سیل 10هزار میلیارد ریال به زیرساخت های شهر میناب خسارت وارد کرد


سیل 10هزار میلیارد ریال به زیرساخت های شهر میناب خسارت وارد کرد

بندرعباس- ایرنا - شهردار شهر میناب گفت:سیل 10هزار میلیارد ریال به زیرساخت های شهری این شهرخسارت وارد کرد و پاکسازی سطح شهردار حال انجام است.

حبیب‌الله سهرابی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی بارش های نامتعارف بامداد یکشنبه تا شامگاه دوشنبه که از قبل اداره هواشناسی گزارش های لازم را داده بودند شاهد نزول بارش رحمت الهی و در یک بازه زمانی حدودا بیست ساعته، ۲۷۲میلیمتر درشهر میناب باعث بروز مشکلاتی درسطح شهر شد.

وی افزود: بارندگی اخیر خسارت به خیابانهای آل محمد ، ابن سینا ، پل ها و بوستان هاو بافت شهری، خسارت واردکرد و بیش از ۲۰ محله و ۲۰۰ منزل مسکونی مردم تخریب و دچار آب گرفتگی شدید شدند.
وی یادآور شد: کارگران شهرداری در زمان وقوع بارندگی و سیل در ۱۴ محله حضور پیدا کردند،ضمن تخلیه آب بیش از ۲۰۰ منزل مسکونی،لوازم خانگی شهروندان که دچار آب گرفتگی شده بود، پاک سازی و شستشوی دادند.
شهردار میناب بیان داشت: شهرداری میناب همچنان با ۸۰ دستگاه کامیون،۱۰ دستگاه لودر و همچنین ماشین آلات بخش خصوصی ، سپاه ، آب فاضلاب ، گروه های جهادی بسیج ، ستاد مدیریت بحران در ۲۰ نقطه از شهر مشغول به جمع‌آوری گل ولای و احداث سیل بند در مسیرهای سیلاب هستند.
سیل ویرانگرروزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری تمام مناطق هرمزگان را در بر گرفت و خسارت‌های فراوانی به زیرساخت ها شامل آب و برق ، مخابرات ، راه ، پل ها ، واحدهای مسکونی و کشاورزی وارد کرد و طبق برآورد اولیه استاندار هرمزگان سیلاب ۱۹ هزار میلیارد ریال به استان خسارت زده است.

وی ضمن تاکید بر اینکه مردم در سیل اخیر همگام با دستگاه های اجرایی به خوبی عمل کردند اظهار داشت: اعضای شورای شهر، شورای تامین، بسیج، هلال احمر و نیروهای جهادی در کنارمان بودند که جای تشکر و قدردانی دارد.
براساس اعلام هواشناسی هرمزگان میناب با ۲۷۲ و رودان با ۱۷۶ میلی‌متر بیشترین بارش ها را داشتند که آسیب بسیاری متحمل شدند و این بارش ها موجب آب گرفتگی و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق شهری و روستایی و خسارت به زیرساخت های عمومی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان