فرماندار: طرح صدور سند مالکیت اراضی کشاورزی در تکاب آغازشد


فرماندار: طرح صدور سند مالکیت اراضی کشاورزی در تکاب آغازشد

مهاباد- ایرنا- فرماندار تکاب گفت: اجرای طرح سنددار کردن اراضی کشاورزی این شهرستان با نظارت اداره کل ثبت اسناد و املاک آذربایجان‌غربی آغاز شد.

امیر ستوده‌فر روز یکشنبه در جلسه هماهنگی اجرای این طرح که با حضور دهیاران و شوراهای اسلامی برخی از روستاهای تکاب برگزار شد افزود: اکنون دولت آمادگی پیدا کرده که سندهای زمین‌های کشاورزی را به کشاورزان واگذار کند که موجب به حداقل رسیدن اختلاف‌های ملکی و سهولت و تسریع در دریافت تسهیلات بانکی خواهدشد.

وی با بیان اینکه طرح سنددار کردن اراضی کشاورزی تکاب ابتدا در هشت روستای بخش‌های مرکزی و تخت سلیمان اجرا می‌شود اظهار داشت: بسیاری از مشکلات کشاورزان منطقه با صدور سند رفع خواهد شد و مالکیت آنان بر اراضی زراعی تثبیت می‌شود از این‌رو دهیاران و شوراهای اسلامی به عنوان نمایندگان روستاها، با انعکاس مطلوب و اطلاع‌رسانی خوب و مناسب کشاورزان را از اجرای این طرح مطلع و آنان برای تهیه سند مالکیت اراضی کشاورزی ترغیب کنند.

فرماندار تکاب با اشاره به ضرورت همکاری کشاورزان با اداره‌های ثبت اسناد و املاک و جهادکشاورزی در فرآیند صدور سند مالکیت اراضی کشاورزی، بیان‌ کرد: با اطلاع‌رسانی گسترده توسط دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها و اعلام آمادگی و اقدام کشاورزان برای تحویل مدارک به اداره ثبت اسناد و املاک امیدواریم همه زمین‌های کشاورزی شهرستان تا پایان سال ۱۴۰۲ سنددار شود.

رییس اداره ثبت اسناد و املاک تکاب نیز در این جلسه گفت: در راستای اجرای طرح سنددار کردن اراضی کشاورزی تکاب، نقشه ثبتی اراضی کشاورزی (کاداستر) تهیه و مالکیت اراضی کشاورزی منطقه تثبیت می‌شود.

محمد طلوعی افزود: با اجرای این طرح ارائه هرگونه خدمات فنی و اعتباری، پرداخت انواع وام بانکی و نقل و انتقالات ملکی با ارائه سند مالکیت تسهیل می‌شود و اختلافات ملکی نیز کاهش پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: از بهره برداران و مالکان اراضی کشاورزی این شهرستان انتظار می رود در اجرای طرح صدور سند مالکیت اراضی کشاورزی با کارشناسان مشاور پروژه همکاری کنند.

تکاب در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و بیش از ۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی قابل کشت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!