انتشار تصویری از دریای کارائیب و انحنای سیاره زمین از نمای ISS


انتشار تصویری از دریای کارائیب و انحنای سیاره زمین از نمای ISS

توماس مارشبرن، فضانورد ناسا در حین پیاده روی فضایی در ایستگاه فضایی بین المللی عکسی از زمین و کارائیب را ثبت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - توماس مارشبرن، فضانورد ناسا به تازگی تصویری را که از ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) گرفته شده به اشتراک گذاشته است؛ این عکس انحنای زمین و بخشی از کارائیب را نشان می‌دهد.

به گزارش digitaltrends، ایده ثبت این عکس در خلال پیاده‌روی فضایی ماه گذشته به ذهن Marshburn رسید. این فضانورد باتجربه در توئیت خود دریای کارائیب را با رنگ آبی نشان داده؛ او این منطقه را نامزد دومین نمای مورد علاقه زمین از فضا توصیف کرده است. همچنین جنوب شرقی کوبا در انتهای عکس مارشبرن مشخص است، اگرچه آرایه‌های خورشیدی ایستگاه فضایی بین المللی شهر هاوانا پایتخت این کشور را پوشانده است. این تصویر در حدود ۲۵۰ مایلی بالای زمین گرفته شده که نمای وسیع آن انحنای زمین را نشان می‌دهد. مارشبرن در توییت خود به پلتفرم آزمایش ژاپن در سمت راست عکس نیز اشاره کرده است. این عکس در خلال پنجمین راهپیمایی فضایی ثبت شده است.

انتشار تصویری از دریای کارائیب و انحنای سیاره زمین از نمای ISS

این فضانورد آمریکایی به همراه همکارش کایلا بارون در اولین پیاده‌ روی فضایی ۶ ساعت و ۳۲ دقیقه را خارج از ایستگاه گذراندند. این دو به همراه راجا چاری از ناسا و ماتیاس موریر از آژانس فضایی اروپا نوامبر به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند؛ آن‌ها حدود شش ماه در مدار می‌مانند و در اواخر آوریل به زمین باز می‌گردند. پیاده روی‌های فضایی فرصتی عالی برای رصد زمین و ثبت تصاویر زیبا از فضا است. توماس پسکت فرانسوی به طور مرتب تصاویر شگفت‌انگیزی از زمین را از ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال می‌کرد.

انتشار تصویری از دریای کارائیب و انحنای سیاره زمین از نمای ISS

بیشتر بخوانید

هلی‌کوپتر مریخی ناسا برای اولین پرواز خود در سال ۲۰۲۲ آماده می‌شود

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید