پدر مهربان قزوینی اشک همه را در آورد / جان داد و جان بخشید


پدر مهربان قزوینی اشک همه را در آورد / جان داد و جان بخشید

رکنا: پدر 58 ساله قزوینی پس از مرگ مغزی فرشته نجات جان چند بیمار نیازمند شد.

به گزارش رکنا، علی اکبر تنهایی 58 ساله کارگر بود و هر روز صبح از قزوین به اشتهارد می رفت تا لقمه نان حلالی سرسفره خانواده اش بگذارد.

14 دی ماه امسال بود که پس از پایان ساعت کاری ،علی اکبر تنهایی آن روز مثل روزهای دیگر از شهرک صنعتی بیرون آمد تا کنار اتوبان سوار خودروهای عبوری شود و به قزوین و خانه برگردد. اما هنوز به کنار جاده نرسیده بود که یک خودوری سمند با سرعت زیاد با علی اکبر برخورد کرد و او نقش زمین شد.

چند دقیقه پس از حادثه خودروهای عبوری که شاهد ماجرا بودند به کمک مردکارگر که غرق در خون روی زمین افتاده بود شتافتند. علی اکبر به بیمارستان شهید مدنی کرج منتقل شد.

صادق پسربزرگ علی رضا ماجرا را اینطور بازگو می کند:

وقتی درجریان ماجرای تصادف قرار گرفتیم و خودمان را به بیمارستان رساندیم پزشکان گفتند پدرمان وضعیت خیلی خوبی ندارد و صدمه زیادی به سرش وارد شده است. پزشکان گفتند هرکاری از دست آنها بربیاد برای پدرمان انجام می دهند و ما هم فقط باید برای بازگشتش به زندگی دعا کنیم.

پدر مهربان قزوینی اشک همه را در آورد / جان داد و جان بخشید

دو روز بعد و خداحافظی با پدر

دو روز ار تصادفی که باعث شده بود علی اکبر تنهایی راهی بیمارستان شود گذشته بود که پزشکان اعلام کردند او دچار مرگ مغزی شده ودیگر به زندگی باز نمی گردد.

صادق می گوید: نمی توانستیم باورکنیم پدرمان را برای همیشه از دست داده ایم. پزشکان گفتند او دچار مرگ مغزی شده و تا زمان هست رضایت دهیم و اعضای بدنش را به بیماران نیازمند اهدا کنیم.

وی در ادامه گفت: دل کندن از پدر برای من ، مادرم و 2 برادر دیگرم کار آسانی نبود. ماجرای اهدای عضو را با خانواده ام درمیان گذاشتم. همه ما به این نتیجه رسیدیم که بهتر است با بخشیدن اعضای بدن پدرم جان چندنفر را ازمرگ حتمی نجات دهیم.

پسرعلی اکبر می گوید: هرچند گرفتن این تصمیم برای ما سخت بود اما حالا که رضایت دادیم حس آرامشی عجیبی داریم، پدرم در دوران زندگی اش دست به خیر بود و حالا مطئن هستیم از این کار ما راضی است و روحش در آرامش قرار دارد.

دکتر ساناز دهقانی رئیس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینا اظهار داشت:

با رضایت اولیای دم ، بیمار مرگ مغزی از بیمارستان مدنی شهر کرج به بیمارستان سینا ی تهران منتقل شد و اعضای بدن او توسط تیم تخصصی پزشکان به بیماران نیازمند اهدا شد.

وی افزود: هم وطنان عزیز می توانند با مراجعه به http://ehda.tums.ac.ir اطلاعات بیشتری درباره اهدای عضو کسب کنند.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا