شاهزاده سعودی پس از 3 سال بازداشت، آزاد شد


شاهزاده سعودی پس از 3 سال بازداشت، آزاد شد

«بسمه آل سعود» شاهزاده سعودی که سه سال پیش به همراه دخترش بازداشت شده بود، بدون هیچ‌گونه محاکمه‌ای آزاد شد.

شاهزاده سعودی پس از 3 سال بازداشت، آزاد شد

به گزارش راهبرد معاصر، منابع سعودی امروز (یکشنبه) خبر دادند که «بسمه آل سعود» آخرین فرزند و دختر «سعود بن عبدالعزیز» به همراه دخترش در روز پنج‌شنبه هفته گذشته از بازداشت سه ساله آزاد شده است.

به نوشته سی ان ان عربی، آزادی این شاهزاده سعودی در حالی است که در طول مدت بازداشتش، هیچ اتهامی به وی وارد نشد و در هیچ دادگاهی حضور نیافت. معارضان عربستانی می‌گویند که دلیل بازداشت او انتقاداتش به نقض حقوق بشر در این کشور بوده است.

او سه سال پیش در حالی که آماده سفر به سوئیس برای درمان بود، به همراه دخترش «سهود الشریف» بازداشت شد. بسمه آل سعودی در آوریل ۲۰۲۰ در حالی که در بازداشت به سر می‌برد از پادشاه سعودی خواسته بود تا به دلایل، دستور آزادی‌اش را صادر کند. بیماری او هنوز مشخص نیست.

سازمان حقوق بشری «القسط» که به موارد نقض حقوق بشر در عربستان می‌پردازد، در توئیتی اعلام کرد که بسمه آل سعود و دخترش که در جریان بازداشت‌های مارس ۲۰۱۹، به زندان افتاد، آزاد شده است.

خانواده‌اش می‌گویند که او در زندان «الحایر» در نزدیکی ریاض که مخصوص زندانیان سیاسی است، به سر می‌برد. زندانی که در میان فعالان سیاسی و حقوق بشر به نقض گسترده حقوق زندانیان و انواع شکنجه‌ها شناخته می‌شود.

محمد بن سلمان از زمان روی کار آمدنش به عنوان، ولی عهد سعودی، در عمل زمام امور را در عربستان به دست گرفته و در طول این مدت ده‌ها نفر از شاهزادگان را به زندان انداخته است که معروف‌ترین آن‌ها «محمد بن نایف»، ولی عهد پیش از او و «احمد بن عبدالعزیز» برادر پادشاه سعودی است./فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عجیب ترین جاده جهان را تماشا کنید!