مطالعه برای کنکور سراسری، آیا الان برای شروع دیر است؟


ممکن است شما هم جزو آن دسته از داوطلبانی باشید که تازه تصمیم به شروع مطالعه برای کنکور سراسری گرفته اند، آیا الان برای شروع دیر است؟ آیا می‌توان...

مطالعه برای کنکور سراسری، آیا الان برای شروع دیر است؟

ممکن است شما هم جزو آن دسته از داوطلبانی باشید که تازه تصمیم به شروع مطالعه برای کنکور سراسری گرفته اند، آیا الان برای شروع دیر است؟ آیا می‌توان از زمستان شروع به مطالعه کرد و در کنکور نتیجه مناسب گرفت؟ اکثر داوطلبان کنکور از تابستان مطالعه دقیق برای کنکور را آغاز می‌کنند، اما ممکن است عده‌ای از داوطلبان بنا بر شاریط خاص مثل دیر تصمیم گرفتن برای حضور در کنکور از میانه‌ی سال اقدام به مطالعه کنند، ما در این مقاله ثابت خواهیم کرد که هیچوقت برای شروع دیر نیست!

زمان آغاز مطالعه برای کنکور سراسری

قطعا هرچه زودتر برای مطالعه اقدام کنید، زمان بیشتری خواهید داشت و با کمبود زمان مواجه نخواهید شد. بهترین زمان آغاز برنامه ریزی برای مطالعه کنکور ابتدای تابستان سال قبل است، بدین ترتیب شما یکسال زمان خواهید داشت تا دروس چند پایه تحصیلی را مطالعه کنید.

اما اگر به هر دلیلی از بازه‌ی زمانی دیرتری مثل پاییز یا زمستان شروع به مطالعه کردید، اصلا نگران نباشید و بدون نگرانی و با تمرکز به سراغ مطالعه بروید. اگر جزو افراد زیر باشید شانس شما حتی با دیر شروع کردن هم بالا است:

قبلا در آزمون کنکور شرکت کرده‌اید و از داوطلبان سالهای قبلی هستید. فارغ‌التحصیل سال های قبل هستید و اکنون نیازی نیست زمانی را برای دروس مدرسه صرف کنید. پایه‌های تحصیلی قبل را به خوبی مطالعه کرده اید و بار علمی مناسبی دارید.

حتی اگر جزو دسته افراد فوق نیستید، نگران نباشید به کمک راه‌کارهای زیر می توانید نتیجه‌ی مناسبی دریافت کنید.

چگونه با آغاز دیرهنگام مطالعه برای کنکور سراسری، نتیجه‌ی مناسبی بگیریم؟

۱- دروس خود را اولویت بندی کنید

از آنجایی که ممکن است زمان کافی برای مطالعه همه‌ی دروس نداشته باشید، بهتر است به سراغ دروس با تعداد سوال بیشتر و دروس با ضریب بیشتر بروید. دروس خود را اولویت بندی کنید وطبق این اولیت پیش بروید. به جای آنکه همه‌ی دروس را سطحی مطالعه کنید، توصیه می‌کنیم چند درس را انتخاب کرده و عمیق مطالعه کنید تا به آنها مسلط شوید.

۲- کتاب‌های کمک درسی مناسب تهیه کنید

در این دوره که زمان مطالعه برای شما کوتاه است بهتر است برای افزایش سرعت کار به سراغ کتاب ‌های کمک درسی بروید. کتاب‌هایی که درسنامه کوتاه و پرنکته ای دارند می‌توانند انتخاب مناسبی باشند. همچنین با کتب تستی به ارزیابی خود بپردازید. برای خرید کتاب کمک درسی با تخفیف کلیک کنید.

۳- نگران زمان نباشید، به کار خود ادامه دهید

مطالعه برای کنکور سراسری، آیا الان برای شروع دیر است؟

به جای آنکه مدام به زمان توجه کنید و نگران کمبود وقت باشید یک روز را صرف برنامه ریزی دقیق کنید و طبق برنامه پیش بروید. به زمان و سایر رقبا فکر نکنید و تمرکز خود را روی دریافت بهترین نتیجه صرف کنید.

۴- به فکر افزایش بازدهی مطالعه باشید.

برای آنکه در زمان کوتاه بهترین نتیجه را در کنکور سراسری کسب کنید، بهتر است به فکر افزایش بازدهی مطالعه خود باشید. اقدامات زیر در این زمینه راهگشا هستند:

بهترین مکان را برای مطالعه خود انتخاب کنید. در حین مطالعه ابزارهایی مانند موبایل که باعث کاهش تمرکز می‌شوند را از خود دور کنید. در ساعاتی مناسبی مانند ابتدای صبح که انرژی بیشتری دارید، دروس سخت‌تر را مطالعه کنید. ساعات مطالعه منظم برای خود در نظر بگیرید. در مطالعه دروس تنوع به خرج دهید و یک روز را تنها به یک کتاب اختصاص ندهید. انتخاب بهترین ناشران کتاب برای سرعت بخشیدن به مطالعه مانند گاج، خیلی سبز و انتشارات کارنامه کتاب

۵- در نظر گرفتن ساعات منظم و کافی برای مطالعه

حالا که برای مطالعه کنکور سراسری، چند ماهی را از دست داده‌اید، بهتر است زمان کافی برای مطالعه صرف کنید تا در این چند ماه باقی مانده بتوانید بهترین نتیجه ممکن را بگیرید. از انجام کارهای غیر ضروری و زمانگیر خود داری کنید وبیشتر زمان خود را برای مطالعه صرف کنید.

خرید منابع معتبر کنکور سراسری

اگر به دنبال مرجعی برای خرید کتاب‌های درسی و کمک درسی به صورت سریع و همراه با تخفیف هستید، یونیکتاب انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. در این وب‌سایت شما می‌توانید انواع کتاب را سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید. برای شهر تهران ارسال روزانه و رایگان وجود دارد و قابلیت پرداخت درب منزل نیز فراهم شده است.

در یونیکتاب می‌توانید اقدام به خرید کتاب دانشگاهی، کودک و نوجوان، کمک آموزشی و.. با تخفیف نمایید فقط کافیست به وب‌سایت uniketab.com مراجعه کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو