بیت‌ کوین در لبه پرتگاه


بیت‌ کوین در لبه پرتگاه

سلطانی کارشناس ارزهای دیجیتال معتقد است اگر بیت کوین سطح 42 هزار دلار را حفظ کند و روند نزولی خود را بشکند روند بازار تغییر وضعیت می‌دهد. در غیر این صورت کاهش قیمت بین 32 تا 36 هزار دلار دور از ذهن نیست. اتفاق جالب برای آلت کوین‌ها در سال 2022 شکست روند نزولی بیت کوین و ثبات قیمت است. در این شرایط آلت کوین‌ها فرصت افزایش قیمت خواهند داشت.

بازار ارزهای دیجیتال در روزهای اخیر اولین ریزش شدید سال ۲۰۲۲ را تجربه کرد و به اعتقاد کارشناس‌ها این روند نزولی، ادامه ریزش روزهای پایانی سال ۲۰۲۱ است. دلایل متنوعی برای کاهش قیمت رمز ارزها مطرح شده است. برای بررسی روند بازار در روزهای آینده، گفتگویی با یکی از کارشناسان این حوزه داشتیم. در ادامه همراه ما باشید.

بهنام سلطانی، کارشناس بازار ارزهای دیجیتال در گفتگو با گسترش نیوز گفت: بازارهای مالی تحت‌تاثیر اخبار (فاندامنتال) و بحث‌های تکنیکال است. تغییر سال میلادی جدید بر روند بازار ارزهای دیجیتال تاثیرگذار بود. آلت‌کوین‌ها تحت‌تاثیر بیت‌کوین هستند؛ در نتیجه روند نزولی را در میان آلت کوین‌ها نیز شاهد هستیم. اخبار و رویدادهای فاندامنتالی متنوعی بر روند بازار تاثیر گذاشته است. جلسه بانک مرکزی آمریکا برای تصمیم‌گیری پیرامون نرخ بهره آمریکا یکی از اخبار تاثیر گذار بر روند بازار بود. این جلسه برای مدیریت سرمایه‌گذاری‌های ارز دیجیتال برگزار شده است.

بیت‌ کوین در لبه پرتگاه

بیت کوین در وضعیت بلاتکلیفی

سلطانی اظهار کرد: افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا منجر به کاهش جذابیت دارایی‌های پرمخاطره‌ای مثل ارز دیجیتال در برابر دارایی‌های کم‌مخاطره‌ای مثل اوراق دولتی می‌شود. بازدهی سالانه اوراق قرضه دولتی تضمین شده است اما سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال تضمین شده نیست. اخبار امیکرون نیز بر روند بازار رمز ارزها تاثیر گذاشته است. بعد از تعطیلات سال نو میلادی روند بازار بهتر مشخص می‌شود.

وی افزود: بیت‌کوین از نظر تکنیکالی در نقطه حساسی قرار دارد. ۴۲ هزار دلار یکی از محکم‌ترین مقاومت‌های بیت کوین است. همچنین نشانه‌هایی از نزول بیشتر تا ۳۶ هزار دلار دیده می‌شود. در خصوص بیت کوین گرفتار وضعیت بلاتکلیفی هستیم و پیش‌بینی قیمت بیت کوین تا پایان سال ۱۴۰۰ سخت است. البته این وضعیت بلاتکلیفی تا چند روز آینده برطرف می‌شود. روند اتریوم بستگی به بیت کوین دارد. در حال حاضر هیچ‌گونه نشانه صعود و نزولی صد درصدی وجود ندارد.

اتفاق جالب برای آلت کوین‌ها

این کارشناس بازار ارزهای دیجیتال ضمن اشاره به وضعیت شت‌کوین‌ها تاکید کرد: در همه شرایط شت کوین‌ها ظهور می‌کنند و رشد هیجانی نیز دارند. بازار، رشد هیجانی را به مرور از شت کوین‌ها می‌گیرد. هرساله ۴ تا ۵ شت کوین معروف متولد می‌شود. این کوین‌ها در یک لحظه پامپ و ناگهان دامپ می‌شوند. شیبا و دوج‌کوین را نمی‌توانیم، شت‌کوین بنامیم. کوین‌هایی هستند که در بازار ارزهای دیجیتال برنامه دارند. برنامه شیبا از دوج کوین قدرتمندتر است. دوج کوین تحت تاثیر اظهارنظرهای ایلان ماسک نوسان زیادی را تجربه کرد. با توجه به قراردادهای گسترده دوج کوین با شرکت‌های مختلف آینده خوبی برای این کوین پیش‌بینی می‌شود. به صورت کلی کوین‌های پامپی و دامپی همیشه در بازار حضور دارند و نباید روی این کوین‌ها سرمایه‌گذاری کرد.

سلطانی در پایان خاطرنشان کرد: برای پیش‌بینی کوتاه‌مدت و بلندمدت باید منتظر سرنوشت بیت کوین در روزهای آینده باشیم. اگر بیت کوین سطح ۴۲ هزار دلار را حفظ کند و روند نزولی خود را بشکند بازار تغییر وضعیت می‌دهد. در غیر این صورت کاهش قیمت بین ۳۲ تا ۳۶ هزار دلار دور از ذهن نیست. آلت کوین‌ها هم کاهش قیمت را در این شرایط تجربه خواهند کرد. اتفاق جالب برای آلت کوین‌ها در سال ۲۰۲۲ شکست روند نزولی بیت کوین و ثبات قیمت است. در این شرایط آلت کوین‌ها فرصت افزایش قیمت خواهند داشت.

بیت کوین در سال گذشته

بیت کوین در یک سال گذشته نوسانات زیادی را پشت سر گذاشت. اگر نگاهی به نمودار زیر داشته باشیم متوجه می‌شویم که بیت کوین در ۱۸ آبان ماه سال ۱۴۰۰ بهترین قیمت را برای خود ثبت کرده است و به ۶۷ هزار دلار رسید. همچنین در ۲۹ تیرماه بدترین قیمت را برای خود ثبت کرد. بیت کوین در این روز به ۲۹ هزار دلار رسید اما به سرعت تغییر کانال داد و ۳۰ هزار دلار برگشت.

بیت‌ کوین در لبه پرتگاه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403