با رعایت بهداشت دهان و دندان خطر زایمان زودرس را کاهش دهید


با رعایت بهداشت دهان و دندان خطر زایمان زودرس را کاهش دهید

نتایج مطالعات پزشکی نشان می دهد که با رعایت بهداشت دهان و دندان‌ها می توان خطر زایمان زودرس را کاهش داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس یافته های یک مطالعه جدید، زنان باردار مبتلا به التهاب لثه به طور قابل توجهی بیشتر در معرض خطر زایمان زودرس هستند.

در دوران بارداری زنان دچار برخی مشکلات جسمی می‌شوند. همچنین آنها بسیار مستعد ابتلا به عارضه التهاب لثه هستند که می تواند سلامت زنان را در این دوران تحت تاثیر قرار دهد.

التهاب لثه با انباشت پلاک در خط لثه ایجاد می شود. در صورت عدم درمان، این عارضه می تواند منجر به تجمع باکتری شود که به نوبه خود باعث از بین رفتن استخوان اطراف دندان و در نهایت منجر به پوسیدگی و از دست دادن دندان‌ها می‌شود.

گزارش متخصصان علوم پزشکی در دانشگاه سیدنی تاکیدی بر تاثیر التهاب لثه بر سلامت زنان باردار است.

عفونت دهان می تواند اثرات سیستمیک بر بدن داشته باشد. التهاب لثه نشانگرهای التهابی و باکتری ها را در جریان خون آزاد می کند که ممکن است به جفت برسد. این شرایط با عوارض مختلفی همراه است و حتی می تواند منجر به زایمان زودرس شود.

همچنین عارضه التهاب لثه ممکن است بر اثر عدم تعادل هورمونی ایجاد شود و اگر درمان مناسب برای آن انجام نشود، می تواند باعث پره اکلامپسی (فشار خون بسیار بالا)، زخم بافت لثه، تومورهای بارداری، خشکی دهان و حتی پوسیدگی دندان در مادران شود.

به گزارش هندوستان تایمز، التهاب لثه علاوه بر آنکه می تواند به مادر باردار آسیب برساند، احتمال سقط جنین، زایمان زودرس و تولد نوزاد با وزن پایین را نیز افزایش می‌دهد. در عین حال گفته می شود که نوزادان نارس بیشتر در معرض آسیب های مغزی، بینایی، شنوایی و سایر ناهنجاری های رشدی هستند.

منبع: ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر