طرح سرشماری شناورهای صیادی فاقد هویت درخوزستان شروع شد


طرح سرشماری شناورهای صیادی فاقد هویت درخوزستان شروع شد

اهواز - ایرنا - مدیرکل شیلات خوزستان گفت: طرح سرشماری شناورهای صیادی فاقد هویت از روز یکشنبه همزمان با استان های ساحلی کشور در خوزستان آغاز شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی شیلات خوزستان فتح الله ابوعلی افزود: پیرو دستور وزیر جهاد کشاورزی و تاکید سازمان شیلات ایران مبنی بر سرشماری شناورهای صیادی فاقد هویت وغیر مجاز که هم اکنون در صید گاه‌ها و بنادر صیادی استان در حال فعالیت هستند اجرای این طرح از ۱۹ تا ۲۱ دی ماه به مدت سه روز ادامه دارد.
وی اظهار داشت:برای اجرای این طرح ۱۳ تیم اجرایی در خرمشهر، آبادان، شادگان، ماهشهر و هندیجان کار سرشماری از شناورهای صیادی فاقد هویت را انجام می‌دهند.
ابوعلی از همه مالکان قایق ها و شناورهای صیادی فاقد هویت خواست با مراجعه به بنادر صیادی و دفتر نمایندگی شیلات در نهر حد، بلامه و مچری اروندکنار، خورهای گوبان و گوارین آبادان، چوئبده، ابوخضیر ،خور دورق شادگان، بنادر امام خمینی و خورسمایلی ماهشهر، بحرکان و سجافی هندیجان نسبت به ثبت نام و ارایه مدارک هویتی خود اقدام کنند.
وی گفت:مهلت سه روزه طرح سرشماری قایق های و شناورهای صیادی فاقد مجوز تمدید نخواهد شد.
به گزارش ایرنا سنگینی ناوگان صید و صیادی ، ورود شناورهای کشورهای بیگانه به محدوده صیدگاههای جمهوری اسلامی ایران در شمال غرب خلیج فارس ، استفاده از روش غیرقانونی صید ترال ، استفاده از وسایل الکترونیکی برای صید آبزیان و فعالیت قایق های و شناورهای فاقد پروانه از چالش های عمده صنعت صید و صیادی در خوزستان است.
از شمار دقیق شناورها و قایق های صیادی دارای پروانه و فاقد پروانه آمار دقیقی در دست نیست ولی برآوردها از فعالیت حدود سه هزار فروند شناورو قایق صیادی در خوزستان حکایت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...