شمار جانباختگان تصادف رانندگی در استان سمنان امسال 20 درصد افزایش یافت


شمار جانباختگان تصادف رانندگی در استان سمنان امسال 20 درصد افزایش یافت

سمنان- ایرنا- مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان گفت: شمار جان‌باختگان حوادث رانندگی از ابتدای فروردین 1400 تا پایان آذر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در استان افزایش 20 درصدی داشت.

مهدی نوروزی روز دوشنبه به رسانه‌ها ابراز داشت: ۲۱۲ نفر به دلیل حوادث رانندگی در استان سمنان از ابتدای فروردین تا پایان آذر امسال جان باختند.

وی ادامه داد: سال گذشته در بازه زمانی فروردین تا آذر ۱۷۷ کشته به دلیل حوادث رانندگی در استان سمنان ثبت شده بود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان بیان کرد: از مجموع جان باختگان حوادث رانندگی این استان از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه، ۱۶۵ نفر مرد و ۴۷ نفر زن بودند.

نوروزی تصریح کرد: بیشترین حوادث رانندگی منجر به فوت در استان سمنان از ابتدای فروردین تا پایان آذر امسال مربوط به حوادث جاده‌ای با فراوانی ۱۷۷ مورد بود.

وی یادآور شد: از ابتدای فروردین تا پایان آذر امسال ۲۵ مورد تصادف منجر به فوت در مسیرهای درون شهری و ۱۰ مورد در جاده‌های روستایی استان سمنان رخ داد.

نوروزی خاطرنشان کرد: سه هزار و ۷۱۷ مصدوم به دلیل حوادث رانندگی از ابتدای فروردین تا پایان آذر امسال به مراکز پزشکی قانونی استان سمنان مراجعه کردند که از این تعداد ۲ هزار و ۵۰۹ نفر مرد و یکهزار و ۲۰۸ نفر زن بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان گفت: شمار مصدومان حوادث رانندگی در استان طی سه فصل سال ۱۴۰۰ در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۹، افزایش ۱۲ درصدی داشت.

به گزارش ایرنا، واژگونی در تصادفات استان سمنان سهم ۵۶ درصدی دارد که از میانگین کشوری بالاتر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان