ائتلاف سعودی درگیر رسوایی‌های پی در پی است


ائتلاف سعودی درگیر رسوایی‌های پی در پی است

رئیس هیئت مذاکره کننده یمنی در واکنش به ویدئوی اشتباهی که ائتلاف سعودی منتشر کرده بود، این اقدام را رسوایی دیگری برای آنان خواند.

باشگاه خبرنگاران جوان - محمد عبدالسلام گفت: «ائتلاف متجاوز سعودی در رسوایی دیگری، بخشی از یک فیلم را به عنوان دستاورد اطلاعاتی خود در الحدیده به تصویر کشید و این نشان دهنده درماندگی و عجز آن است.»

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف سعودی در حساب توئیتری خود با طرح ادعایی علیه انصارالله یمن، تصاویری را به نمایش گذاشت و آن را موضع موشک‌های یمن در بندر الحدیده خواند؛ اما مشخص شد که این تصاویر بخشی از یک فیلم است که به عنوان دستاورد اطلاعاتی این ائتلاف اعلام شده است.

محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن نیز اعلام کرد: «آمریکا عراق را با دروغ سلاح کشتار جمعی ویران کرد. کشور‌های متجاوز از هفت سال پیش برای تبلیغ در خصوص فریبکاری درباره یمن تلاش می‌کنند.»

افشاگر اسرار خاندان آل سعود که با حساب کاربری مجتهد نیز در واکنش به این اقدام نوشت: «رسوایی که ترکی المالکی به بار آورد، بخشی از همان مسائلی است که جرج قرداحی درباره آن صحبت کرد و موضوعاتی از این دست بسیار است.»

خالد الجبری، پسر معاون ولیعهد سابق عربستان (محمد بن نایف) نیز با کنایه به اسناد جعلی ترکی المالکی گفت: این نوع رسوایی‌های مضحک نظامی سطح بالا، دقیقا علت گرفتار شدن عربستان در باتلاق هفت ساله یمن است. این جنگ وقتی که از اطلاعات جعلی از یک مستند تهاجم به عراق استفاده می‌شود، هرگز خاتمه نمی‌یابد.

سخنگوی ائتلاف سعودی بخشی از یک مستند آمریکایی را مربوط به تهاجم ۲۰۰۳ آمریکا به عراق بود به عنوان تصاویری از انبار اسلحه انصارالله در بندر الحدیده منتشر کرده است.

دوشنبه هفته گذشته «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد این نیرو‌ها توانسته‌اند یک کشتی جنگی اماراتی را در آب‌های بندر الحدیده یمن توقیف کنند. بلافاصله تلویزیون عربستان ادعا کرد این کشتی جنگی نبوده و باری است! در همین راستا نیرو‌های یمنی با پخش کردن ویدئو و تصاویری نشان دادند که کشتی روابی حامل بسیاری از تجهیزات و مهمات نظامی بوده است.

بعد از این اقدام یمنی‌ها، عربستان دو نقتکش یمنی که حامل سوخت برای مردم یمن بودند را توقیف کرد. این توقیف تنها یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که شرکت نفت یمن در صنعا اعلام کرده بود که ائتلاف متجاوز سعودی کشتی «SPLENDOUR SAPPHIRE» که حامل ۲۴۱۸۹ تن مازوت بود را علی‌رغم بازرسی و کسب مجوز‌های سازمان ملل، توقیف و به منطقه همجوار جیزان منتقل کرده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی