روتختی کودک و نوجوان، انواع ست روتختی


روتختی کودک و نوجوان، انواع ست روتختی

برای انتخاب از میان انواع مدل‌های روتختی کودک و نوجوان چه نکاتی را در نظر بگیریم؟ قیمت این مدل‌ها چند است؟ دوام کدام بیشتر است؟ در این مطلب پاسخ داده‌ایم.

روتختی کودک و نوجوان، انواع ست روتختی

خوابیدن روی یک ست روتختی کودک و نوجوان تمیز و زیبا، برای فرزند شما بسیار لذت‌بخش است. هم او را به دنیای خاص رویایی‌اش می‌برد. هم به او حس استقلال می‌دهد. برای این‌که بتوانید زیباترین روتختی را برای اتاق فرزندتان بخرید که هم به دکور اتاقش بخورد؛ هم بادوام باشد؛ هم دوست‌داشتنی؛ این راهنما را بخوانید.

راهنمای انتخاب روتختی کودک و نوجوان

خرید تخت خواب خوب برای فرزندتان یک مساله است؛ خرید یک روتختی خوب مساله دیگری.

برای اتاق یک کودک یا نوجوان باید علاوه بر جنس و سایز، به طرح روتختی هم دقت داشته باشید. در ادامه نکات مهمی که برای خرید روتختی افرادی 4 تا 15 سال نیاز دارید را آورده‌ایم؛ از جمله:

جنس روتختی اندازه روتختی قیمت خرید روتختی کودک و نوجوان مدل‌های روتختی دخترانه مدل‌های روتختی پسرانه

روتختی کودک و نوجوان، انواع ست روتختی

کیفیت منسوجات روتختی کودک و نوجوان

کاور لحاف و ملحفه باید جنسی نرم و بادوام داشته باشند. الیاف ساده و کاملا نخی خیلی زود زرد می‌شوند. الیاف کاملا مصنوعی نیز می‌توانند سبب حساسیت، تعریق و بوی بد شوند. بنابراین باید یک ست روتختی خوب با الیاف ترکیبی از منسوجات طبیعی و مصنوعی بخرید.

مطلب پیشنهادی: بهترین برند‌های تخت خواب ترکیه، شما تخت خواب مدرن می‌پسندید یا تخت خواب کلاسیک؟

دوام روتختی کودک و نوجوان

هرچه تراکم نخ‌های تار و پود در یک اینچ مربع بیشتر باشد، پارچه دوام بیشتری دارد. کودکان و نوجوان خیلی انرژی دارند. در حین خواب زیاد حرکت می‌کنند. بنابراین باید حتما پارچه‌هایی را برای روتختی آنها انتخاب کنید که بسیار تار و پود منسجم و محکمی داشته باشند. در غیر این صورت روتختی به مرور زمان پاره می‌شود.

روتختی کودک و نوجوان، انواع ست روتختی

ویژگی‌های ملحفه ست روتختی کودک و نوجوان

ملحفه ست روتختی نیز باید کیفیت نساجی خوبی داشته باشد. این ویژگی‌ها عبارتند از:

درصد خوب کتان به الیاف مصنوعی امکان تهویه مناسب از لای تار و پود الیاف تماما مصنوعی سب تعریق و بوگرفتن می‌شوند. الیاف کاملا طبیعی خیلی زود لکه می‌شوند. ترکیب الیاف مصنوعی و طبیعی هم راحت است؛ هم شستشوی ساده‌ای دارد.

الیاف 100% پنبه روتختی کودک و نوجوان

پنبه بافتی خنک، جاذب رطوبت و مقرون به صرفه دارد. این الیاف به طور طبیعی قابلیت تنفس دارند. ، شستشوی آن آسان است و بسیار بادوام هستند.

روتختی کودک و نوجوان، انواع ست روتختی

پنبه پیما و مصری

پنبه مصری و پنبه پیما نیز از الیاف پنبه هستند اما نوع خاصی از پنبه در آنها به کار رفته که مرغوب‌تر لاست. این الیاف پوششی ظریف و بادوام ایجاد می‌کنند اما بسیار تار و پودی قوی دارند؛ پس دوام پارچه روتختی کودک و نوجوانی که از این جنس دوخته شده باشد؛ بسیار بالاتر است.

روتختی کودک و نوجوان، انواع ست روتختی

فلانل / فلانلت / پنبه برس خورده

فلانل نیز 100% از پنبه بافته می‌شود. این الیاف برای تنیدن بهتر در هم برس می‌خورند. این الیاف گرمای زیادی ایجاد می‌کنند و حالت مخملی به پارچه می‌دهند .چنین جنسی از ست روتختی کودک و نوجوان برای زمستان و مناطق سردسیر مناسب است.

مطلب پیشنهادی: سرویس روتختی برای نوزاد، نیازی به وسواس نیست!

روتختی کودک و نوجوان، انواع ست روتختی

جنس پلی کاتن

این جنس کتانی،از ترکیب پلی استر و پنبه ساخته شده است؛ لمسش که می‌ کنید، خیلی نرم است. بعد شستشو راحت خشک می‌شود و چروکی به خود نمی‌گیرد.

روتختی کودک و نوجوان، انواع ست روتختی

ست روتختتی کودک و نوجوان ابریشم

ابریشم به طور طبیعی از الیاف ضد حساسیت است.به دلیل توانایی بالای آن در تنظیم دمای بدن برای زمستان و مناطق سردسیر توصیه می‌شود. اگر نوجوان شما از آکنه رنج می‌برد؛ این پارچه برای او عالی است. همچنین کودکانی که پوست حساسی دارند؛ بهتر است روی چنین پارچه‌ای بخوابند.

مطلب پیشنهادی: اتاق کودک پسر ساده و شیک، بخوانید و ایده بگیرید!

روتختی کودک و نوجوان، انواع ست روتختی

مطلب پیشنهادی: ایده برای اتاق خواب دخترانه، کمی خلاقیت به خرج دهید!

کاور لحاف ست روتختی کودک و نوجوان

شاید بپرسید که حتما کاور را باید بخریم؟ در اصل کاور ضروری نیست. می‌توانید فقط پتو برای فرزندتان بخرید. اما کاور لحاف مانند اسکلت روتختی کودک و نوجوان است و به این ترکیب شکلی زیبا می‌دهد.

روتختی کودک و نوجوان، انواع ست روتختی

چند رو بالشتی بخریم؟

بسته به ویژگی‌های ست روتختی کودک و نوجوان، یعنی قیمت و برند، ممکن است از 1 تا 4 روبالشتی در آن وجود داشته باشد.

مطلب پیشنهادی: تخت خواب برای نوزاد، چه ویژگی دارد؟

سایز روتختی کودک و نوجوان

معمولا بسته به عرض تشک که از 1 متر تا 160 سانتی‌متر است. هر طرف ملحفه 20 تا 30 سانتی‌متر بززگتر است. یعنی عرض 140 تا 220 سانتی‌متر دارد.

روتختی کودک و نوجوان، انواع ست روتختی

روتختی کودک و نوجوان پسرانه

می‌توانید برای پسرتان از رنگ‌های آبی، سبز و طوسی انتخاب کنید. پسرها معمولا رنگ‌های صورتی و بنفش را دوست ندارند. البته رنگ‌های زرد و نارنجی و قرمز هم برای پسرها خیلی هیجان‌انگیز است. خصوصا اگر با طوسی و سیاه ترکیب شده باشد.

روتختی کودک و نوجوان، انواع ست روتختی

مطلب پیشنهادی: تخت خواب مناسب نوزاد، چه مشخصه‌ای دارد؟

نگهداری از ست روتختی کودک و نوجوان

برای نگهداری خوب از یک ست روتختی کودک و نوجوان اول باید به فرزندتان، فرهنگ استفاده از آن را بیاموزید. او نباید با لوازم نقاشی، بازی یا غذا به تخت برود. همچنین روتختی را با دمای ولرم و دور کند ماشین لباسشویی، بشویید.

روتختی کودک و نوجوان، انواع ست روتختی

خرید ست روتختی کودک و نوجوان

در اینستاگرام و سایت‌های اینترنتی کلی آنلاین‌شاپ هستند که روتختی مخصوص کودکان و نوجوانان را می‌فروشند. به جز آن نمایندگی‌های شرکت‌های ایرانی، ترک و ایتالیایی در هر شهری معمولا فعال هستند.

روتختی کودک و نوجوان، انواع ست روتختی

قیمت ست روتختی کودک و نوجوان

حدود قیمت ست روتختی کودک و نوجوان از 300 هزار تومان تا 5 میلیون تومان متغیر است. البته برندهای مشهور ایتالیایی حتی به حدود 10 میلیون هم می‌رسند.

برای اطلاع از جدیدترین ترندهای مد و دکوراسیون، هر روز به نی‌نی‌بان بیایید. برایتان مطالب خوبی تهیه کرده‌ایم.

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید تخت نوزاد و نکات درگوشی برای والدین

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج