230 هزار مرد مجرد مازندرانی واجد شرایط نام‌نویسی در طرح نهضت ملی مسکن هستند


230 هزار مرد مجرد مازندرانی واجد شرایط نام‌نویسی در طرح نهضت ملی مسکن هستند

ساری - ایرنا - معاون راه و شهرسازی مازندران گفت که 230 هزار مرد مجرد 23 سال به بالا در استان مازندران برای خانه‌دار شدن یک ماه فرصت دارند در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کنند.

سید عباس رهگشای روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در مرحله دوم نام‌نویسی در طرح نهضت ملی مسکن، از امروز بیستم دی ماه فرایند نام‌نویسی مردان مجرد ۲۳ سال به بالا در دستور کار قرار گرفته که افراد واجد شرایط در استان مازندران می‌توانند با حضور در سامانه http://saman.mrud.ir در این طرح ملی ثبت‌نام کنند.

وی با اعلام این که نام‌نویسی از این افراد تا بیستم بهمن ماه به مدت یک ماه ادامه می‌یابد، ادامه داد: افراد مجرد که در این طرح ثبت‌نام می‌کنند باید در زمان تحویل واحد متاهل شده باشند، در غیر این صورت قیمت واحد طبق کارشناسی روز برای متقاضیان محاسبه می‌شود.

معاون راه و شهرسازی مازندران با اشاره به تسریع در بررسی صلاحیت حدود ۷۰ هزار نفری که تاکنون در طرح نهضت ملی مسکن در استان نام‌نویسی کردند، خاطر نشان کرد: در زمان حاضر صلاحیت ۵۴ هزار و ۲۰ نفر بررسی شد که از این تعداد صلاحیت ۳۶ هزار و ۷۲۰ نفر برای دریافت تسهیلات و معرفی به بانک احراز شد.

وی با اشاره به این که تا یکم بهمن امسال فرایند تایید صلاحیت تمامی ثبت نام شدگان به پایان می‌رسد، اضافه کرد: قرار است برای سال اول اجرای این طرح ۳۸ هزار واحد مسکونی در استان ساخته شود که اگر تعداد افراد دارای صلاحیت بیشتر از سقف در نظر گرفته شده باشد به طور حتم این افراد طبق زمان ثبت‌نام در فهرست اولیه ساخت ۳۸ هزار واحد مسکونی دوم برای سال آینده قرار خواهند گرفت.

رهگشای با اظهار این که طرح نهضت ملی مسکن در ۵۷ شهر مازندران اجرا خواهد شد، گفت: تا ۲۰ روز آینده پی کنی و اجرای فنداسیون در ۵۰۰ هکتار زمین محدوده شهری که قرار است در آن ۳۸ هزار واحد مسکونی ساخته شود، اجرا می‌شود.

وی افزود : در شهرهای دارای جمعیت قابل توجه مازندران مشکل زمین برای ساخت خانه در قالب نهضت ملی مسکن در سال‌های دوم تا چهارم این طرح محسوس است که از جمله آنها ساری، بابل، آمل و قائمشهر است که به احتمال فراوان به غیر سال اول، ادامه اجرای این طرح در خارج از بافت محدوده شهری خواهد بود که قطعا هزینه فروانی را در بحث تامین زیرساخت‌ها مانند آب آشامیدنی، فاضلاب، مخابرات، برق و لوله کشی گاز به همراه خواهد داشت.

230 هزار مرد مجرد مازندرانی واجد شرایط نام‌نویسی در طرح نهضت ملی مسکن هستند

اجرای طرح خودمالک ساختمان‌سازی در روستاها

رهگشای با اعلام این که حدود ۱۰ هزار و ۲۳ نفر از اهالی روستاهای مازندران در طرح نهضت ملی مسکن نام نویسی کردند، گفت : مردم این مناطق از استان می‌توانند در قالب خود مالکی و با معرفی زمین مسکونی در بافت روستایی ، تسهیلات ۲۵۰ میلیون تومانی را دریافت و با نظارت بنیاد مسکن خانه اشان را بسازند.

وی افزود : حداکثر تا ۱۵ روز آینده با نظارت بنیاد مسکن و دهیاری‌ها فرایند اعطای تسهیلات به افراد واجد شرایط در مناطق روستایی مازندران آغاز می‌شود که در مجموع قرار است حدود ۲۵۵ میلیارد تومان وام بانکی به اهالی روستاهای مازندران برای شرکت در طرح نهضت ملی مسکن پرداخت شود.

معاون راه و شهرسازی مازندران پیش‌بینی کرد که فرایند ساخت بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی در طرح ملی مسکونی حداکثر تا پایان آذر سال ۱۴۰۱ به پایان برسد.

طبق مقررات نهضت ملی مسکن، متقاضیان با داشتن پنج شرط تاهل، سرپرست خانوار بودن و مردان مجرد ۲۳ سال به بالا، حداقل سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، نداشتن مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
بر اساس این قانون، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند. همچنین، قانون برای سرپرستان خانوار، محدودیت سنی نگذاشته است چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است. در عین حال، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاک سن می‌توانند ثبت‌نام کنند.
سهم چهارساله مازندران از طرح ملی مسکن ساخت ۱۵۲ هزار خانه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رفع مشکل دوربین آیفون، 96میلیون‌تومان ناقابل!