رییس اتاق بازرگانی تهران: دولت هیچگاه به ورشکستگی خود اعتراف نمی‌کند


رییس اتاق بازرگانی تهران: دولت هیچگاه به ورشکستگی خود اعتراف نمی‌کند

رییس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه طی چهل سال اخیر دولت همواره ورشکسته بوده، گفت: دولت‌ها برای جبران این ورشکستگی دست در جیب مردم کرده است.

رییس اتاق بازرگانی تهران: دولت هیچگاه به ورشکستگی خود اعتراف نمی‌کند
مسعود خوانساری، رییس اتاق بازرگانی تهران در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان تهران گفت: در طول ٤٠ سال اخیر همواره کسری بودجه بوده ایم و برای دولت ورشکستگی متصور نیست و مردم فقیر و فقیرتر می‌شوند و هرساله بودجه با کسوی بسته شده است پس کسری را از محل چاپ پول و دست کردن در جیب مردم جبران شده است.

وی افزود: کشور‌ها تلاش دارند ارزش پول را پایین نگاه دارند و بازار‌های صادراتی را به دست آورند و این به دعوای کشور‌ها تبدیل شده است؛ نمونه این هم چین و ترکیه است.

خوانساری با بیان اینکه متاسفانه ایران از تهدید‌ها استفاده نکرده و تبدیل به فرصت نمی‌کند و جزیره‌ای عمل می‌کنیم؛ تصریح کرد: همانطور که در سال ٩٧ به جای رفع موانع صادراتی بگیر و ببند کردیم و ٢٠٠ بخشنامه متناقض و کاهنده صادرات را صادر کردیم.

به گفته رییس اتاق تهران، دولت ایران دولت نفتی است و بخش خصوصی طالب دریافت ارز ارزان آن است و، چون دولت خود بی نیاز از صادرکننده می‌بیند مشکلات را بیشتر می‌کند؛ این در حالی است که یارانه به تمام کالا‌های وارداتی می‌دهد و قیمت موز نصف سیب درختی بود.

وی اظهار داشت: دولت وقتی ارزپاشی می‌کنند تورم را در نظر نمی‌گیرد و وقتی ارز ندارد هم چاپ پول می‌کند و تورم مضاعف می‌شود پس اگر در حوزه صادرات جزیره‌ای عمل کنیم رشدی نخواهیم داشت.

خوانساری ادامه داد: مخرب‌ترین کار ممکن قیمتگذاری دستوری است که دولت انجام می‌دهد و در مورد ارز نیز در صادرکننده نیما چنین اتفاقی رخ داد و این تصمیمات ضربه مخربی به اقتصاد کشور است و امیدواریم این موضوع مرتفع شود.

وی افزود: دوستان جوانی که اخیرا مسئولیت پذیرفته اند می‌توانند مشکلات را حل کنند و امیدوارم سازمان توسعه تجارت نیز کمک صادرکنندگان باشد.

رییس اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: ایران در هر زمینه‌ای پتانسیل بالایی دارد و باید جزو کشور‌های مطرح و سرآمد باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس