رفع ممنوعیت صادرات محصولات کشاورزی به کشور روسیه، به زودی


رفع ممنوعیت صادرات محصولات کشاورزی به کشور روسیه، به زودی

طی سالهای اخیر به دفعات شاهد بازگشت محصولات کشاورزی از بازارهای صادراتی بوده ایم، اتفاقی که علاوه بر ضرر صادرکنندگان و کشاورزان موجب شده تا صادرکنندگان بازارهای صادراتی را یک به یک از دست بدهند. آ

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خانه ملت، آخرین برگشت محصولات کشاورزی به محموله فلفل ایران از روسیه مربوط می شود، محموله ای که بازگشت آن ممنوعیت موقف صادرات محصولات کشاورزی به روسیه را به همراه داشت. در اینباره محمد مهدی برومندی معاون امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی با اشاره به اینکه مشکلات به وجود آمده در مسیر صادرات محصولات گلخانه‌ای به کشور روسیه برطرف شده است، به خانه ملت گفت: اخیرا با ممنوعیت موقت در زمینه صادرات فلفل دلمه به کشور روسیه مواجه بوده ایم که برای رفع آن در قالب هیاتی کارشناسی به این کشور سفر کردیم و درآنجا با عدله فنی و ارائه مستندات اثبات شد که محصول ایرانی کاملا سالم است.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی افزود: بخشی از محموله‌های فلفل دلمه برگشت خورده با توجه به سلامت کامل آنها وارد کشور روسیه و بخشی دیگر نیز توسط تجار احتمالا به کشورهای هدف صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه اعلام آمادگی کرده‌ایم که روس‌ها از گلخانه‌ها و مراکز تولید محصولات کشاورزی کشور بازدید کنند، ادامه داد: اختلاف نظر موجود در زمینه استفاده از 4 نوع سم در جریان تولید فلفل دلمه است که در کشور روسیه به ثبت نرسیده‌اند و امکان ارزیابی آنها وجود ندارد. در گلخانه‌های دنیا به منظور کنترل آفات سموم مذکور استفاده می‌شوند.

برومندی با تاکید بر اینکه با اقداماتی که انجام شده و در دستور کار قرار دارد به زودی ممنوعیت موقت صادرات محصولات کشاورزی به کشور روسیه برطرف می‌شود، عنوان کرد: محصول فلفل دلمه‌ای صادراتی ایران به روسیه صد در صد سالم بوده و درحال حاضر این محصول به کشورهای آسیای میانه، ارمنستان، قزاقستان و کشورهای عربی صادر می‌شود.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه روس‌ها نیز سلامت محصولات گلخانه‌ای ایران را تایید می‌کنند و تنها مشکل استفاده از برخی سموم ثبت نشده در این کشور است، گفت: بخشی از محموله‌های فلفل دلمه برگشت خورده با توجه به سلامت کامل آن وارد کشور روسیه و بخشی دیگر نیز توسط تجار احتمالا به کشورهای هدف صادر شده است.

منبع: خانه ملت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟