رتبه بندی صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی 2022


رتبه بندی صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی 2022

انتخاب صرافی مناسب برای ارزهای دیجیتال یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که هر تریدر باید در طول فعالیت خود در بازار اتخاذ کند. در حال حاضر تعداد صرافی‌های فعال بازار رمز ارزها از 400 مورد فراتر رفته است. همین مسئله باعث شده است که پیدا کردن صرافی معتبر از بین انواع و اقسام گزینه‌های موجود، […] نوشته رتبه بندی صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی 2022...

انتخاب صرافی مناسب برای ارزهای دیجیتال یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که هر تریدر باید در طول فعالیت خود در بازار اتخاذ کند. در حال حاضر تعداد صرافی‌های فعال بازار رمز ارزها از 400 مورد فراتر رفته است. همین مسئله باعث شده است که پیدا کردن صرافی معتبر از بین انواع و اقسام گزینه‌های موجود، نیازمند دقت بیشتری باشد. فاکتورهای مختلفی وجود دارد که با در نظر گرفتن آن‌ها می‌توان نسبت به ارزیابی صرافی‌های فعال اقدام نمود. در ادامه قصد داریم بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال در سال 2022 را مبتنی بر شاخص‌های کلیدی معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

مهم‌ترین معیارها برای رتبه‌بندی صرافی‌های ارز دیجیتال

در این جا 11 فاکتور مهم را در نظر گرفته‌ایم که به تشریح هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

رتبه بندی صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی 2022

1. تعداد کاربران صرافی

برآوردهای بین‌المللی نشان می‌دهد که با آغاز سال 2022 تعداد کاربران ارزهای دیجیتال به بیش از 300 میلیون نفر رسیده است. به نظر می‌رسد که این عدد در سال‌های آینده همچنان روند صعودی خود را حفظ کند. در این بین هر صرافی که سهم بیشتری از افراد فعال در بازار رمز ارزها را به سمت خود جذب کند، قطعا از درجه اعتبار بیشتری برخوردار خواهد بود. در انتخاب صرافی مناسب برای کار کردن، باید حتما تعداد کاربران صرافی را در نظر داشته باشید. توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان به سراغ صرافی‌هایی که افراد کمی در ان فعال هستند، نروید.

2. حجم نقدینگی در گردش صرافی

شاید در بین 10 شاخصی که در این مطلب مطالعه می‌کنید، مهم‌ترین شاخص حجم نقدینگی صرافی‌ها باشد. شما به عنوان یک تریدر نیاز به بازاری دارید که از نقدشوندگی بالایی برخوردار باشد. نقدشوندگی به زبان ساده یعنی آنکه هر زمان تمایل داشتید که دارایی خود را به فروش برسانید، مشتری دست به نقد برای آن وجود داشته باشد. در بحث آموزش صرافی های ارز دیجیتال نیز به صراحت ذکر می‌شود که حتما باید نقدینگی در صرافی‌ها را در نظر داشته باشید. در حال حاضر ارزش معاملات صرافی‌های برتر رمز ارزها به طور متوسط به بیش از 1 میلیادر دلار در روز رسیده است.

3. تعداد معاملات روزانه صرافی

مورد دیگری که باید در انتخاب صرافی حتما در نظر داشته باشید، تعداد معاملاتی است که در یک شبانه‌روز در آن انجام می‌شود. تعداد معاملات در یک صرافی به خوبی نشان می‌دهد که چه تعداد از کاربران یک صرافی فعال هستند. به این ترتیب می‌توان با قرار دادن شاخص تعداد معاملات در کنار تعداد کاربران یک صرافی، به تحلیل درستی از وضعیت آن دست پیدا کرد.

4. امنیت صرافی

کاربران سرمایه خود را در اختیار یک صرافی قرار می‌دهند. بنابراین لازم است که از بابت امنیت دارایی آسوده خاطر باشند. اولین توصیه ما به شما آن است که به هیچ عنوان به سراغ کار کردن با صرافی که در گذشته سابقه ناموفقی در مواجهه با حمله‌های هکری داشته است، نروید. همچنین برای ارزیابی امنیت صرافی حتما نیم نگاهی به سرمایه‌گذار و تیم توسعه دهنده آن داشته باشید. همچنین باید حتما در بررسی‌های ضرایب امنیتی که از سوی صرافی برای حساب‌های کاربری در نظر گرفته شده است نیز حساس باشید. صرافی‌ها از مکانیزم‌های مختلفی برای ارتقای امنیت حساب‌های کاربران خود استفاده می‌کنند تا احتمال حمله هکری را به حداقل مقدار ممکن برسانند.

5. کارمزد معاملات صرافی

یکی از مناقشه برانگیزترین موضوعات در بحث رتبه‌بندی صرافی‌ها، کارمزد آن‌ها است. نرخ ثابتی در زمینه میزان کارمزد دریافتی از سوی صرافی‌ها وجود ندارد. بنابراین آن‌ها از کارمزد به عنوان ابزاری برای رقابت با سایرین و جلب توجه کاربران بهره می‌برند. برخی از صرافی‌ها کارمزدهای ثابتی را برای معاملات خود در نظر می‌گیرند.

اما در مقابل صرافی‌های دیگری نیز هستند که کاربران خود را بر مبنای عوامل مختلفی دسته‌بندی می‌کنند و به این ترتیب کارمزدهای معاملات را طبقه‌بندی می‌نمایند. در انتخاب صرافی مناسب باید حتما توجه داشته باشید که میزان کارمزد معاملات آن‌ها سنگین نباشد. به ویژه اگر معاملات روزمره متعددی را در دستور کار خود قرار می‌دهید.

6. پشتیبانی کاربران

یک تریدر فارغ از اینکه مبتدی باشد یا حرفه‌ای، در طول مدت زمانی که از صرافی استفاده می‌کند، با چالش‌هایی رو به رو می‌شود که نیاز به راهنمایی صرافی خواهد داشت. در نتیجه صرافی ایده‌آل باید حتما به صورت دائمی در تمام ساعات شبانه‌روز آماده پاسخ‌گویی به سؤالات کاربران خود باشد. برای پی بردن به کیفیت عملکرد صرافی‌ها در این زمینه هم می‌توانید خودتان دست به کار شوید و هم می‌توانید نظرات کاربران را در فروم‌های پرسش و پاسخ بررسی کنید تا از تجربیات آن‌ها بهره ببرید.

7. رابط کاربری صرافی

از نظر بسیاری از تریدرها، صرافی مناسب است که دارای رابط کاربری ساده‌ای باشد. مهم نیست که چه تعداد ابزار معاملاتی در یک صرافی در اختیار کاربران قرار دارد؛‌ بلکه مهم آن است که کاربران بدون سردرگمی بتوانند به آن ابزارها دسترسی داشته باشند و نهایت بهره را از آن‌ها ببرند. توصیه ما در این زمینه مراجعه به دموی پلتفرم معاملات صرافی‌های مختلف است. به راحتی می‌توانید با مشاهده این پلتفرم‌ها، مقایسه دقیقی بین آن‌ها داشته باشید و در نتیجه بهترین گزینه را انتخاب کنید.

8. ابزارهای معاملاتی صرافی

صرافی‌ها ابزارهای معاملاتی مختلفی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. به این ترتیب آن‌ها می‌توانند نیاز مشتریان را به ابزارها و سایت‌های دیگر برای تحلیل و ترید کردن به حداقل مقدار ممکن برسانند. در عین حال بخش‌های مختلفی از جمله معاملات اسپات، فیوچرز و مارجین وجود دارد که یک صرافی ایده‌آل باید حتما این سه بخش را در اختیار کاربران خود قرار دهد. در انتخاب صرافی مناسب باید حتما این موضوع را در نظر داشته باشید تا دست شما برای معامله‌گری باز باشد.

9. تعداد کوین‌ها و توکن‌های قابل معامله در صرافی

تعداد رمز ارزهایی که در لیست معاملات یک صرافی قرار دارد نیز به عنوان یک شاخص مهم برای انتخاب گزینه مطلوب به شمار می‌رود. تا چند سال قبل صرافی‌ها معیارهای سخت‌گیرانه‌ای برای لیست کردن کوین‌ها و توکن‌ها در فهرست معاملات خود داشتند؛ اما چند سالی است که رویه آن‌ها کاملا دست‌خوشش تغییر شده است. طبیعتا افزایش تعداد توکن‌های یک صرافی می‌تواند دست شما را معاملات دلخواه‌تان باز بگذارد. البته باید توجه داشته باشید که قرار گرفتن یک توکن در لیست معاملات صرافی‌های معتبری مانند بایننس را نباید مبنای ارزش‌گذاری آن در نظر بگیرید.

10. فرآیند ثبت نام و احراز هویت صرافی

ثبت نام و احراز هویت در صرافی‌ها باید ساده باشد تا کاربران بتوانند به راحتی این فرآیند را پشت سر بگذارند. البته مسئله احراز هویت برای کاربران ایرانی با توجه به مشکلات تحریم چالش اساسی به شمار می‌رود. البته باید توجه داشته باشید که بسیاری از صرافی‌های معتبر، بدون احراز هویت نیز امکان بهره‌برداری از خدمات صرافی را به مشتریان خود می‌دهند. با این تفاوت که سقف برداشت موجودی حساب در شبانه‌روز برای آن‌ها در نظر می‌گیرند.

11. اپلیکیشن موبایل صرافی

بسیاری از کاربران صرافی‌های ارز دیجیتال مشتاق هستند که بتوانند از طریق تلفن‌های همراه خود به بازار دسترسی داشته باشند. اپلیکیشن‌های موبایل صرافی‌ها معمولا با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه می‌شوند. طبیعی است که بسیاری از افراد در تمام طول شبانه‌روز امکان دسترسی به سیستم‌های رایانه‌ای برای رصد بازار ندارند. اما دسترسی به تلفن‌های همراه هوشمند تقریبا در هر لحظه از شبانه‌روز برای رصد بازار وجود دارد. بنابراین در انتخاب صرافی برای خرید و فروش در بازار رمز ارزها بد نیست که حتما داشتن اپلیکیشن موبایل را نیز در نظر بگیرید.

رتبه بندی صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی 2022

معرفی بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال در سال 2022

تا اینجا با 11 شاخص اساسی در رتبه‌بندی صرافی‌های ارز دیجیتال آشنا شدیم. در این قسمت تصمیم داریم تا با توجه به شاخص‌های فوق ارزیابی خود را در خصوص بهترین صرافی‌های حال حاضر بازار رمز ارزها در اختیار شما قرار دهیم. با مطالعه ادامه مقاله نکات مهمی در خصوص صرافی‌های اصلی بازار رمز ارزها دستگیر شما خواهد شد.

1. صرافی بایننس (Binance)

صرافی بایننس در سال 2017 آغاز به کار کرد و به عنوان بهترین و مشهورترین صرافی حال حاضر بازار رمز ارزها از نظر عموم فعالان بازار به شمار می‌رود. این صرافی توسط کارشناسان چینی طراحی شده است. در حال حاضر بیش از 35 میلیون بازدید در هفته از سایت این صرافی به عمل می‌آید که در نوع خود یک رکورد به حساب می‌آید. از این حیث سایر صرافی‌های بازار به هیچ عنوان قابل مقایسه با بایننس نیستند. بایننس کوین به عنوان توکن اختصاصی این صرافی به شمار می‌رود که با استفاده از آن می‌توانید در پرداخت هزینه‌های کارمزد معاملات تخفیف بگیرید.

این صرافی امکان معامله با بیش از 46 ارز فیات معتبر کشورهای مختلف را برای کاربران خود فراهم کرده است. بایننس در سایت معتبر کوین مارکت کپ نمره بالای 9.9 از 10 را کسب کرده است که در نوع خود عدد بی‌نظیری است. به طور کلی انتخاب نخست بسیاری از فعالان بازار رمز ارزها در سراسر دنیا، بایننس است. هر چند که این صرافی خدمات خود را از کاربران ایرانی دریغ کرده است؛ اما هنوز هم گروهی از تریدرهای ایرانی در این صرافی فعال هستند.

تعداد بازارهای معاملاتی: 1601 تعداد کوین‌ها: 397

2. صرافی کوین بیس (Coinbase)

یکی از قدیمی‌ترین صرافی‌های بازار رمز ارزها که از سال 2012 آغاز به کار کرده، صرافی کوین بیس است. این صرافی در طول سال‌های بعد از راه‌اندازی به خوب با استقبال مواجه شد. شرایط به سمتی پیش رفت که تا قبل از آغاز سال 2021 موفق شد بیشترین تعداد کاربران بازار رمز ارزها با به خود جلب کند. در حال حاضر بیش از 56 میلیون نفر در این صرافی مشغول به فعالیت هستند. با نگاهی به آمار 300 میلیونی کاربران بازار رمز ارزها مشخص می‌شود که تقریبا از هر 6 نفر، یک نفر در این صرافی فعالیت می‌کند. رابط کاربری ساده، ابزارهای آموزشی باکیفیت و امنیت بالا از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت این صرافی به شمار می‌رود. با این وجود باید در نظر داشته باشید که کارمزدهای معاملاتی در کوین بیس نسبت به سایر صرافی‌های مطرح به مراتب بیشتر است.

تعداد بازارهای معاملاتی: 416 تعداد کوین‌ها: 141

3. صرافی FTX

صرافی FTX به عنوان یکی از صرافی‌های برتر بازار رمز ارزها شناخته می‌شود. البته بر خلاف تعداد کاربران نسبتا زیادی که در این صرافی مشغول به فعالیت هستند، از نظر رسانه‌ای مانند صرافی‌های بایننس و کوین بیس نتوانسته است که به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کند. این صرافی از ارزهای فیات معتبر دنیا پشتیبانی می‌کند. یکی از ویژگی‌های بسیار مهم صرافی FTX میزان کارمزد کمی است که از کاربران دریافت می‌کند.

حداقل کارمزد دریافتی در این صرافی برابر 0.02 ارزش معاملات است که عدد واقعا ناچیزی به شمار می‌رود. آنچه بیش از سایر ویژگی‌ها در این صرافی به چشم می‌خورد، ابزارهای معاملاتی متعدد و متنوعی است که پیش روی سرمایه‌گذاران بازار رمز ارزها قرار داده است.

تعداد بازارهای معاملاتی: 435 تعداد کوین‌ها: 302

4. صرافی کاراکن (Karaken)

صرافی کاراکن فعالیت خود را از سال 2011 در کشور آمریکا آغاز کرده است. در صرافی کاراکن به طرز شگفت‌انگیزی با رابط کاربری ساده و کاربرپسند مواجه خواهید شد. همین مسئله باعث شده است که یک گزینه مطلوب برای تازه واردهای بازار رمز ارزها به شمار رود. از آن گذشته نباید فراموش کرد که کلیه ابزارهای معاملاتی پیشرفته را نیز در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

کارمزد معاملات در صرافی کاراکن در بیشترین حالت ممکن حدود 0.16 تا 0.26 درصد است. صرافی کاراکن از جمله معدود صرافی‌های مشهور بازار رمز ارزها است که هنوز سخت‌گیری‌های زیادی بر سر فهرست کردن توکن‌ها در لیست معاملات خود دارد. در حال حاضر نیز چیزی در حدود 104 کوین و توکن در آن قابل معامله است.

تعداد بازارهای معاملاتی: 397 تعداد کوین‌ها: 104

5. صرافی کوکوین (Kucoin)

سال 2017 را باید به عنوان یکی از مهم‌ترین سال‌ها در راه‌اندازی صرافی‌های ارزهای دیجیتال قلمداد کرد. در این سال تعدادی از صرافی‌های مهم از جمله بایننس، کوکوین و کوینکس در سطح بین‌المللی آغاز به کار کرده‌اند. صرافی کوکوین توسط یک تیم متخصص از فعالان بازار رمزارزها راه‌اندازی شده است و در سال‌های اخیر برنامه‌های توسعه‌ای بسیار خوبی را در دستور کار خود قرار داده است.

صرافی کوکوین، توکن اختصاصی خود تحت عنوان KCS را منتشر کرده است که با استفاده از آن کاربران می‌توانند از تخفیف در پرداخت کارمزدهای معاملات خود بهره‌مند شوند. انواع و اقسام بازارهای معاملاتی در صرافی کوکوین در اختیار شما قرار دارد که برای دسترسی به برخی از آن‌ها باید حساب‌های متعددی در صرافی‌های مختلفی باز می‌کردید.

حجم معاملات سال 2021 صرافی:

تعداد بازارهای معاملاتی: 1161 تعداد کوین‌ها: 588

برای اطلاعات بیشتر در مورد صرافی کوکوین پیشنهاد می کنیم وارد لینک زیر شوید:

https://clinicsarmayeh.com/kucoin-guide/

6. صرافی هیوبی گلوبال (Huobi Global)

اجباری شدن احراز هویت در صرافی بایننس پای کاربران ایرانی را به صرافی‌های دیگر نیز باز کرد. هیوبی گلوبال یکی از این صرافی‌ها است که در طول چند وقت اخیر شاهد حضور ایرانیان زیادی بوده است. یکی از وجوه تمایز مهم صرافی هیوبی گلوبال، پشتیبانی بسیار خوب آن از عرضه اولیه‌هایی است که توسط صرافی‌های مختلف در بازار رمز ارزها انجام می‌شود.

بنابراین اگر علاقه‌مند به شرکت در این عرضه‌ها در بازار هستید، توصیه می‌کنیم که حتما یک حساب کاربری در صرافی هیوبی گلوبال داشته باشید. ربات تریدر قابلیت دیگری است که در هیوبی گلوبال در دسترس عموم قرار دارد. حتی امکان شخصی‌سازی ربات تریدر در پلتفرم صرافی برای شما وجود دارد تا به کمک آن بتوانید معاملات خود را به صورت الگوریتمی مدیریت کنید.

تعداد بازارهای معاملاتی: 1058 تعداد کوین‌ها: 395

7. صرافی Gate.io

آغاز به کار فرم امروزی صرافی Gate.io را می‌توان به سال 2017 نسبت داد. این صرافی در ابتدا در کشور چین قرار داشت؛ اما در حال حاضر به طور کامل منفک از این کشور است و در آمریکا به فعالیت می‌پردازد. همان طور که در داده‌های زیر مشخص است، تعداد بازارهای معاملاتی و توکن‌های قابل معامله در دسترس در صرافی Gate.io بسیار زیاد است که همین مسئله باعث می‌شود تریدرهایی که به سرمایه‌گذاری در توکن‌های کمتر شناخته شده علاقه‌مند هستند، بتوانند به این صرافی معتبر رجوع کنند.

تعداد بازارهای معاملاتی: 2151 تعداد کوین‌ها: 1261

8. صرافی بیت فینکس (Bitfinex)

اگر خود را در ردیف معامله‌گران حرفه‌ای بازار رمز ارزها به شمار می‌آورید، توصیه می‌کنیم که به سراغ صرافی بیت فینکس بروید. این صرافی در سال 2012 فعالیت خود را آغاز کرده است. اما واقعیت این است که در سال 2016 به دلیل پاره‌ای از نواقص امنیتی، دست‌خوش تغییرات جدی شد و بعد از آن با ماهیت کاملا جدیدی به کار خود ادامه داد. روی هم رفته حواشی نسبتا زیادی نیز پیرامون این صرافی در طول سال‌های اخیر وجود داشته است.

آنچه باعث شده در این مطلب به معرفی Bitfinex بپردازیم، ارزش معاملات نسبتا بالا و همچنین رتبه بالایی است که سایت‌های معتبری مانند کوین مارکت کپ به این صرافی اختصاص داده‌اند. ابزارهای معاملاتی پیشرفته‌ای نیز در این صرافی وجود دارد که باعث شده است، کار کردن با آن صرفا برای افراد حرفه‌ای امکان‌پذیر باشد.

تعداد بازارهای معاملاتی: 391 تعداد کوین‌ها: 173

9. صرافی اوکی اکسچنج (OKEx)

اوکی اکسچنج صرافی معتبر دیگری است که فعالیت خود را در سال 2014 در بازار رمز ارزها آغاز کرده است. بعد از حدود چهار سال سپری شدن از آغاز فعالیت این صرافی، به جایگاه برترین صرافی در سال 2018 نیز دست پیدا کرد. اما با روی کار آمدن صرافی‌هایی مانند بایننس و کوکوین، عملا نتوانست دست برتر خود را در بازار حفظ کند. هنوز هم حجم معاملات این صرافی بسیار زیاد است. به عنوان مثال در فوریه سال 2021 با ثبت رکورد 188 میلیارد دلار خرید و فروش بیشترین میزان گردش نقدینگ را در بازار به خود اختصاص داد.

به طور کلی تمام ویژگی‌هایی که می‌توان برای یک صرافی استاندارد برشمرد، در اوکی اکسچنج وجود دارد. کاربران ایرانی که از خدمات این صرافی بهره می‌برند نیز تا کنون با چالش‌های چندانی مواجه نشده‌اند.

تعداد بازارهای معاملاتی: 690 تعداد کوین‌ها: 325

10. صرافی کوینکس (Coinex)

صرافی کوینکس یکی از بهترین و معتبرترین صرافی‌هایی است که در سال 2017 میلادی فعالیت خود را در بازار ارزهای دیجیتال آغاز کرده است. از نظر زمانی این صرافی با بایننس تقریبا در دوره آغاز به کار کرده است و بیش از 4 سال است که حضور موفقی را داشته است. این صرافی به هیچ عنوان برای کاربران ایرانی تحریم و ممنوعیتی از روز نخست فعالیت خود در نظر نگرفته است. به همین دلیل به راحتی می توانید از خدمات آن بهره‌مند شوید. CET توکن اختصاصی صرافی است که به کمک آن می‌توانید از تخفیف در پرداخت کارمزد تراکنش‌ها بهره‌مند شوید.

تعداد بازارهای معاملاتی: 626 تعداد کوین‌ها: 394

برای اطلاعات بیشتر در مورد صرافی کوینکس پیشنهاد می کنیم وارد لینک زیر شوید:

https://clinicsarmayeh.com/coinex-guide/

نگاهی به وضعیت صرافی‌های غیر متمرکز

تا اینجا 10 مورد از برترین صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی حال حاضر دنیا را معرفی کردیم. وجه مشترک تمام صرافی‌های فوق، متمرکز بودن آن‌ها است. به این معنی که توسط تیم مشخصی اداره می‌شود و تمام فرآیند‌ها تحت نظارت و کنترل آن‌ها مدیریت می‌گردد. چند وقتی است که صرافی‌های جدیدی در بازار رمز ارزها سر بر آورده‌اند. این صرافی‌ها که تحت عنوان صرافی غیر متمرکز شناخته می‌شوند، با این ایده شکل گرفته‌اند که تمام فرآیند‌های خرید و فروش در صرافی به صورت غیر متمرکز انجام شود.

این ایده تقریبا با ذات بازار کریپتوکارنسی نیز سازگار است. هر چند که هنوز در مقایسه با صرافی‌های متمرکز، جریان نقدینگی موجود در این گروه از صرافی‌ها چندان قابل توجه نیست؛ اما به نظر می‌رسد که کاملا در مسیر رشد قرار دارند. در همین راستا از جمله مهم‌ترین صرافی‌های غیر متمرکز حال حاضر در بازار رمز ارزها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

صرافی یونی سواپ صرافی dxdy صرافی پنکیک سواپ صرافی ApolloX DEX کلام پایانی

در این مطلب به صورت مفصل به بحث و بررسی پیرامون بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی که در بازار رمز ارزها فعال هستند، پرداختیم. توصیه می‌کنیم که در انتخاب صرافی برای معامله‌گری تعداد حساب‌های کاربری خود را بیش از حد نکنید. در این حالت مدیریت حساب‌ها کار فوق‌العاده دشواری خواهد بود. سعی کنید با تعداد محدودی حساب کاربری در صرافی‌های ارز دیجیتال به فعالیت بپردازید تا مدیریت و کنترل آن‌ها برای شما راحت‌تر باشد.

نکته مهم دیگر این است که در سال‌های اخیر چند صرافی ایرانی نیز فعالیت خود را در بازار رمز ارزها آغاز کرده‌اند. هر چند که مسیر رو به رشدی برای این صرافی‌ها در این سال‌ها وجود داشته است؛ اما واقعیت این است که هنوز نتوانسته‌اند استانداردهای صرافی‌های خارجی را به طور کامل محقق کنند. به هر ترتیب هر آنچه برای انتخاب صرافی باید مد نظر قرار دهید را در این مقاله با هم مرور کردیم. امیدواریم که بتوانید بهترین انتخاب را برای معامله‌گری داشته باشید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!