توزیع عادلانه رشد اقتصادی برای تمامی استان ها نقطه قوت و مهم بودجه سال آینده


 توزیع عادلانه رشد اقتصادی برای تمامی استان ها نقطه قوت و مهم بودجه سال آینده

رکنا: نایب رییس کمیسیون برنامه بودجه و عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1401 کل کشور گفت: توزیع عادلانه رشد اقتصادی برای تمامی استان ها نقطه قوت و مهم بودجه سال آینده است.

به گزارش خبرنگار رکنا از تبریز،حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ رشد اقتصادی ۸ درصدی در نظر گرفته است، افزود: ۴.۵ درصد این رشد اقتصادی از محل سرمایه‌گذاری حدود ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی و ۳.۵ درصد بقیه آن نیز از محل افزایش بهره‌وری تامین خواهد شد.

وی اظهار داشت: سهم هر کدام از بخش‌های مختلف اقتصادی کشور مانند صنعت، کشاورزی، خدمات و عمران برای تحقق رشد اقتصادی فوق به طور کامل مشخص شده است و نکته قابل توجه در لایحه بودجه توزیع عادلانه رشد اقتصادی در تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها و رویکرد ایجاد عدالت و رشد متوازن در کشور می باشد.

میرتاج الدینی با ابراز تاسف از اینکه سرانه درآمدی مردم در برخی استان‌های محروم از میانگین کشوری پایین تر است، یادآور شد: بر همین اساس باید به این مناطق در بودجه سال آینده توجه بیشتری شده و سرمایه گذاری بیشتری صورت بگیرد تا وضعیت مردم در مناطق محروم بهبود یابد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد ثبات اقتصادی یکی از اهداف‌ مهم دولت در بودجه سال آینده است، گفت: این موضوع برای فعالان بخش اقتصادی بسیار حائز اهمیت است و در صورت ایجاد ثبات در جهت گیری‌های اقتصادی امکان جذب سرمایه، بسیار افزایش پیدا خواهد کرد، اما متاسفانه در چند سال اخیر شاخص‌های اقتصادی در بخش جذب سرمایه‌گذاری، نرخ بهره‌وری و نرخ رشد اقتصادی منفی بوده که در بودجه ۱۴۰۱ تلاش شده تا به سمت رشد سرمایه گذاری حرکت شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تدوین بودجه به صورت ضدتورم را از ویژگی های بارز بودجه سال آینده خواند و اضافه کرد: این موضوع در صورتی حاصل می شود که حجم نقدینگی و پایه پولی کنترل و بانک‌ها نظام‌مند شوند و در کنار آن میزان بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی در بودجه کنترل و برای آن برنامه‌ریزی شده و شورای عالی پول و اعتبار سهم هر کدام از بانک‌ها را مشخص کرده باشد.

میرتاج الدینی ساماندهی جدید نظام یارانه‌ها در کشور را یکی از موارد مهم بودجه برشمرد که در زمان بررسی لایحه در مجلس بسیار قابل تامل خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: دولت می خواهد، در یارانه کالاهای اساسی بازنگری کند و نظام یارانه ای به جای ارزی به ریالی و از غیرمستیم به صورت مستقیم تبدیل شود.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در خانه ملت گفت: هدف از بازنگری در نظام یارانه ای ارزی جلوگیری از قاچاق کالا و ارز و مسدودسازی بستر رانت ( ویژه خواری ) و فساد است تا یارانه ها به صورت مستقیم بر سر سفره مردم قرار بگیرد.

لایحه بودجه سال آینده، ۲۱ آذرماه امسال از سوی دولت به مجلس ارسال شد.

نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز یکشنبه (۱۹ دی ماه) مجلس شورای اسلامی با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ با ۱۷۴ رأی موافق، ۷۶ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۶۱ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته