فرماندار: خدمات عمرانی معادن در تکاب اطلاع‌رسانی شود


فرماندار: خدمات عمرانی معادن در تکاب اطلاع‌رسانی شود

مهاباد-ایرنا- فرماندار تکاب گفت: معادن فعال منطقه اقدامات عمرانی و خدمات اقتصادی خود در این شهرستان را اطلاع‌رسانی کنند تا مردم با این اقدامات آشنایی بیشتری پیدا کنند.

امیر ستوده‌فر روز دوشنبه در نشست معدن‌کاران و اعضای انجمن معادن تکاب افزود: خدمات ارائه شده توسط معادن فعال منطقه در شهر و روستاهای تکاب و نکات و اثرهای مثبت فعالیت‌های معدنی باید به مردم بازگو شود و به اطلاع عموم برسد تا دیدگاه‌های منفی نسبت به معادن رفع شده و بهبودیابد.

وی با بیان اینکه مردم باید خدمات معادن را لمس کنند، اظهارداشت: معادن طلا و سنگ مسوولیت‌های اجتماعی خود را به‌خوبی انجام دهند و اقدامات توسعه‌ای خود را اطلاع رسانی کنند تا از جو منفی که بر علیه معادن وجود دارد، کاسته شود.

فرماندار تکاب با اشاره به اینکه معادن یکی از ظرفیت‌های موجود برای رشد و توسعه این شهرستان است، بیان‌کرد: توسعه فعالیت‌های معدنی یک هدف ملی است از این‌رو دولت از بهره‌برداری و فرآوری معادن حمایت می‌کند و مجلس هم در این زمینه در کنار دولت است.

ستوده‌فر با بیان اینکه انتظارات معادن از ادارات در چارچوب قانون باشد، ادامه داد: صاحبان معادن تکاب در راستای ایجاد ارزش افزوده و کمک به اشتغال جوانان منطقه در زمینه احداث و راه‌اندازی صنایع وابسته و جانبی معادن طلا و سنگ سرمایه‌گذاری و فعالیت کنند.

وی آسفالت راه دسترسی روستاهای آقدره تکاب به‌طول ۱۰ کیلومتر توسط معدن طلا را اقدامات عمرانی معادن عنوان کرد و گفت: پرداخت حقوق دولتی جزو مسوولیت‌های اجتماعی معادن است که امیدواریم با بازگشت بخشی از آن به منطقه، خدمات معادن از این طریق در شهرستان افزایش یابد.

ستوده‌فر گفت: شهرک صنعتی تکاب جهت تامین زمین و فراهم‌کردن زیرساخت‌های اصلی برای راه‌اندازی واحدهای فرآوری سنگ و صنایع وابسته به معادن به‌طور جدی همکاری کند.

تکاب در جنوب آذربایجان‌غربی واقع‌شده و با داشتن ۲ معدن بزرگ طلا در زرشوران و آقدره و بیش از ۳۰ معدن بزرگ سنگ یکی از قطب‌های معدنی کشور به‌شمار می رود؛ هم‌اینک چهار واحد فرآوری و تولید شمش طلا در کنار این معادن فعالیت می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟