خروج سرمایه‌های مالی و اجتماعی از چالش‌های بزرگ استان کرمانشاه است


خروج سرمایه‌های مالی و اجتماعی از چالش‌های بزرگ استان کرمانشاه است

کرمانشاه - ایرنا - رییس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه، خروج سرمایه‌های مالی و اجتماعی را یکی از چالش‌های بزرگ این استان دانست و گفت: متاسفانه کرمانشاه رکورددار مهاجرت جوانان به خارج از کشور است که باید برای آن راهکار عملیاتی ارائه شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «علی رضایی» روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه استاندار کرمانشاه که با حضور وزیر کشور در سرسرای شهدای دولت استانداری در حال برگزاری است، افزود: علاوه بر خروج سرمایه بخش تولید از کرمانشاه، جوانان کرمانشاهی برای یافتن شغل مجبوند به تهران و سایر شهرها مهاجرت کرده و روی به حاشیه نشینی بیاوند که در شان مردم این استان نیست.

وی استهلاک زیرساخت های اقتصادی مانند راه، برق، آب و سایر بخش‌های زیرساختی را دیگر چالش این استان برشمرد و اظهار کرد: تا زمانی که این زیرساخت‌ها در بخش های مختلف مهیا نباشد امکان توسعه اقتصادی و غلبه بر بیکاری وجود ندارد.

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه ۱۵۰ هزار بیکار دارد و در شاخص فلاکت هم دومین استان کشور است، گفت: نرخ بیکاری در این استان به حدود ۲۰ درصد می‌رسد و این در حالی است که بیش از ۶۲ درصد جمعیت استان در کلانشهر کرمانشاه ساکن هستند که این زنگ خطری است که باید جدی گرفته شود.

رضایی با اشاره به اینکه درآمد سرانه استان کرمانشاه ۱۵ میلیون تومان از میانگین کشوری کمتر است، افزود : استان کرمانشاه با تقدیم ۹ هزار و ۸۰۰ شهید در دفاع مقدس و همچنین با ظرفیت های بی‌نظیر علمی، تاریخی، فرهنگی و همسایگی با عراق زمینه‌های خوبی برای توسعه اقتصادی دارد که امیدواریم دولت سیزدهم و استاندار جدید در کنار نمایندگان، مدیران و نخبگان کرمانشاه بتوانند از این قابلیت ها استفاده لازم را در جهت توسعه استان ببرند.

وزیر کشور صبح روز دوشنبه وارد کرمانشاه شد

به گزارش ایرنا؛ وزیر کشور صبح دوشنبه به منظور شرکت در مراسم معارفه و تکریم استاندار کرمانشاه وارد استان شد.

هیات وزیران در جلسه صبح چهارشنبه ۱۵ دی‌ماه هیات دولت به ریاست حجت الاسلام و المسلمین رییسی، رئیس جمهور، به «بهمن امیری‌مقدم» برای تصدی استانداری کرمانشاه رای اعتماد دادند.

از جمله سوابق مدیریتی و اجرایی «امیری‌مقدم» می‌توان به دبیری ستاد پشتیبانی جنگ در دوران دفاع مقدس، فرماندهی سپاه پاسداران کنگاور و رییس ستاد سپاه پاسداران استان کرمانشاه، جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی، فرمانده انتظامی و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان های گیلان و خراسان رضوی و عضویت در شورای فرهنگی استان های کرمانشاه، گیلان و خراسان رضوی اشاره کرد.

«بهمن امیری‌مقدم» از نیروهای با سابقه و با تجربه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی و بومی استان کرمانشاه است؛پیش از این «هوشنگ بازوند» استاندار کرمانشاه بود که در دوم مهرماه سال ۱۳۹۶ در این سمت منصوب شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی