چرا زائران سوریه به طور مستقیم از مشهد اعزام نمی شوند؟


چرا زائران سوریه به طور مستقیم از مشهد اعزام نمی شوند؟

جواد شاد در گفت و گو با ایسنا در خصوص آغاز سفرهای زیارتی سوریه از مشهد اظهار کرد: بر اساس تدابیر صورت گرفته قرار است 2 ایستگاه پروازی جهت اعزام زائران به سوریه برای زیارت حضرات زینب (س) و رقیه (س) عملیاتی شود و با توجه به اینکه هنوز زیرساخت های لازم برای اعزام زائران از مشهد فراهم نشده، زائران خراسانی پس از ثبت نام در دفاتر زیارتی تحت نظارت...

مدیر کل حج و زیارت خراسان رضوی گفت: به دلیل تعداد پایین زائران #سوریه و نبود پرواز اختصاصی از #مشهد زائران باید از تهران به سوریه اعزام شوند.

جواد شاد در گفت و گو با ایسنا در خصوص آغاز سفرهای زیارتی سوریه از مشهد اظهار کرد: بر اساس تدابیر صورت گرفته قرار است ۲ ایستگاه پروازی جهت اعزام زائران به سوریه برای زیارت حضرات زینب (س) و رقیه (س) عملیاتی شود و با توجه به اینکه هنوز زیرساخت های لازم برای اعزام زائران از مشهد فراهم نشده، زائران خراسانی پس از ثبت نام در دفاتر زیارتی تحت نظارت سازمان حج و زیارت در مشهد از طریق تهران اعزام خواهند شد.

وی افزود: برای اعزام مستقیم زائران به سوریه یک شرکت هواپیمایی از مشهد باید برای اعزام زائران به دمشق اعلام آمادگی کند؛ ما نیز درخواست داده ایم و پیگیری های لازم صورت گرفته است. به محض اینکه یک شرکت هواپیمایی به ما تعهد پروازی بدهد، امکان برقراری پرواز مستقیم از مشهد به دمشق فراهم خواهد شد.

مدیر کل حج و زیارت خراسان رضوی گفت: در حال حاضر اعزام زائران از فرودگاه امام (ره) تهران انجام می شود. پیشتر سازمان حج و زیارت اعلام کرده بود که در صورت به حد نصاب رسیدن تعداد زائران و متقاضیان در سایر استان ها، امکان برنامه ریزی و اعزام زائران از استان ها نیز فراهم خواهد شد. به دلیل پایین بودن تعداد زائران سوریه در مشهد و عدم اختصاص یک لاین پروازی مستقیم به دمشق سبب شده تا اعزام زائران خراسانی به سوریه از طریق تهران انجام شود.

شاد ادامه داد: البته زائران زیادی برای سفر زیارتی به سوریه تمایل دارند اما هزینه های بالای این سفر زیارتی باعث شده شاهد استقبال پایین زائران از این سفر باشیم. امیدوارم شرکت های هواپیمایی نیز قیمت بلیت های خود را کاهش دهند و همچنین با کاهش نرخ ارز هزینه این سفر کاهش یابد و این مساله حل شود.

وی خاطرنشان کرد: سازمان حج و زیارت هزینه یک سفر زیارتی به سوریه را تقریبا حدود ۹ تا ۱۰ میلیون تومان برنامه ریزی کرده که هزینه سفر زائران خراسانی از این میزان تقریبا یک میلیون تومان بیشتر خواهد شد.

مدیر کل حج و زیارت خراسان رضوی در خصوص پروتکل های بهداشتی اعزام زائران در این سفر زیارتی تصریح کرد: واکسیناسیون و تست منفی کرونا پیش از اعزام به سوریه و بازگشت به ایران از پروتکل هایی است که برای این سفر در نظر گرفته شده است.

سفرهای زیارتی سوریه در سال ۱۳۹۱ با آغاز جنگ داخلی سوریه متوقف و در سال ۱۳۹۸ این سفرها به صورت محدود از سر گرفته شد اما با همه گیری ویروس کرونا بار دیگر متوقف شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403