ساخت دستگاه تشخیص بیماری و نواقص ساختاری قلب کودکان


ساخت دستگاه تشخیص بیماری و نواقص ساختاری قلب کودکان

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان از ساخت دستگاه تشخیص بیماری و نواقص ساختاری قلب کودکان برای اولین بار در دنیا خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی ملازمیان گفت: دستگاه مانیتورینگ قلب که بیشتر برای اطفال استفاده می‌شود و برای اولین بار در کشور ساخته شده است با یک دستگاه پروب داپلر روی قلب کودک قرار می‌گیرد و به کمک آن می‌توان کانال‌های قلب کودک را چک کرد. این دستگاه با فرستادن امواجی بی خطر به داخل قلب، جریان خون داخل قلب را رصد کرده و اگر در قسمتی از این عضو، ناهنجاری وجود داشته باشد، تشخیص داده و آن را به پزشک منعکس می‌کند. خروج جریان خون اطفال توسط پروب داپلر به صورت نمودار روی نمایشگر این دستگاه پخش می‌شود.

از این دستگاه می‌توان به عنوان ابزار غربالگری قلب اطفال هم استفاده کرد.

به گواه آمار چندین میلیون کودک در دنیا سالانه با مشکل مادرزادی قلبی و عروقی به دنیا می‌آیند و یا میمیرند که تعداد فوتی‌ها (۵۵ درصد) در این کودکان بیشتر از نوع دیگر مرگ و میر اطفال است.

او گفت: تمامی بیماری‌های قلبی و عروقی در کودکان قابل درمان هستند؛ اما با وجود برخی جراحی‌ها و دارو‌ها این کودکان همچنان جان خود را از دست می‌دهند. مشکل اولیه در تشخیص این بیماری کودکان است.

با توجه به آمار بیمارستان مفید از هر ۱۲ کودک بستری در بخش قلب و عروق ۱۱ نفر سالم بوده و هیچ مشکلی ندارند؛ تنها به دلیل تشخیص اشتباه، در بخش قلب و عروق بستری می شوند.

دستگاه ساخته شده این شرکت دانش بنیان که توسط متخصصین قلب و عروق اطفال طراحی شده است، با دقت ۹۸ درصد مشکلات قلبی و عروقی کودکان را تشخیص می‌دهد.

تشخیص شدت و مکان سوفل‌ها توسط گوشی پزشکی فرآیندی دشوار و اغلب همراه با خطا‌های تشخیص است. دستگاه هوشمند نمایش و ثبت عملکرد ساختار قلبی و عروق با استفاده از دستگاه داپلر با پخش صدا و نمایش نمودار‌های سرعت فلو (جریان) خون و فرکانس، به پزشک کمک می‌کند تا بتواند وضعیت ساختاری قلب را با دقت بیشتر بررسی کرده و علاوه بر به کار گیری قوه شنوایی از قوه بینایی نیز استفاده کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!