سوپرجام فوتبال| برگزاری دیدار پرسپولیس - فولاد به نام شهدای چوار


سوپرجام فوتبال| برگزاری دیدار پرسپولیس - فولاد به نام شهدای چوار

سوپرجام فوتبال ایران در فصل 1400-1399 به یاد شهدای چوار ایلام برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان لیگ فوتبال ایران، مسابقه سوپرجام فوتبال ایران بین تیم‌های پرسپولیس و فولاد خوزستان به یاد شهدای چوار ایلام برگزار می‌شود.

در ۲۳ بهمن ماه سال ۱۳۶۵، هواپیماهای رژیم بعثی عراق مسابقه فوتبال بین تیم‌های «منتخب چوار» و «منتخب جوانان ایلام» را بمباران کرد که در این فاجعه دردناک ۹ بازیکن فوتبال، یک داور و پنج تماشاگر به شهادت رسیده و ده‌ها نفر به درجه جانبازی نائل آمدند.
این واقعه به‌عنوان یک حادثه تلخ و جنایتی مشابه آن در جهان وجود ندارد، مورد تأکید رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفت و ایشان در مراسم اولین کنگره شهدای استان ایلام، بر جهانی شدن واقعه چوار و مطرح کردن آن در نهادهای حقوق بشری تأکید نمودند.
بازی سوپرجام بین تیم‌های پرسپولیس و فولاد خوزستان که با سی‌وپنجمین سالروز فاجعه بمباران مسابقه فوتبال چوار ایلام مصادف شده است، روز ۱۸ بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ با همکاری معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، بنیاد شهید و امور ایثارگران، هیئت فوتبال ایلام و سایر نهادهای مرتبط ویژه برنامه‌هایی را به همین مناسبت در نظر گرفته است.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر