تشکیل کارگروه‌های اقتصادی و علمی برای خدمت‌ به محرومان توسط بچه‌های مسجد


تشکیل کارگروه‌های اقتصادی و علمی برای خدمت‌ به محرومان توسط بچه‌های مسجد

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به تشکیل کارگروه‌های فرهنگی و اجتماعی برای خدمت به محرومان در مسجد حضرت ولیعصر(عج)، گفت: پوشش حمایتی 100 خانواده و تامین شش ماه نان رایگان نیازمندان ازجمله فعالیت‌های اهالی این مسجد است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مسجد حضرت ولیعصر(عج) یکی از مساجد فعال شهرری است که توانسته با فعالیت در محورهای فرهنگی، خدمت رسانی به محرومان و فعالیت های جهادی زمینه حضور نوجوانان و جوان را در مسجد رونق دهد.

حجت الاسلام «سید محمدحسن موسوی»، در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان پیرامون فعالیت های مسجد حضرت ولیعصر(عج) شهرری گفت: یکی از برنامه هایی که در این مسجد مورد توجه است تشکیل خیریه برای ساماندهی و تحت پوشش قرار دادن محرومین و اقشار بی بضاعت است که در همین راستا تاکنون 100 خانواده را تحت پوشش قرار داده ایم.

امام جماعت مسجد حضرت ولیعصر(عج) شهر ری بیان کرد: به همت دانش آموزان عضو کانون و نیز با همکاری شبکه جهادی مدارس شهرری برای خانواده های محروم لباس مخصوص فصل زمستان تهیه و توزیع شد.

وی ادامه داد: همچنین با پیگیری های صورت گرفته با نانوایی های محله قرار شد، نان خانواده های تحت پوشش تا شش ماه به صورت رایگان در اختیارشان قرار بگیرد، همچنین به منظور ایجاد کارآفرینی و اشتغال زایی اقدام به راه اندازی صندوق قرض الحسنه و اعطای وام به خانواده های سرپرست خانوار و جوانان کردیم.

امام جماعت مسجد حضرت ولیعصر(عج) شهرری از راه اندازی شش کارگروه «اقتصادی»، «خانه و خانواده»، «کتاب و کتابخوانی»، «ارتباطات و فرهنگ»، «سلامت»، «علمی و تحصیلی» در این مسجد خبر داد و گفت: هدف ما این است که در محورهای یادشده با هدفگذاری نوجوانان و جوانان را در فعالیت های مسجد مشارکت دهیم.

وی اضافه کرد: در کارگروه اقتصادی سعی کردیم که در زمینه ترویج اقتصاد مقاومتی، بازیافت، اصلاح مصرف متناسب با شرایط اقلیمی و شرایط بومی فعالیت داشته باشیم. در کارگروه «خانه و خانواده» نیز در قالب برنامه «گل گفته»، سعی کردیم که در زمینه رسیدگی به مشکلات خانواده ها به صورت حضوری و مشاوره تلفنی فعالیت کنیم.

حجت الاسلام موسوی به فعالیت های کارگروه سلامت این مسجد اشاره کرد و افزود: سعی کردیم در این کارگروه در بحران کرونا در بحث ضدعفونی معابر و خیابان ها، توزیع اقلام بهداشتی و ماسک میان خانواده ها، تهیه آبمیوه و توزیع در میان بیماران و کادر درمان بیمارستان ها، تهیه دستگاه اکسیژن ساز و توزیع میان میان بیماران بیمارستان ها فعالیت داشته باشیم.

امام جماعت مسجد حضرت ولیعصر(عج) شهرری در مورد دیگر فعالیت های کارگروه سلامت گفت: این کارگروه همچنین با چاپ و توزیع بنر آموزشی پیرامون بیماری کرونا سعی کرد سطح اطلاعات و آموزه های مردمی در مورد این بیماری را افزایش دهد.

وی در مورد کارگروه علمی و تحصیلی مسجد حضرت ولیعصر(عج) گفت: در این کارگروه در رابطه با حمایت تحصیلی از دانش آموزان، تقویتی درسی برنامه های آموزشی در مسجد تدارک می بینیم، ضمن اینکه تلاش ما در این کارگروه در این راستا است که دانش آموزان را در فعالیت های جهادی مشارکت دهیم، تا بتوانند در محورهای کمک رسانی به اقشار محروم فعالیت داشته باشند.

امام جماعت مسجد حضرت ولیعصر(عج) شهرری فعالیت های ورزشی، اردویی، برپایی حلقه های معرفتی، برپایی ایستگاه های صلواتی در مناسبت ها را بخش دیگری از فعالیت های این مسجد نام برد.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روزای بچگی