سنگ آمیتیست را چقدر می شناسید؟ بررسی خواص و مضرات انواع سنگ آمیتیست اصل (سبز، سفید و بنقش)


سنگ آمیتیست را چقدر می شناسید؟ بررسی خواص و مضرات انواع سنگ آمیتیست اصل (سبز، سفید و بنقش)

سنگ­ های آمیتیست: معنا، ویژگی­ ها، ارزش سنگ آمیتیست چیست؟ یک سنگ آمتیست چقدر می ارزد؟ انواع سنگ آمیتیست آمتیست مصنوعی معنای سنگ آمیتیست خواص شفا دهنده سنگ آمیتیست مزایای سنگ آمیتیست مضرات سنگ آمیتیست آیا آمیتیست را می توان در آب فرو برد؟ آیا رنگ آمیتیست می رود؟ سنگ آمیتیست برای چه ماهی است؟

سنگ­ های آمیتیست: معنا، ویژگی­ ها، ارزش

به گزارش اقتصادآنلاین، سنگ های آمیتیست در بین محبوب ترین سنگ های جواهر جهان قرار دارند و سابقه ی استفاده از آن ها به هزاران سال گذشته بر می گردد.

باور به خواص سنگ آمیتیست از جمله شفابخشی این سنگ بسیار جالب است و به دوران یونان باستان بر می گردد.

در واقع، واژه­ی 'آمتیست' از واژه­ ی یونانی آمِتیستوس به معنای هوشیار می آید و نشان دهنده ی حفاظت از یک ذهن قوی و هوشیار است.

اگر شما سنگ جواهر به رنگ بنفش دوست دارید آن وقت حتما دلتان می خواهد که در مورد آمیتیست بیشتر بدانید. در اینجا در خصوص مشخصات سنگ آمیتیست، ویژگی­ های شفا دهنده ی آن و ارزشمندی و قیمت آن صحبت خواهیم کرد.

سنگ آمیتیست چیست؟

آمیتیست در کریستال های بلند منشوری در پوک سنگ ها و صخره­ های توخالی تشکیل می شود. این سنگ های پوک زمانی که در سنگ های آتشفشانی حفره هایی وجود داشته باشد ایجاد می شود.

وقتی سنگ شروع به خنک شدن می کند، آب، گاز ها و مواد آتشفشانی معدنی اشباع شده شروع به تقطیر و بلوری شدن می کنند. زمانی که این بلور ها سخت و محکم شدند آمیتیست را شکل می دهند.

اگرچه اکثر آمیتیست های تشکیل شده بنفش پررنگ هستند، این سنگ همچنین ممکن است به صورت یک قرمز بنفش کم رنگ، یا بنفش خیلی کم رنگی که شبیه به رنگ گل یاس است ایجاد شود.

آمیتیست های طبیعی برای استفاده های زینتی شخصی به مدت نزدیک به 2000 سال کاربرد داشتند، در حالی که مدل صنعتی آن بسیار جدید تر است و چندان رایج نیست.

به عنوان عضوی از خانواده ی کوارتز بنفش آمتیست سختی برابر با عدد 7 دارد.

سنگ های آمیتیست عمر طولانی دارند و این ویژگی آن ها را برای تمامی جواهرفروشی ها ایده آل می کند.

اغلب آن را به صورت گوشواره النگو و گردنبند و انگشتر می بینید.

به خاطر سختی و دوام آن، این سنگ را می توان به شکل های مختلفی برش داد. که این موضوع کاربرد آن را گسترده تر می کند.

سنگ های آمتیست کاملا طبیعی را می توانید در سری لانکا، سیبری، برزیل، اوروگوئه، نامیبیا و شرق و همچنین بخش اعظمی از نامیبیا، استرالیا و آمریکا بیابید. بیشترین حجم از این جواهر در آمریکای جنوبی یافت می شود.

سنگ آمیتیست را چقدر می شناسید؟ بررسی خواص و مضرات انواع سنگ آمیتیست اصل (سبز، سفید و بنقش)

قیمت سنگ آمیتیست چقدر است؟

یک سنگ آمتیست چقدر می ارزد؟

عوامل متعددی وجود دارد که قیمت سنگ آمیتیست به آن ها بستگی دارد از جمله اندازه سنگ و پررنگ بودن آن.

مدل های صنعتی آن که اکثرا در آزمایشگاه ها ساخته می شوند نسبت به سنگ آمیتیست اصل و طبیعی ارزان تر می باشد.

با این وجود، سنگ های آمیتیست کلا به خاطر فراوانیشان زیاد گران نیستند.

عموما، هزینه کارگری که به استخراج و کشف این سنگ ها می پردازد نقش کلیدی در تعیین قیمت سنگ آمیتیست دارد. برخی سنگ های جواهر آمتیست تراشکاری شده می توانند قیراطی 50 هزار تومان آب بخورند در حالی که برخی دیگر ممکن است تا 500 هزار تومان نیز قیمت داشته باشند.

انواع سنگ آمیتیست

آمیتیست به شکل های مختلفی در دسترس است که هر کدام رنگ بنفش خاص خود را دارد که گاها با رگه های قرمز-بنفش همراه است. انواع سنگ آمیتیست شامل آمیتیست ارغوانی است که رنگ ملایم تری دارد و همچنین آمتیست کانادایی

این مورد آخر شامل لایه ای قرمز در زیر سطح آن است که رنگ آن را زنده تر و درخشان تر می کند. دیگر انواع سنگ آمیتیست شامل آمترین، کوارتز کاکتوسی و آمیتیست وراکروز است.

سنگ های آمیتیست چه سنگ آمیتیست اصل و طبیعی باشند چه صنعتی به هر حال بسیار زیبا هستند. سنگ آمیتیست بنفش آنچنان دلربا است که هر چشمی را به خود خیره می کند و می تواند تقریبا در هر فلزی استفاده شود.

سنگ آمیتیست را چقدر می شناسید؟ بررسی خواص و مضرات انواع سنگ آمیتیست اصل (سبز، سفید و بنقش)

تشخیص آمیتیست اصل از مصنوعی چگونه است؟

آمتیست مصنوعی

آمتیست مصنوعی مانند نوع طبیعی آن در تمامی رنگ ها از بنفش گرفته تا بنفش مایل به قرمز موجود است. با این وجود سنگ آمیتیست مصنوعی به مراتب ارزانتر است و می تواند خیلی سریع تولید شود. بسیاری از افراد ظروف آمیتیست را در خانه خود نگه داری می کنند.

این سنگ آزمایشگاهی تقریبا دو دهه است که باعث شده قیمت مدلهای طبیعی هم به طرز چشمگیری کاهش یابد.

در طول دو دهه اخر ساخت سنگ های مصنوعی خیلی آسان شده است. این سنگ ها با چنان دقت و ظرافتی شبیه به مدل های طبیعی ساخته می شوند که تشخیص سنگ آمیتیست اصل از مصنوعی حتی برای جواهرشناسان هم بسیار دشوار است.

سنگ های مصنوعی تقریبا در هر جواهر فروشی کاربرد دارند چرا که دوام بسیار بالایی دارند. و به رنگ های مختلف هم تولید می شوند

شما می توانید سنگ آمیتیست سبز و سنگ آمیتیست سفید را به جواهر سازی شهر خود سفارش دهید.

معنای سنگ آمیتیست

سنگ های آمیتیست را اغلب به چشم سوم و چاکرا های فرق سر ربط می دهند. رنگ بنفش و بنفش متمایل به قرمز آمیتیست ها از قدیم سمبلی از صلح و انرژی آرامش بخش بوده است.

کریستال ها نشانه ای از پاکسازی هستند و با موجودات روحانی ارتباط دارند. معنای آمیتیست به آرامش، فهم، اعتماد و احترام مربوط است.

بسیاری از فرهنگ ها نگاهی معنوی به این جواهر دارند.

خواص شفا دهنده سنگ آمیتیست

از مهمترین خواص سنگ آمیتیست می توان به شفابخش بودن آن اشاره کرد که در واقع از شخص در برابر انرژی های منفی محافظت می کند. برخی معتقدند ویژگی های آرامش بخش این سنگ رویا های زیبایی را همراه دارد که ما را با بعد الهی وجودمان مرتبط می کند.

در زمان های قدیم تصور می شد سنگ آمیتیست اصل می تواند بدن را از تمامی سموم پاکسازی کند. یونانیان باستان باور داشتند که سنگ شخص را از خوردن مشروبات الکلی منع می کند و به آن ها ذهنیتی متعادل و توازن می دهد.

مزایای سنگ آمیتیست

بیشتر از خواص و مزایای فیزیکی سنگ آمیتیست رنگ بنفش موجود در سنگ آمیتیست بنفش یک آرامبخش طبیعی است. گفته می شود خشم را می خواباند و به مدیریت ترس و عصبانیت کمک می کند.

عده ای عقیده دارند که سنگ آمیتیست ناراحتی، غم و منفی نگری را کم می کند. رنگ این جواهر همچنین هوشیاری روحی و معنوی و قابلیت های روانی خاصی به همراه می آورد، افکار شیدانی را دور می کند و به خردمندی و ذکاوت شخص اضافه می کند.

سنگ آمیتیست را چقدر می شناسید؟ بررسی خواص و مضرات انواع سنگ آمیتیست اصل (سبز، سفید و بنقش)

مضرات سنگ آمیتیست را نام ببرید؟

مضرات سنگ آمیتیست

برخی عقیده دارند سنگ آمیتیست اصل گاهی اثرات بدی از خود به جا می گذارد. اما این اثرات خیلی رایج نیستند. برخی از این اثرات شامل آکنه، سرگیجه، تهوع، درد سینه، مشکل در دفع آب بدن و ورم شکم می باشد.

اگرچه مضرات سنگ آمیتیست از نوع شدیدش بسیار نادرند اما میگرن، درد شکم و واکنش های پوستی مانند کهیر و یا التهابات پوستی ممکن است رخ دهد.

آیا آمیتیست را می توان در آب فرو برد؟

آمیتیست می تواند خیس شود اما باید مدیریت شود. این سنگ را نباید برای مدت زمان طولانی در معرض آب نگه داشت چرا که آسیب می بیند. در عوض، پس از تمیزی یا مرطوب شدنش، آن را در حوله ای در آفتاب قرار دهید تا خشک شود.

آیا رنگ آمیتیست می رود؟

اگر مدتی طولانی زیر نور آفتاب یا هر منبعی که اشعه فرابنش (UV) تولید می کند قرار گیرد رنگ آمیتیست از بین می رود. علاوه بر آن اگر مدتی طولانی در حرارت باشد رنگ بنفشش از بین می رود.

با تحقیقات صورت گرفته، مراقبت مناسب ازسنگ مدت زمان خوبی برای شما می ماند. اگر در شرایط نامناسبی مثل قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آب یا نور خورشید قرار نگیرد، بعید است که رنگش از بین برود.

سنگ آمیتیست برای چه ماهی است؟

آمتیست از قدیم تا حالا سنگ تولد ماه بهمن در نظر گرفته می شود. تصور می شود این سنگ برای کسی که آن را دارد روابط عاطفی مستحکم و شجاعت می آورد. همچنین سنگی است که به شخص صافی و شفافیت می دهد.

آمیتیست سنگ جواهر ششمین سالگرد ازدواج

به صورت سنتی، مراسم های سالگرد ازدواج به مواد نمادینی که معنی عمیق تری دارند ارتباط داده می شوند. کریستال های آمیتیست سنگ جواهر ششمین سالگرد ازدواج هستند. آن ها برای زوج آرامش و راحتی برای ورود به سال آینده ی ازدواجشان فراهم می آورند.

حدود دو هزار سال است که سنگ آمیتیست به خاطر خواص و زیبایی فوق العاده اش تحسین می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!