دلیل اصلی دیده شدن ماه در آسمان روز


دلیل اصلی دیده شدن ماه در آسمان روز

در این مطلب با دلایل مشاهده ماه در آسمان روز آشنا می‌شوید.

باشگاه خبرنگاران جوان - در بیشتر زمان‌ها ما ماه را در شب می‌بینیم اما گاهی اوقات در آسمان روز نیز این قمر را مشاهده می‌کنیم و به همین علت متعجب می‌شویم و برایمان سوال پیش می‌آید که چرا ماه در آسمان قابل مشاهده است? در ادامه این مطلب می‌توانید پاسخ این سوال را بیابید.

به گزارش سایت thehamdenjournal؛ به تازگی یکی از دانشمندان فضایی به نام سارا نوبل، در مصاحبه جدید خود گفت:"ماه روشنایی خود را از انعکاس نور خورشید می‌گیرد و بر خلاف ستارگان اطراف خود، درخشندگی زیادی دارد به همین علت در آسمان روز نیز این قمر قابل مشاهده است".

دلیل اصلی دیده شدن ماه در آسمان روز

گزارش‌ها حاکی از آن است که ماه در مقابل خورشید قرار دارد. به همین دلیل است که می‌توانیم ماه کامل را در حال بازتاب نور خورشید ببینیم. همانطور که زمین به دور خورشید می‌چرخد در هنگام غروب آن ماه طلوع می‌کند، و باعث مشاهده این قمر در شرق آسمان شب می‌شود. البته در برخی از روزها شما می‌توانید ماه را به صورت کامل در غرب آسمان مشاهده کنید( چهاردهم هر ماه قمری) و غروب این کره را پس از طلوع خورشید پیدا کنید.

سارا نوبل گفت که سال گذشته تحقیقاتی انجام دادم تا متوجه شوم آیا می‌توانم به طور متدوال ماه را هر روز در آسمان مشاهده کنم یا خیر و به اطلاعات دست یافتم.

بیشتر بخوانید

چه زمان‌هایی می‌توانیم ماه کامل را تماشا کنیم؟

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرماندار گناوه درباره شنیده شدن صدای انفجار در این شهر: مربوط به انفجار معدن سنگ کوه بی...