهم به حل مشکلات خود امیدوار شده اند؛ بنابراین مسوولان باید تلاش بیشتری را در این زمینه به کار گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین علی رسولی روز یکشنبه در همایش پیشکسوتان البرز افزود: امروز شاهد آن هستیم مسوولان و مدیران تلاش های مستمری را برای حل مشکلات در پیش گرفته اند که انتظار می رود با همراهی نهادهای مردمی بتوان گام های موثرتری را در این زمینه برداشت.

وی درادامه با اشاره به سالروز حماسه مردمی ۹ دی بیان داشت: حماسه مردم قهرمان ایران در این روز سرنوشت ساز به عنوان انقلاب سوم نام گرفت چراکه بنا به اظهار نظر تحلیلگران سیاسی مردم با بصیرت و همیشه درصحنه برگ زرین دیگری را در پشتیبانی از ولایت و نظام اسلامی رقم زدند.

رسولی افزود: مجمع پیشکسوتان درکنار سایر نهادهای مردمی با هدف رصد مشکلات استان البرز و همراهی هرچه بیشتر با مسوولان و مدیران این استان برای حل مشکلات آن تشکیل شده است.

دبیر دوره ای مجمع پیشکسوتان استان البرز اظهارداشت: این مجمع با حضور اعضای متخصص درحوزه های مختلف که تجربه های قابل توجهی را به دلیل خدمات ارزنده طی سالیان متمادی داشته اند تشکیل شده تا در کنار مسوولان با شناسایی ظرفیت ها و چالش ها بتواند خدمات ارزنده تری را به مردم بدهند.

یکی از اعضای مجمع پیشکسوتان استان البرز در این نشست به موضوع مهم امنیت اشاره کرد و افزود: زیربنای توسعه امنیت اطلاعات است و با توجه به رشد فناوری و انفجار اطلاعات لازم است امنیت در این حوزه به جد مورد توجه قرار گیرد.

محمد صفری گفت: امنیت تنها به نهادهای نظامی و حاکمیتی خلاصه نمی شود و باید دراین حوزه وسیع برنامه های جدی را داشت.

این دیپلمات اسبق جمهوری اسلامی ادامه داد: اینکه گفته می شود وجود چهارزندان دراستان البرز تهدید به شمارمی رود و عامل بروز حاشیه نشینی است باید مورد کارشناسی قرار گیرد چراکه پدیده حاشیه نشینی در این استان بواسطه عدم مدیریت صحیح رخ داده است.

وی خاطرنشان کرد: براساس گزارش ها ۲۱ منطقه آلوده دراستان البرز شناسایی شده که باید با رویکرد جدید به مقوله امنیت این استان نگاه کرد و استراتژی برای آن داشت.

این عضو مجمع پیشکسوتان استان البرز افزود: امروز تنوع قومیت ها در البرز فرصتی به شمارمی رود که از این فرصت می توان برای شناسایی فرهنگ های مختلف ایران اسلامی بهره برد و اگر عناصر انسجام ملی و اجتماعی را حفظ کنیم امنیت برقرارمی شود.

وی تاکید کرد: پایین بودن میزان مشارکت از تهدیدهای امنیتی به شمارمی رود که این مهم هیچگاه نباید به دست فراموشی سپرده شود و با برنامه ریزی آن را به جد مدنظر قرار داد.

کمبود منابع مالی درحوزه مدیریت شهری، نیاز استان البرز به فضاهای ورزشی بیشتر و اطلاع رسانی دراین زمینه، ضرورت شناسایی ظرفیت های پنهان البرز ، توجه به پتانسیل های گردشگری و منطقه اقتصادی پیام ، وجود مراکز تولیدی بزرگ از جمله سینا ژن ، توجه به حوزه دانش بنیان ها ، استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت شهرک های صنعتی البرز از جمله مباحث مطروحه ازسوی پیشکسوتان حوزه های سیاسی ،اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی عضو مجمع پیشکسوتان این استان بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج