رونمایی از غول الکتریکی شورولت +عکس


رونمایی از غول الکتریکی شورولت +عکس

شورولت، پیکاپ سیلورادو EV را با مدل 2024 در نمایشگاه CES 2022 معرفی کرد. سیلورادو EV در کلاس پیکاپ های پهن‌ پیکر عرضه خواهد شد.

به گزارش مشرق، آینده صنعت خودرو را باید در دستان خودروهای الکتریکی دانست و این تکنولوژی هیچ حد و مرز و سگمنتی را نمی‌شناسد؛ از کشنده های چند ده تُنی مانند تسلا سمی تا پیکاپ های غول آسای آمریکایی یا میکروکارهای چینی، همگی در حال برقی شدن هستند.

در این مقاله قصد داریم به معرفی شورولت سیلورادو برقی بپردازیم.

رونمایی از غول الکتریکی شورولت +عکس

در نمای ظاهری سیلورادو EV و مخصوصاً طراحی قسمت بار این پیکاپ، به وضوح ردپای شورولتAvalanche دیده می ‌شود.

در نمای جلوی این خودرو هم اگرچه به صورت مرسوم جلوپنجره غول آسای سیلورادو حذف شده است، اما شاهد طرحی عضلانی و درخور سگمنت و جثه این غول آمریکایی هستیم.

شورولت قصد دارد سیلورادو الکتریکی را در دو نسخه کاری WT و پرچم‌دار RST عرضه نماید. هر دو نسخه مذکور با یک بار شارژ کامل توانایی پیمایش ۶۴۵ کیلومتر را دارا هستند، اما در زمینه قدرت تولیدی شاهد تفاوت هایی هستیم.

شورولت سیلورادو الکتریکی نسخه RST دارای دو موتور الکتریکی (برای هر اکسل یک موتور برقی) است که سبب شده با یک پیکاپ چهار چرخ محرک مواجه باشیم. این دو موتور الکتریکی در مجموع، قدرت ۶۶۴ اسب بخار و گشتاور ۱۰۶۳ نیوتن متر را تولید می‌نمایند. در صورت فعال کردن حالت رانندگی WOW(Wide Open Watts)، شورولت اظهار کرده است سیلورادو الکتریکی می تواند در حدود ۴.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

رونمایی از غول الکتریکی شورولت +عکس

در نمونه WT اگر چه توان پیمایش همچنان همان عدد ۶۴۵ کیلومتر است، اما قدرت و گشتاور تولیدی موتورهای الکتریکی آن مقداری کاهش یافته است و به ۵۱۰ اسب بخار و ۸۳۴ نیوتن متر محدود شده اند.
این محصول با سیستم شارژ سریع ۳۵۰ کیلوواتی، در زمان ۱۰ دقیقه انرژی لازم برای پیمایش ۱۶۰ کیلومتر رانندگی را خواهد داشت. سیلورادو EV در نسخه RST می‌تواند ۴.۵ تن یدک بکشد یا ۶۰۰ کیلوگرم بار را حمل نماید.

ظرفیت یدک کشی برای نسخه کاری به عدد ۳۶۵۰ کیلوگرم تقلیل می‌یابد.

قابلیت های خاص

شورولت سیلورادو EV در مدل RST دارای ویژگی هایی مانند قابلیت فرمان پذیری چرخ های عقب، سوپر کروز، سیستم تعلیق بادی با قابلیت تطبیق پذیری به صورت اتوماتیک و همچنین قابلیت شخصی سازی حوضچه بار یا مولتی فلکس Midgate است.

همچنین سیلورادو الکتریکی قادر است مانند فورد F150 لایتنینگ سایر خودروهای برقی را نیز شارژ کند.

رونمایی از غول الکتریکی شورولت +عکس

طراحی داخلی

در نمای داخلی، طراحی جذابی را برای سیلورادو EV شاهد هستیم. نمایشگر ۱۷ اینچ لمسی در وسط داشبورد و کلاستر ۱۱ اینچ پشت فرمان نصب شده است. مدلRST، سیستم نمایش اطلاعات روی شیشه یا هدآپ دیسپلی (HUD) با اندازه ۱۴ اینچ خواهد داشت که در این سگمنت از امکانات جالب توجه به شمار می‌آید.

به لطف بهره مندی سیلورادو برقی از پلتفرم تمام الکتریکی جنرال موتورز و دارا بودن ساختاری متفاوت از مدل درون‌سوز، صندلی های جلو مقداری به سمت جلو و صندلی های عقب نیز مقداری به عقب رفته اند که همین امر موجب شده فضای داخل کابین این خودرو بزرگ تر از مدل درون‌سوز شود.

زمان عرضه و قیمت

در این لحظه، با اولین عرضه سیلورادو الکتریکی حدود یک سال فاصله داریم. نسخه کاری با حدود قیمت ۴۱۶۰۰ دلار و نسخه پرچم‌دار این پیکاپ الکتریکی با قیمت ۱۰۵ هزار دلار در بهار و پاییز سال ۲۰۲۳ میلادی به بازار عرضه خواهند شد.

رونمایی از غول الکتریکی شورولت +عکس

شورولت سیلورادو برقی چه نسخه هایی دارد؟

شورولت قصد دارد سیلورادو الکتریکی را در دو نسخه کاری یا WT و پرچم‌دار RST عرضه نماید.

شورولت سیلورادو الکتریکی چه مشخصاتی دارد؟

شورولت سیلورادو الکتریکی نسخه RST دارای دو موتور الکتریکی (در هر محور یک موتور الکتریکی) است که سبب شده با یک پیکاپ چهار چرخ محرک مواجه باشیم. این دو موتور الکتریکی روی هم قدرت ۶۶۴ اسب بخار و گشتاور ۱۰۶۳ نیوتن متر را تولید می‌نمایند.

رونمایی از غول الکتریکی شورولت +عکس

قیمت سیلورادو EV چه‌قدر است؟

نسخه کاری با حدود قیمت ۴۱۶۰۰ دلار و نسخه پرچم‌دار این پیکاپ الکتریکی با قیمت ۱۰۵ هزار دلار در بهار و پاییز سال ۲۰۲۳ میلادی به بازار عرضه خواهند شد.

منبع:اسب بخار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !