پویش ملی پهلوان تالاب در گنبدکاووس برگزار می‌شود


پویش ملی  پهلوان تالاب  در گنبدکاووس برگزار می‌شود

گنبدکاووس - ایرنا - نائب رییس هیات ورزش‌های همگانی گنبدکاووس گفت که پویش ملی پهلوان تالاب با همکاری علاقمندان محیط زیست و با اجرای برنامه‌های متنوع از جمله ورزش در طبیعت از فردا دوشنبه در حاشیه سه تالاب بین‌المللی آلماگل، آلاگل و آجی‌گل این شهرستان آغاز می‌شود.

مریم سعیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: پویش پهلوان تالاب یکی از زیر پویش‌های کمپین "سهم من برای تالاب" با همکاری محیط زیست، حامیان زمین و فدراسیون ورزش‌های همگانی است که با محوریت حمایت جامعه ورزش همگانی از تالاب‌های ایران در ۲۶ استان اجرا می شود.

وی افزود: گنبدکاووس به واسطه داشتن زیستگاه‌های آبی شامل سه تالاب بین المللی به عنوان میزبان استانی این پویش انتخاب شد و چندین نفر از ورزشکاران شاخص شهرستان از جمله مسعود پیروزی ورزشکار ملی پوش بدمینتون و فرشید عاشوری و خلیل آزمون قهرمانان پیشکسوت والیبال فیلم‌های ۶۰ ثانیه‌ای از خود با موضوع کم آبی و اهمیت حمایت از تالاب‌ها تهیه و ارسال کردند.

مسوول برگزاری پویش ملی پهلوان تالاب در گنبدکاووس، انجام ورزش در طبیعت را مهمترین برنامه‌ اجرایی پیرامون این پویش دانست و گفت: با همکاری محیط زیست و هنگ مرزی اترک، کمیته یوگا تعدادی از ورزشکاران این رشته را فردا برای انجام تمرینات به تالاب آلماگل اعزام می‌کند و ورزشکاران سایر رشته‌ها از جمله پیلاتس و دوچرخه سواری هم آمادگی خود را در این رابطه اعلام کردند.

پویش ملی "پهلوان تالاب" در گنبدکاووس برگزار می‌شود

وی گفت: با هماهنگی هیات ورزش‌های همگانی گلستان ورزشکاران علاقمند از تمام شهرستان‌های استان می‌توانند تا پایان بهمن ماه ساعاتی از تمرینات ورزشی خود را در حاشیه تالاب‌های گنبدکاووس انجام دهند و فیلم آن را ضبط و ارسال کنند.

سعیدی اظهارداشت: اجرای این پویش تا ۳۰ بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

سه تالاب بین‌المللی واقع در ناحیه شمالی و مرزی گنبدکاووس با عمق تقریبی ۲ تا چهار متر، در مجموع حدود سه هزار هکتار مساحت دارند که در این بین تالاب آلاگل حدود ۲ هزارو ۵۰۰ هکتار، تالاب آلماگل حدود ۳۰۰ هکتار و تالاب آجی گل حدود ۲۵۰ هکتار وسعت دارند.

این سه تالاب گنبدکاووس در دوم فوریه ۱۹۷۱ میلادی برابر با ۱۳ بهمن ۱۳۴۹ باحضور نمایندگانی از ۱۸ کشور در شهر رامسر استان مازندران و انعقاد معاهده‌ای جهانی که سال‌ها بعد به کنوانسیون رامسر مشهور شد، اهمیتی بین‌المللی یافتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک