افزون بر 6 هزار بازرسی از واحدهای صنفی خراسان شمالی انجام شد


افزون بر 6 هزار بازرسی از واحدهای صنفی خراسان شمالی انجام شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی گفت: افزون بر 6 هزار بازرسی از واحدهای صنفی و تولیدی استان در 9 ماه سالجاری انجام شد.

سیدجواد سیدالموسوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت؛ گشت مشترک اداره کل تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی توسط ۹۳۵ اکیپ سه نفره بر بازار و کالاهای اساسی این استان نظارت کردند.

وی تصریح کرد: همچنین در این مدت ۲ هزار و ۱۷۵ واحد تولیدی، توزیعی و صنعتی متخلف شناسایی و به اداره کل تعزیرات حکومتی معرفی شدند که منجر به جریمه چهار میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریالی شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی ادامه داد: گران فروشی، درج نکردن قیمت، کم‌فروشی، احتکار، عرضه خارج از شبکه و رعایت نکردن نکات بهداشتی مرتبط با بیماری کرونا از جمله مهم‌ترین تخلفات صورت گرفته طی این مدت بوده است.

وی گفت: پرونده تخلف‌های صنفی پس از تنظیم به تعزیرات حکومتی ارسال و در صورت استمرار تخلف با همکاری مراجع دیگر اقدام به پلمب این واحدها می‌شود.

سیدالموسوی با بیان اینکه طرح بازرسی از اصناف همه روزه در ۲ شیفت کاری اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت تخلف هر گونه تخلف اعم از گران فروشی، درج نکردن قیمت، تخلفات بهداشتی از طریق شماره ۱۲۴ گزارش دهند.

مختومه شدن افزون بر ۶ هزار پرونده وارده

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی در ادامه افزود: ۶ هزار و ۲۴۸ پرونده در ۹ ماهه سالجاری به بخش اجرای احکام تعزیرات حکومتی استان وارد و ۶ هزار و ۶۶ پرونده معادل ۹۷ درصد مختومه شد.

وی اظهار داشت: در این مدت پنج هزار و ۲۴۳ پرونده در بخش کالا و خدمات، ۹ هزار و پنج پرونده در بخش قاچاق کالا و ارز و ۱۰۰ پرونده در بخش بهداشت و درمان وارد تعزیرات حکومتی خراسان شمالی شد.

سیدالموسوی افزود: متخلفان بیش از ۴۷ میلیارد و ۵۱۲ میلیون ریال در بخش کالا و خدمات، ۶۷۲ میلیارد و ۹۴۳ میلیون ریال در بخش قاچاق کالا و ارز و مابقی نیز در بخش بهداشت و درمان به جریمه نقدی محکوم شدند.

حدود ۳۰ هزار واحد صنفی در استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی فعالیت می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ 5 اردیبهشت + دانلود غزل حافظ